СИНТЕЗ ОПТИМАЛЬНОГО КЕРУВАННЯ РУХОМ ВАНТАЖОПІДЙОМНОГО КРАНА
Abstract
На основі динамічної моделі руху мостового крана із вантажем на гнучкому підвісі побудовано його математичну модель, яка представляється у вигляді системи звичайних неоднорідних лінійних диференціальних рівнянь другого порядку. Обґрунтовано вибір критерію для проведення оптимізації та режиму руху крана. Наведено постановку та аналіз задачі оптимального за інтегральним комплексним критерієм керування рухом вантажопідйомного крана із вантажем на гнучкому підвісі. Із використанням умови Лежандра встановлено, що обраний оптимізаційний критерій може бути мінімізований. Встановлено, що поставлену задачу неможливо розв’язати методом варіаційного числення. Для отримання наближеного розв’язку задачі побудовано „опорну” функцію, яка знайдена як розв’язок багатоточкової крайової задачі. Це забезпечило гладкість наближеного розв’язку варіаційної задачі. Для ілюстрації отриманих результатів побудовані фазові портрети коливань, з яких видно, що коливання вантажу та елементів крана у момент виходу крана на усталену швидкість припиняються. Таким чином, навантаження кранової металоконструкції, а також елементів механізму переміщення крана динамічними зусиллями відбувається лише під час розгону та гальмування крана. Крім того, збільшується продуктивність його роботи, оскільки коливання вантажу не зумовлюють додаткових мікропереміщень крана для їх усунення.
References
Гохберг M. M. Металлические конструкции подъемно-транспортных машин. Москва. Машоностроение. 1969. 520 с.
Лобов Н. A. Динамика грузоподъемных кранов. Москва. Машоностроение. 1987. 160 с.
Герисамяк Р. П., Лещев В. А. Анализ и синтез крановых электромеханических систем. Одеса. СМ?Л. 2008. 192 с.
Ловейкін В. С., Човнюк Ю. В., Діктерук М. Г., Пастушенко С. І. Моделювання динаміки механізмів вантажопідйомних машин. Київ. Миколаїв. РВВ МДАУ. 2004. 286 с.
Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Аналіз та синтез режимів руху механізмів вантажопідйомних машин. Київ. ТЦ Комрінт. 2012. 298 с.
Будиков Л. Я. Многопараметрический анализ динамики грузоподъемных машин мостового типа. Луганск. ?з-во ВУГУ. 1997. 210 с.
Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Динаміка і оптимізація режимів руху мостових кранів. Київ. ТЦ Комрінт. 2016. 314 с.
Смехов A. A., Ерофеев Н. ?. Оптимальное управление подъемно-транспортными машинами. Москва. Машиностроение, 1975. 239 с.
Петров Ю. П. Вариационные методы теории оптимального управления. Ленинград. Энергия. 1977. 280 с.
Ловейкін В. С., Ромасевич Ю. О. Оптимізація перехідних режимів руху механічних систем прямим варіаційним методом. Київ-Ніжин. ПП Лисенко M. M. 2010. 184 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).