Педагогічні умови формування комунікативних умінь майбутніх філологів

Автор(и)

  • A. V. Zinoruk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • O. V. Vasiuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(4).2023.61-66

Анотація

У контексті інтеграції України в європейські економічні, політичні, культурні та освітні структури важливого значення набуває не лише професійна компетентність, але й наявність достатнього рівня комунікативних умінь майбутніх фахівців, зокрема філологів. Метою дослідження є обґрунтування педагогічних умов формування комунікативних умінь майбутніх філологів, що передбачає аналіз напрацювань попередників у цьому аспекті. Під час дослідження застосовано комплекс методів дослідження: аналіз, систематизація психолого-педагогічних першоджерел та узагальнення щодо ефективних педагогічних умов формування комунікативних умінь майбутніх філологів. До домінантних умов формування комунікативних умінь майбутніх філологів віднесено: застосування в освітньому процесі особистісно орієнтований підходу, зокрема під час організації комунікативної діяльності студентів-філологів; формування позитивної мотивації у майбутніх фахівців, спрямованої на активне самонавчання; використання комплексу тематичних матеріалів лінгвосоціокультурної спрямованості, що відповідають сучасним науковим досягненням; застосування в професійній комунікації інтерактивних засобів шляхом впровадження технік контекстно-комунікативної технології; забезпечення психологічного клімату на лекціях, практичних заняттях  та під час позааудиторної роботи всіх учасників освітнього процесу. Перспективами подальших розвідок вбачаємо обґрунтування методики реалізації педагогічних умов формування комунікативних умінь майбутніх філологів.

Посилання

Hlianenko K. (2016) Pedahohichni umovy formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh vchy-teliv filolohichnykh spetsialno-stei u protsesi profesiinoi pid-hotovk. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordon-noi sluzhby Ukrainy. Seriia: Pe-dahohika. Vyp. 4. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_4_7.

Hodlevska D. M. (2007) Formuvannia profesiinoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv v umo-vakh pedahohichnoho universytetu.: avtoref. dys. … kand. ped. nauk.: spets. 13.00.05. Kyiv, 23 s.

Koval V.(2016) Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kom-petentnosti maibutnikh uchyteliv-filolohiv. Filolohichnyi chaso-pys. Vyp. 1. S. 164–177.

Kostiuchenko K.( 2010) Pedahohichni umo-vy formuvannia ratsionalno-krytychnoho myslennia maibutnikh uchyteliv. Naukovi zapysky Kiro-vohradskoho derzhavnoho pe-dahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky. Vyp. 91. c. 107–111.

Kruchek V. A. (2003) Formuvannia komu-nikatyvnykh vmin studentiv vy-shchykh ahrarnykh zakladiv osvity v protsesi vyvchennia psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin: dys. … kand. ped nauk.: spets.13.00.04. Kyiv, c. 201.

Nyzovets O. A. (2011) Osobystisni de-terminanty rozvytku komunika-tyvnoi kompetentnosti mai-butnikh psykholohiv: avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: spets. 19.00.07. Kyiv, 23 s.

A. M. Aleksiuk, A. A. Aiurza-nain, P. I. Pidkasystyi, V. A. Kozakov (1993) Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh inten-syfikatsii navchannia: navch. posib. in. Kyiv: ISDO, 336 s.

Symonenko S. V.(2019) Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti fakhivtsiv z prohramnoi inzhenerii u zakladakh vyshchoi osvity: dys. … kand. ped. nauk: spets. 13.00.04 / Melitopolskyi der-zhavnyi pedahohichnyi universy-tet im. B. Khmelnytskoho. Za-porizhzhia, 240 s.

Terokhina O. L. (2015) Orhanizatsiino-pedahohichni umovy formuvannia inzhenernoho myslennia mai-butnikh inzheneriv-mashynobudivnykiv. Pedahohika formuvannia tvorchoi osoby-stosti u vyshchii i zahalno-osvitnii shkolakh. Vyp. 40. S. 281–287.

Yakovliva O.P. (2002) Formuvannia ko-munikatyvnykh umin maibutnikh uchyteliv u protsesi vykhovnoi ro-boty v ozdorovchykh taborakh: av-toref. dys. na … kand. ped. nauk.: spets. 13.00.07. Kyiv, S. 13–14.

Завантаження

Опубліковано

2023-12-18

Номер

Розділ

Статті