From the experience of education of the legal culture of future teachers in the National university of life and environmental sciences of Ukraine
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.02.056Анотація
The article provides an essential analysis of the concept of "legal culture", and also reveals the conceptual foundations of planning and features of the implementation of educational work with future teachers of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. The content and goals of education of legal culture in their consistent and logical implementation of the first to the fourth years of students learning are revealed. A comprehensive indicative plan of educational work based on system-value, person-oriented, subject-subject and activity approach is substantiated. The algorithmicity of achieving the educational goals of legal education of future teachers is shown as a priority direction, which plays the crucial role in the formation of the system of moral values. It is stated that the implementation of education of the legal culture of future teachers ensures the harmonious and diversified development of their personality. It is proposed to consider the development of a practical aspect in this problem and ways to achieve the norms of legal behavior in the education of future teachers.
Посилання
Kultura. Pohodzhennya po-nyattya. Sutnist kulturi [Culture. The origin of the concept. The essence of culture]. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Kultura
Sergeeva, T.B., Gorbatko O. I. (2006) Osobennosti korporativnoy kul-turyi obrazovatelnogo uchrezhdeniya [Features of the corporate culture of the educational institution]. Pedagogi-ka. 10. 11–21.
Vyshnevsʹkyy O. (2008) Te-oretychni osnovy suchasnoyi ukrayinskoyi pedahohiky [Theoretical foundations of modern Ukrainian ped-agogy]. K., 568.
Nikolaienko S.M., Shyn-karuk V.D., Ruden D.M., Sopivnyk R.V., Sopivnyk I.V., Petriv H.V., Kush-nir A.O., Moisieiev V.V., Davydova O.P. (2016) Prohrama vykhovannia studen-ta: «Fakhivets, hromadianyn, patriot» [Student education program «special-ist, citizen, patriot»]. Kiev: «Komprynt», 76.
Sopivnyk, R. V. (2016) Planuvannia vykhovnoi roboty u vyshchomu navchal’nomu zakladi [Planning of educational work at a higher educational institution]. Nau-kovyi visnyk Natsional’nogo universyte-tu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia “Pedagogika. Psykho-logia. Filosofia”, 239, 229-234.
Sopivnyk, R. V. (2015) Vykhovannia osobystosti maibutn’ogo fakhivtsia agropromyslovoi haluzi kriz’ pryzmu funktsii nastavnyka akad-emichnoi hrupy [Educating future specialist personality agro industry in the light of academic mentor functions] Naukovyi visnyk Natsional’nogo uni-versytetu bioresursiv i pryrodokorys-tuvannia Ukrainy. Seriia “Pedagogika. Psykhologia. Filosofia”, 220, 172-182.
Sopivnyk, R. V., Sopivnyk I. V. (2010) Eksperymentalna robota z udoskonalennia vykhovnoi roboty zi studentskoiu moloddiu [Experimental work on improvement of educational work with students] Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresur-siv i pryrodokorystuvannia Ukrainy / Seriia «Pedahohika, psykholohiia, filosofiia», 155/1, 282–286.
Sopivnyk, R. V. Petriv, H.V. (2014). Vyhovannia i samo-vyhovannia na zasadakh natsionalno-patriotychnykh tsinnostei: metodych-nyi posibnyk dlia studentiv i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv ah-rarnykh i pryrodookhoronnykh VNZ [Education and self-education on the basis of national-patriotic values]. Kyiv: Komprynt, 185.
Sopivnyk, R.V. (2015) Tsinnisni oriientyry ekzystentsializmu v konteksti vykhovannia osobystosti [Valuable orientations of existentialism in the context of the education of the person] Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 2 (65), 164-173.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).