Педагогічні умови формування комунікативних умінь майбутніх філологів
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(4).2023.61-66Анотація
У контексті інтеграції України в європейські економічні, політичні, культурні та освітні структури важливого значення набуває не лише професійна компетентність, але й наявність достатнього рівня комунікативних умінь майбутніх фахівців, зокрема філологів. Метою дослідження є обґрунтування педагогічних умов формування комунікативних умінь майбутніх філологів, що передбачає аналіз напрацювань попередників у цьому аспекті. Під час дослідження застосовано комплекс методів дослідження: аналіз, систематизація психолого-педагогічних першоджерел та узагальнення щодо ефективних педагогічних умов формування комунікативних умінь майбутніх філологів. До домінантних умов формування комунікативних умінь майбутніх філологів віднесено: застосування в освітньому процесі особистісно орієнтований підходу, зокрема під час організації комунікативної діяльності студентів-філологів; формування позитивної мотивації у майбутніх фахівців, спрямованої на активне самонавчання; використання комплексу тематичних матеріалів лінгвосоціокультурної спрямованості, що відповідають сучасним науковим досягненням; застосування в професійній комунікації інтерактивних засобів шляхом впровадження технік контекстно-комунікативної технології; забезпечення психологічного клімату на лекціях, практичних заняттях та під час позааудиторної роботи всіх учасників освітнього процесу. Перспективами подальших розвідок вбачаємо обґрунтування методики реалізації педагогічних умов формування комунікативних умінь майбутніх філологів.
Посилання
Hlianenko K. (2016) Pedahohichni umovy formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh vchy-teliv filolohichnykh spetsialno-stei u protsesi profesiinoi pid-hotovk. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordon-noi sluzhby Ukrainy. Seriia: Pe-dahohika. Vyp. 4. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_4_7.
Hodlevska D. M. (2007) Formuvannia profesiinoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv v umo-vakh pedahohichnoho universytetu.: avtoref. dys. … kand. ped. nauk.: spets. 13.00.05. Kyiv, 23 s.
Koval V.(2016) Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kom-petentnosti maibutnikh uchyteliv-filolohiv. Filolohichnyi chaso-pys. Vyp. 1. S. 164–177.
Kostiuchenko K.( 2010) Pedahohichni umo-vy formuvannia ratsionalno-krytychnoho myslennia maibutnikh uchyteliv. Naukovi zapysky Kiro-vohradskoho derzhavnoho pe-dahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky. Vyp. 91. c. 107–111.
Kruchek V. A. (2003) Formuvannia komu-nikatyvnykh vmin studentiv vy-shchykh ahrarnykh zakladiv osvity v protsesi vyvchennia psykholoho-pedahohichnykh dystsyplin: dys. … kand. ped nauk.: spets.13.00.04. Kyiv, c. 201.
Nyzovets O. A. (2011) Osobystisni de-terminanty rozvytku komunika-tyvnoi kompetentnosti mai-butnikh psykholohiv: avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: spets. 19.00.07. Kyiv, 23 s.
A. M. Aleksiuk, A. A. Aiurza-nain, P. I. Pidkasystyi, V. A. Kozakov (1993) Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh inten-syfikatsii navchannia: navch. posib. in. Kyiv: ISDO, 336 s.
Symonenko S. V.(2019) Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti fakhivtsiv z prohramnoi inzhenerii u zakladakh vyshchoi osvity: dys. … kand. ped. nauk: spets. 13.00.04 / Melitopolskyi der-zhavnyi pedahohichnyi universy-tet im. B. Khmelnytskoho. Za-porizhzhia, 240 s.
Terokhina O. L. (2015) Orhanizatsiino-pedahohichni umovy formuvannia inzhenernoho myslennia mai-butnikh inzheneriv-mashynobudivnykiv. Pedahohika formuvannia tvorchoi osoby-stosti u vyshchii i zahalno-osvitnii shkolakh. Vyp. 40. S. 281–287.
Yakovliva O.P. (2002) Formuvannia ko-munikatyvnykh umin maibutnikh uchyteliv u protsesi vykhovnoi ro-boty v ozdorovchykh taborakh: av-toref. dys. na … kand. ped. nauk.: spets. 13.00.07. Kyiv, S. 13–14.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).