Роль інформаційно-комунікаційних технологій в реалізації стратегії сталого розвитку вищої освіти України

Автор(и)

  • S. B. Khrystiuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • S. V. Tsymbal Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(2).2023.99-106

Анотація

Дане дослідження присвячено аналізу сучасної проблематики вивчення та оцінки ролі інформаційно-комунікаційних технологій у реалізації стратегії сталого розвитку вищої освіти України. Концепт «освіта для сталого розвитку» розглядається як ключовий інструмент для досягнення цілей сталого розвитку і має відповідати на виклики та прагнення 21-го століття, а також розвивати правильні цінності та навички, які призведуть до сталого та інклюзивного зростання, мирного співіснування; як невід’ємна частина якісної освіти, властива для концепції навчання впродовж життя. Інформаційно-комунікаційні технології розглядаються як важлива інфраструктурна платформа для цілей сталого розвитку; зміна парадигми в дисципліні державного управління, яка виникла близько 1995 року і зараз стає все більш домінуючою. Виявлено, що сталий розвиток вимагає комплексного та динамічного освітнього підходу, який враховує важливість критичного мислення, соціального навчання та участі у житті громади, мирного співіснування в умовах свободи та процвітання, формування сприятливого середовища для нинішнього та майбутніх поколінь. Доведено, що різноманітні технологічні навчальні ресурси стали новими фаворитами дослідницької та освітньої практики та революціонізували сферу освіти. Вважається, що інтеграція ІКТ в освіту має потенціал для трансформації практики викладання та навчання; інтенсифікує процес викладання та навчання, якість і доступність освіти, освітнє середовище, навчальну мотивацію, успішність у навчанні; збільшує швидкість сприйняття, розуміння і величину знань. В межах дослідження визначено, що інформаційно-комунікаційні технології також створюють різні проблеми, зокрема, через відсутність технічних знань, досвіду навчання, обмеженість засобів інформаційно-комунікаційних технологій, погіршення фізичного здоров’я та підвищену вразливість до кіберзалякування, самогубства, пияцтва, тощо.

Посилання

References

Order of the Cabinet of Min-isters of Ukraine. (2022). On Approval of the Development Strategy of Higher Ed-ucation in Ukraine for 2022-2032. Re-trieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-р#Text.

Decree of the President of Ukraine. (2019). On the Sustainable De-velopment Goals of Ukraine until 2030. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text.

Barth, M., Godemann, J., Rieckmann, M., Stoltenberg, U. (2007). Developing key competencies for sus-tainable development in higher educa-tion. International Journal of Sustainability in Higher Education, 8(4), 416–430. DOI: 10.1108/14676370710823582.

De Kraker, J., Cörvers, R. J. M., & Lansu, A. (2014). E-learning for sustainable development: linking virtual mobility and transboundary competence. E-learning and sustainability Peter Lang GmbH.

Education for sustainable development in the framework of the 2030 Agenda for Sustainable Develop-ment. (2017). Retrieved from https://documents-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/LTD/N17/383/36/PDF/N1738336.pdf?OpenElement

Gizaw, M. E. & Tessema, G. W. (2020). Role of information and com-munication technologies in educational systems: a systematic review. Internation-al Journal of Scientific Reports, 6(7), 277–282. DOI: http://dx.doi.org/10.18203/issn.2454-2156.IntJSciRep20202644.

Hasiuk, I., Darmanska, I., Mykhaskova, M., Pisotska, L., & Su-khovirskyi, O. (2022). Assessment of Sus-tainable Development of the Educational Sphere of Ukraine in the Paradigm of European Integration Processes. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 14(2), 136–155. https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/572,

Hudima, T., & Malolitneva, V. (2020). Conceptual and Legal Frame-work for Promotion of Education for Sus-tainable Development: Case Study for Ukraine. European Journal of Sustainable Development, 9(2), 42. https://doi.org/10.14207/ejsd.2020.v9n2p42.

OECD Future of Education and Skills 2030: OECD Learning Com-pass 2030. (2019). Retrieved from https://www.oecd.org/education/2030-project/teaching-and-learn-ing/learning/skills/Skills_for_2030.pdf.

Paziura, N. V., Kodalashvili, O. B., Bozhok, O. S., Romaniuk, V. L., & Zlatnikov, V. H. (2021). English teaching in distant education policy development: Ukrainian aspect. Linguistics and Culture Review, 5(S2), 121–136. DOI: https://doi.org/10.37028/lingcure.v5nS2.1335.

United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Ed-ucation for Sustainable Development Goals: Learning Objectives; UNESCO: Paris, France. (2017). Retrieved from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000247444/PDF/247444eng.pdf.multi.

Vitchenko, A., Vitchenko, A., Zamotaieva, N., Khrystiuk, S., Nikolayenko, V. (2022). Designing Inte-gral Learning Outcomes in Higher Edu-cation within the Frameworks of the Competency-Based Approach. Journal of Higher Education Theory and Practice, 22(6), 1–13. DOI: https://doi.org/10.33423/jhetp.v22i6.

Vyas-Doorgapersad, S. (2022). The Use of Digitalization (ICTs) in Achieving Sustainable Development Goals. Global Journal of Emerging Market Economies, 14(2), 265–278. DOI: 10.1177/09749101211067295.

Zhang, H. & Zeng, Y. (2022). The Education for Sustainable Development, Online Technology and Teleological Rationality

Завантаження

Номер

Розділ

Статті