СИНТЕЗ ОПТИМАЛЬНОГО КЕРУВАННЯ РУХОМ ВАНТАЖОПІДЙОМНОГО КРАНА

Authors

  • В. С. Ловейкін National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine image/svg+xml
  • Ю. О. Ромасевич National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine image/svg+xml
  • А. С. Хорошун Інститут механіки ім. С. П. Тимошенка

Abstract

На основі динамічної моделі руху мостового крана із вантажем на гнучкому підвісі побудовано його математичну модель, яка представляється у вигляді системи звичайних неоднорідних лінійних диференціальних рівнянь другого порядку. Обґрунтовано вибір критерію для проведення оптимізації та режиму руху крана. Наведено постановку та аналіз задачі оптимального за інтегральним комплексним критерієм керування рухом вантажопідйомного крана із вантажем на гнучкому підвісі. Із використанням умови Лежандра встановлено, що обраний оптимізаційний критерій може бути мінімізований. Встановлено, що поставлену задачу неможливо розв’язати методом варіаційного числення. Для отримання наближеного розв’язку задачі побудовано „опорну” функцію, яка знайдена як розв’язок багатоточкової крайової задачі. Це забезпечило гладкість наближеного розв’язку варіаційної задачі. Для ілюстрації отриманих результатів побудовані фазові портрети коливань, з яких видно, що коливання вантажу та елементів крана у момент виходу крана на усталену швидкість припиняються. Таким чином, навантаження кранової металоконструкції, а також елементів механізму переміщення крана динамічними зусиллями відбувається лише під час розгону та гальмування крана. Крім того, збільшується продуктивність його роботи, оскільки коливання вантажу не зумовлюють додаткових мікропереміщень крана для їх усунення.

Author Biographies

  • В. С. Ловейкін, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine
    доктор технічних наук
  • Ю. О. Ромасевич, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine
    доктор технічних наук
  • А. С. Хорошун, Інститут механіки ім. С. П. Тимошенка
    кандидат фізико-математичних наук

References

Гохберг M. M. Металлические конструкции подъемно-транспортных машин. Москва. Машоностроение. 1969. 520 с.

Лобов Н. A. Динамика грузоподъемных кранов. Москва. Машоностроение. 1987. 160 с.

Герисамяк Р. П., Лещев В. А. Анализ и синтез крановых электромеханических систем. Одеса. СМ?Л. 2008. 192 с.

Ловейкін В. С., Човнюк Ю. В., Діктерук М. Г., Пастушенко С. І. Моделювання динаміки механізмів вантажопідйомних машин. Київ. Миколаїв. РВВ МДАУ. 2004. 286 с.

Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Аналіз та синтез режимів руху механізмів вантажопідйомних машин. Київ. ТЦ Комрінт. 2012. 298 с.

Будиков Л. Я. Многопараметрический анализ динамики грузоподъемных машин мостового типа. Луганск. ?з-во ВУГУ. 1997. 210 с.

Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Динаміка і оптимізація режимів руху мостових кранів. Київ. ТЦ Комрінт. 2016. 314 с.

Смехов A. A., Ерофеев Н. ?. Оптимальное управление подъемно-транспортными машинами. Москва. Машиностроение, 1975. 239 с.

Петров Ю. П. Вариационные методы теории оптимального управления. Ленинград. Энергия. 1977. 280 с.

Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Оптимізація перехідних режимів руху механічних систем прямим варіаційним методом. Київ-Ніжин. ПП Лисенко M. M. 2010. 184 с.

Published

2017-10-30

Issue

Section

Статті