Досвід формування індивідуальної освітньої траєкторії для студентів бакалаврату та магістратури в НУБІП України
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(3).2023.52-60Анотація
У статті розглянуто вибіркові освітні компоненти, як важливий елемент побудови індивідуальної освітньої траєкторії для здобувачів освітніх ступенів бакалаврату та магістратури. Досліджено законодавчу базу, яка закріплює право здобувача вищої освіти на формування індивідуальної освітньої траєкторії. Проаналізовано та теоретично обґрунтовано досвід НУБіП України щодо розподілу вибіркових освітніх компонентів на блоки вільного вибору за освітньою програмою та вільного вибору за уподобаннями здобувачів освітніх послуг. Акцентовано увагу на загальних тенденціях розподілу кредитів в освітніх програмах бакалаврату та магістратури. Обґрунтовано процедуру щорічного оновлення переліку дисциплін блоку вільного вибору за уподобаннями студентів та варіанти комбінування вибіркових дисциплін. Актуальність вивчення цього питання викликана необхідністю забезпечення індивідуалізації освітньої траєкторії здобувачів освітніх послуг через максимальне розширення переліку вибіркових освітніх компонентів, використання різних способів їх групування та відпрацювання основних напрямків їх реалізації. Метою статті стало дослідження елементів формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти освітніх програм бакалаврату й магістратури, визначення принципів їх формування та основних напрямів реалізації. У ході дослідження доведено, що якісне формування й реалізація індивідуальної освітньої траєкторії забезпечує підвищення особистісного потенціалу здобувачів вищої освіти, надаючи їм можливість істотно доповнити ті компетентності, які сформовані у процесі вивчення обов’язкової складової освітньої програми, враховуючи їх мотивацію, здібності та інтереси.
Посилання
Vybir bez vyboru: monitorynh vybirkovykh kursiv u derzhavnykh vyshakh | Cedos. (b. d.). Cedos. https://cedos.org.ua/researches/vybir-bez-vyboru-monitorynh-vybirkovykh-kursiv-u-derzhavnykh-vyshakh/.
Kremen, V. H., Nikolaienko, S. M., & Stepko, M. F. (2005). Vyshcha osvita v Ukraini. Znannia.
Pro vyshchu osvitu. (b. d.). Ofitsiinyi vebportal parlamentu Ukrainy. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.
Indyvidualna osvitnia traiektoriia ta indyvidualnyi navchalnyi plan: shcho tse i dlia koho. (b. d.). Nova ukrainska shkola | Veb-resurs NUSh. https://nus.org.ua/bez-rubryky/indyvidualna-osvitnya-trayektoriya-ta-indyvidualnyj-navchalnyj-plan-shho-tse-i-dlya-kogo/
Klikh, L. V. (2012). Retrospektyvnyi pohliad na stanovlennia mahistratury v Ukraini na prykladi NUBiP Ukrainy. Vyshcha shkola, (4), 92–99.
Poriadok formuvannia ta vyboru studentamy vybirkovykh dystsyplin osvitnikh prohram u NUBiP Ukrainy. (b. d.). Natsionalnyi universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u284/ poriadok_vidboru_vybirkovyh_dysciplin_2020_0.pdf
Dorohan-Pysarenko, L., Bezkrovnyi, O., & Leha, O. (2020). Universytetska osvita. PDAA.
Carl Rogers Humanistic Theory and Contribution to Psychology. (b. d.). Simply Psychology. https://www.simplypsychology.org/carl-rogers.html
Krasnoshchok, I. P. (2018). Indyvidualna osvitnia traiektoriia studenta: teoretychni aspekty orhanizatsii. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 1(60), 101–107.
Shevchuk, H. Y. (b. d.). Indyvidualna osvitnia traiektoriia studenta: sut i kliuchovi aspekty orhanizatsii. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohichni nauky». https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4437.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).