Соціально-педагогічна реабілітація дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування

Автор(и)

  • N. O. Bondarenko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • O. S. Kovalenko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(3).2023.16-23

Анотація

Стаття присвячена проблемі соціально-педагогічної реабілітації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Досліджено актуальні аспекти цієї проблематики, звертаючи увагу на соціальні, психологічні та педагогічні виклики, які виникають у процесі виховання цієї категорії дітей. У статті розглядаються основні принципи соціально-педагогічної реабілітації, спрямованої на інтеграцію дітей у суспільство та забезпечення їх повноцінного розвитку. Особлива увага приділяється ролі соціальних працівників, педагогів та інших фахівців у процесі реалізації програм реабілітації. Проаналізовано існуючі практики та програми соціально-педагогічної підтримки, висвітлюються успіхи та труднощі у їх впровадженні. Крім того, стаття висвітлює питання правового захисту дітей-сиріт та дітей без батьківського піклування, а також пропонує шляхи вдосконалення системи соціально-педагогічної реабілітації для забезпечення їхнього оптимального інтегрованого розвитку у суспільстві.

Посилання

Akusok, A. (2005). Personality Socialization as a Psychological and Pedagogical Problem. Social Pedagogy: Theory and Practice. Kyiv, 2005. No. 1, pp. 23-25.

Artyushkina, L. M. (2002). Orphanhood in Ukraine as a Social-Pedagogical Problem (Social-Legal Aspect). Sumy: SDPU, 2002. 268 p.

Artyushkina, L. M. (2004). Specifics of Professional Activities of a Social Pedagogue in a General Education Boarding School for Orphans and Children Deprived of Parental Care. Practical Psychology and Social Work. No. 2, pp. 42-47.

Astoyants, M. S. (2006). Orphan Children: Analysis of Life Practices in Institutional Conditions. Sotsis. 2006. No. 3, pp. 54–63.

Batori-Tortsi, Z. I. (2005). Features of Life Competence of Boarding School Pupils. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University: Pedagogy. Social Work. 2005. No. 9, pp. 14-17.

Cabinet of Ministers of Ukraine (2017). Some Issues of Exercising Patronage over a Child: Resolution No. 148 of March 16, 2017. Official Bulletin of Ukraine. 2017. No. 26, p. 53, art. 739.

Deina, V. V. (2006). Social Pedagogical Work with Children and Youth. Social Pedagogy: Theory and Practice. 2006. No. 1, pp. 33-37.

Dimitrova, L. M., Borisova, I. S. (2009). Innovative Work with Orphans as a Factor in Their Successful Adaptation. Bulletin of NTUU "KPI". Political Science. Sociology. Law: Collection of Scientific Works. 2009. No. 4, pp. 65–69.

Horlach, M. I. (2009). Political Science: Science of Politics. Kyiv: Center for Educational Literature, 2009. 840 p.

Kapska, A. (2002). Current Issues in Social Pedagogy Work (Distance Learning Modular Course) / Edited by A. Kapska. Kyiv, 2002. 164 p.

Verkhovna Rada of Ukraine (2005). Law "On Ensuring Organizational and Legal Conditions for Social Protection of Orphaned Children and Children Deprived of Parental Care". Official Bulletin of Ukraine (VVR). 2005. No. 6, art. 147.

Verkhovna Rada of Ukraine (2005). Law "On the Basics of Social Protection of Homeless Persons and Homeless Children". Official Bulletin of Ukraine (VVR). 2005. No. 26, art. 354.

Volinets, L. S. (2000). Children's Rights in Ukraine: Problems and Perspectives. Kyiv: LOGOS. 74 p.

Zaveriko, N. V. (2010). Social-Pedagogical Correction: Development of the Concept in Historical Perspective. Bulletin of Zaporizhzhia National University. 2010. No. 2 (13), pp. 60-64

Завантаження

Опубліковано

2023-12-11

Номер

Розділ

Статті