Місія сучасних університетів як суб’єктів економіки знань
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(3).2023.172-181Анотація
Метою дослідження був аналіз особливостей менеджменту освіти за умов розвитку концепцій Університету 3.0 та 4.0. У статті визначено чинники та тенденції, що зумовлюють активізацію формування інноваційно-підприємницької компетентності сучасного менеджера освіти в університеті. Зокрема, перетворення університетів на складову національної інноваційної системи в умовах глобалізаційних змін. Схарактеризовано ознаки залучення університетів до співпраці в контексті вивчення національних інноваційних університетів. У ході дослідження з’ясовано проблеми трансформаційних змін та місії університетів зарубіжних країн в умовах розвитку економіки знань та окреслено шляхи їх розв’язання. Представлена нова роль університетів у суспільстві економіки знань: інноваційний розвиток країни за рахунок внеску сучасних університетів у створення та комерціаліацію інтелектуальної власності; сучасні університети вирішують завдання переведення знаннєвого в інтелектуальний капітал за рахунок використання ресурсів глобальності, відкритості, динамічності, постійного припливу активної молоді; місія сучасних університетів активно створювати технології та технологічні компанії; університети стають лідерами та центрами створення нових технологічних галузей.
Посилання
Alzahrani, B., Bahaitham, H., Andejany, M., Elshennawy, A. (2021). How ready is higher education for quality 4.0 transformation according to the LNS research framework? Sustainability, 13(9), 5169.
Boehm, C. (2019). What is of value in University 3.0? The future of higher education in the knowledge society. Staffordshire University. https://core.ac.uk/reader/227456000
Davidson, C. (2017). The new education: How to revolutionize the University to prepare students for a world in flux. Basic Books.
Falkenberg, L., & Cannon, M. (2020). Strategic University management. Routledge.
Foss, L., & Gibson, D. (2017). The entrepreneurial University: Context and institutional change. Routledge.
Garwe, E.C. (2013). The effect of institutional leadership on quality of higher education provision. Research in Higher Education, 22, 1-10.
Hajar, S. (2021). Strengthening education governance management university in Penta Helix perspective towards the era Society 5.0. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 648, 281-289.
Hopen, A. (2021, January 20). Patents surge at Florida Universities. Smith & Hopen. https://smithhopen.com/2021/01/20/patents-surge-at-florida-universities/
Jones, K., & Ravishankar, S. (2021). Higher education 4.0: The digital transformation of classroom lectures to blended learning. Springer.
Maes, K., Debackere, K., & van Dun, P. (2011). Universities, research and the “Innovation Union”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 13, 101-116.
McCaffery, P. (2018). The higher education manager's handbook: Effective leadership and management in universities and colleges. Routledge.
Meissner, D., Erdil, E., & Chataway, J. (2019). Innovation and the entrepreneurial University. Springer.
Mejia, S., Hincapie, J., & Giraldo, J. (2019). A hub-based University innovation model. Journal of Technology Management & Innovation, 14(1), 11-17
Miranda, J., Navarrete, C., Noguez, J., Espinoza, J. (2021). The core components of education 4.0 in higher education: Three case studies in engineering education. Computers & Electrical Engineering, 39. http://dx.doi.org/10.1016/j.compeleceng.2021.107278
Nguyen, A., Tuunanen, T., Gardner, L., Sheridan, D. (2020). Design principles for learning analytics information systems in higher education. European Journal of Information Systems, 4, 1-28.
Peris-Ortiz, M., Gomez J., Merigo-Lindahl, J., Rueda-Armengot, C. (2016). Entrepreneurial Universities: Exploring the academic and innovative dimensions of entrepreneurship in higher education. Springer.
Reichert, S. (2019). The role of Universities in regional innovation ecosystems. European University Association.
Reynolds, E., & deNegri, F. (2017). The University as an engine of innovation: Critical case studies from Brazil and the U.S. MIT-IPC Working Paper 17-006.
Sam, C., & Van Der Sijde, P. (2014). Understanding the concept of the entrepreneurial university from the perspective of higher education models. Higher Education, 68(6), 891-908.
Taucean, I., Strauti, A., & Tion, M. (2018). Roadmap to entrepreneurial university – Case study. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 238, 582-589.
Taylor, Y. (2014). The entrepreneurial University: Engaging publics, intersecting impacts. Palgrave Macmillan.
Todeva, E. (2019). The challenges of mobilising Triple Helix stakeholders: Editorial. In: Todeva, E., Ketikidis, P., Piqué, J. (eds), Triple Helix Best Practices Series, Vol. 1: The Role of Government / Academia / Industry in Building Innovation-Based Cities and Nations, The Triple Helix Association.
Viale, R., & Etzkowitz, H. (2010). The capitalization of knowledge: A triple helix of University–Industry–Government. Edward Elgar Publishing.
Wahl, D., & Münch, J. (2022). Turning students into Industry 4.0 entrepreneurs: design and evaluation of a tailored study program. Entrepreneurship Education, 5, 225–259.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).