Організація педагогічної освіти (компаративний аналіз)

Автор(и)

  • O. V. Vasiuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • S. V. Vyhovska Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(3).2023.24-31

Анотація

Актуальність проблеми підготовки педагогічних кадрів, здатних у процесі своєї виробничої діяльності продемонструвати підготовленість до виконання будь-яких завдань, підсилюється глобалізаційними тенденціями та входженням до європейського освітнього простору. Метою статті є дослідження організації педагогічної освіти на сучасному етапі розбудови освітніх систем, що передбачає компаративний аналіз досвіду зарубіжних країн у цьому аспекті. Під час дослідження застосовано методи дослідження: аналіз, систематизація, узагальнення наукових першоджерел, порівняння досвіду щодо організації педагогічної освіти. З’ясовано, що в кожній країні розвиток педагогічної освіти має свої особливості, проте існують і загальні тенденції. Серед них зміст підготовки педагогів та організація їх практичного навчання, яка супроводжується пошуком нових підходів, свободою закладу вищої освіти щодо визначення тривалості й змісту практики, диференціацією педагогічної практики. Підвищення кваліфікації педагогічних кадрів здійснюється через короткотермінові платні курси, участь в семінарах, конференціях, онлайн курсах із викладання програмування. Спостерігається створення нових моделей педагогічної освіти, що спрямовані на підготовку вчителя, здатного до самостійного навчання й розвитку особистої науково обґрунтованої практики; ефективно викладати в гетерогенних класах із учнями з різних соціальних і культурних середовищ у широкому спектрі їхніх здібностей і потреб у закладі освіти раннього виховання дітей, так і в університеті. Перспективним для національної освіти вбачається всебічний аналіз європейських педагогічних методик та інноваційних технологій навчання майбутніх педагогів.

Посилання

Kichuk, N. V. (2001). Osvita u suchasnomu sviti [Education in the modern world]. Izmail, 88.

Kozak, L. (2017). Suchasna doshkilna osvita: yevropeiskyi dosvid [Modern preschool education: European experience]. Educational discourse, 3–4 (18–19), 7–17.

Miaskovskyi, M. Ye. (2014). Orhanizatsiia ta reformuvannia pedahohichnoi osvity v mizhnarodnomu konteksti [Organization and reform of pedagogical education in the international context]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series: Pedagogy, social work, 30, 103–105.

Mazokha, D. (2007). Fenomen yevropeiskoi intehratsii pedahohichnoi osvity [The phenomenon of European integration of pedagogical education]. Higher education of Ukraine, 2, 82–87.

Radul, O. S. (2022). Uchytel pochatkovoi shkoly u suchasnomu sviti [A primary school teacher in the modern world]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences, 205, 44–48.

Sbruieva, A. A. (2005). Porivnialna pedahohika [Comparative pedagogy]. Sumy: Universytetska knyha, 320.

Lokshyna, O. I., Hlushko, O. Z., Dzhurylo, A. P., Kravchenko, C. M., Nikolska, N. V., Tymenko, M. M., Shparyk, O. M. (2021). Tendentsii rozvytku shkilnoi osvity v krainakh YeS, SShA ta Kytai: monohrafiia [Trends in the development of school education in the countries of the EU, the USA and China]. Kyiv: KONVI PRINT, 350.

Завантаження

Опубліковано

2023-12-11

Номер

Розділ

Статті