Сутність і структура поняття "організаторіські здібності майбутніх правознавців": психолого-педагогічний аналіз

Автор(и)

  • V. V. Kozytska Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • R. V. Sopivnyk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(3).2023.61-68

Анотація

У статті окреслено основні положення щодо поняття «організаторські здібності» як важливої умови підготовки майбутніх фахівців правознавчої сфери; здійснено аналітичний огляд наукових думок відомих дослідників з обраної нами для дослідження проблеми. У ході висвітлення теми нашої наукової розвідки ми з’ясували, що одними з провідних та важливих компонентів організаторських здібностей є гнучкість розуму разом із творчою уявою особистості та високий рівень розвитку волі. Саме тому процес професійної підготовки майбутніх працівників правознавчої сфери вимагає докорінного переосмислення усієї системи навчання та виховання, оновлення змісту навчальних програм, форм і методів духовного становлення особистості на основі гуманізації її життєдіяльності, створення сприятливих умов для самореалізації у різноманітних видах діяльності. Визначено, що ефективність організаторської діяльності майбутнього фахівця з правознавчої справи визначатиметься спеціальними теоретичними знаннями та практичними уміннями. Досліджуючи специфіку формування організаторських здібностей майбутніх правознавців, зазначимо, що вони можуть виявлятись лише на основі практичної діяльності, тому підчас навчання закладах вищої освіти є можливість цілеспрямованого стимулювання її формування в процесі навчально-виховного процесу. Організаторські здібності майбутніх фахівців правознавчої сфери формуються у процесі навчальних занять, які мають свою специфіку та під час проходження практики.

Посилання

Vasylchenko L. Management culture of the head of the school in the system of postgraduate pedagogical education. [Upravlinsʹka kulʹtura kerivnyka shkoly v systemi pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity]. Available at: http://osvita.ua/school/ manage/1181//

Dyakov S. I. (2016). Peculiarities of the formation of professional competence of future officers of engineering troops during independent training. Herald of Cherkasy University. Series: Pedagogical sciences. [Osoblyvosti formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh ofitseriv inzhenernykh viysʹk u khodi samostiynoyi pidhotovky]. No. 9. P. 132–138.

Illina O.V. The problem of skills necessary for the teacher's organizational activity in the history of pedagogical thought. [Problema uminʹ, neobkhidnykh dlya orhanizatorsʹkoyi diyalʹnosti vchytelya, v istoriyi pedahohichnoyi dumky]. Available at: http://eprints.zu.edu.ua/1823/1/03iovipd.pdf/

Karamushka L.M. (2003). Psychology of management: Study guide. [Psykholohiya upravlinnya: Navchalʹnyy posibnyk]. Kyiv: Millennium. 344 p.

Malyuska V.A. Leadership qualities of the manager - a condition for the effective functioning of the labor team. [Lidersʹki yakosti kerivnyka – umova efektyvnoho funktsionuvannya trudovoho kolektyvu]. Available at: http://www.rusnauka.com/4._SVMN_2007/Economics/19960.doc.htm

Motozyuk L.M. (2006). Formation of organizational abilities in future heads of border units (psychological aspect) [Formuvannya orhanizatorsʹkykh zdibnostey u maybutnikh kerivnykiv prykordonnykh pidrozdiliv (psykholohichnyy aspekt)]: author's abstract. thesis ... candidate psychol. Sciences: specialist 19.00.09. Khmelnytskyi, 20 p.

Orban-Lembryk L.E. (2004). Social psychology: Textbook: In 2 books. Book 1: Social psychology of personality and communication. [Sotsialʹna psykholohiya: Pidruchnyk: U 2 kn. Kn. 1: Sotsialʹna psykholohiya osobystosti i spilkuvannya]. Kyiv: Lybid, 576 p.

Завантаження

Опубліковано

2023-12-11

Номер

Розділ

Статті