Досвід формування індивідуальної освітньої траєкторії для студентів бакалаврату та магістратури в НУБІП України

Автор(и)

  • L. V. Klikh Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • O. V. Zazymko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • Y. M. Rudyk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(3).2023.52-60

Анотація

У статті розглянуто вибіркові освітні компоненти, як важливий елемент побудови індивідуальної освітньої траєкторії для здобувачів освітніх ступенів бакалаврату та магістратури. Досліджено законодавчу базу, яка закріплює право здобувача вищої освіти на формування індивідуальної освітньої траєкторії. Проаналізовано та теоретично обґрунтовано досвід НУБіП України щодо розподілу вибіркових освітніх компонентів на блоки вільного вибору за освітньою програмою та вільного вибору за уподобаннями здобувачів освітніх послуг. Акцентовано увагу на загальних тенденціях розподілу кредитів в освітніх програмах бакалаврату та магістратури. Обґрунтовано процедуру щорічного оновлення переліку дисциплін блоку вільного вибору за уподобаннями студентів та варіанти комбінування вибіркових дисциплін. Актуальність вивчення цього питання викликана необхідністю забезпечення індивідуалізації освітньої траєкторії здобувачів освітніх послуг через максимальне розширення переліку вибіркових освітніх компонентів, використання різних способів їх групування та відпрацювання основних напрямків їх реалізації. Метою статті стало дослідження елементів формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти освітніх програм бакалаврату й магістратури, визначення принципів їх формування та основних напрямів реалізації. У ході дослідження доведено, що якісне формування й реалізація індивідуальної освітньої траєкторії забезпечує підвищення особистісного потенціалу здобувачів вищої освіти, надаючи їм можливість істотно доповнити ті компетентності, які сформовані у процесі вивчення обов’язкової складової освітньої програми, враховуючи їх мотивацію, здібності та інтереси.

Посилання

Vybir bez vyboru: monitorynh vybirkovykh kursiv u derzhavnykh vyshakh | Cedos. (b. d.). Cedos. https://cedos.org.ua/researches/vybir-bez-vyboru-monitorynh-vybirkovykh-kursiv-u-derzhavnykh-vyshakh/.

Kremen, V. H., Nikolaienko, S. M., & Stepko, M. F. (2005). Vyshcha osvita v Ukraini. Znannia.

Pro vyshchu osvitu. (b. d.). Ofitsiinyi vebportal parlamentu Ukrainy. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.

Indyvidualna osvitnia traiektoriia ta indyvidualnyi navchalnyi plan: shcho tse i dlia koho. (b. d.). Nova ukrainska shkola | Veb-resurs NUSh. https://nus.org.ua/bez-rubryky/indyvidualna-osvitnya-trayektoriya-ta-indyvidualnyj-navchalnyj-plan-shho-tse-i-dlya-kogo/

Klikh, L. V. (2012). Retrospektyvnyi pohliad na stanovlennia mahistratury v Ukraini na prykladi NUBiP Ukrainy. Vyshcha shkola, (4), 92–99.

Poriadok formuvannia ta vyboru studentamy vybirkovykh dystsyplin osvitnikh prohram u NUBiP Ukrainy. (b. d.). Natsionalnyi universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u284/ poriadok_vidboru_vybirkovyh_dysciplin_2020_0.pdf

Dorohan-Pysarenko, L., Bezkrovnyi, O., & Leha, O. (2020). Universytetska osvita. PDAA.

Carl Rogers Humanistic Theory and Contribution to Psychology. (b. d.). Simply Psychology. https://www.simplypsychology.org/carl-rogers.html

Krasnoshchok, I. P. (2018). Indyvidualna osvitnia traiektoriia studenta: teoretychni aspekty orhanizatsii. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 1(60), 101–107.

Shevchuk, H. Y. (b. d.). Indyvidualna osvitnia traiektoriia studenta: sut i kliuchovi aspekty orhanizatsii. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohichni nauky». https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4437.

Завантаження

Опубліковано

2023-12-11

Номер

Розділ

Статті