АНАЛІЗ ТА СИНТЕЗ ОПТИМАЛЬНИХ РЕЖИМІВ РУХУ ВАНТАЖОПІДЙОМНИХ МАШИН, ЯКІ МІНІМІЗУЮТЬ ДИНАМІЧНІ НАВАНТАЖЕННЯ У ПРУЖНИХ ЕЛЕМЕНТАХ (КАНАТАХ)

Authors

  • І. М. Сівак National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine image/svg+xml
  • Ю. В. Човнюк National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine image/svg+xml
  • М. Г. Діктерук Київський національний університет будівництва і архітектури

Abstract

Розглянуто вплив різних режимів руху приводного механізму вантажопідйомних машин (кранів), які мінімізують динамічні навантаження у їх пружних елементах (канатах). Використана двома сова модель. У якості критерію оптимізації вказаних вище машин функціонуючих у перехідному режимі (пуску), обраний такий, що мінімізує на протязі цього режиму динамічний коефіцієнт, котрий характеризує навантаження, виникаючі у канатах. Показано, що з підвищенням плавності зміни прискорення (врахування і зменшення максимальних значень прискорень більш високих порядків) приводного валу зменшуються небажані коливання динамічних навантажень в канаті, що неминуче виникають у ньому протягом періоду пуску. Таке зменшення коливань дає можливість збільшити продуктивність вантажопідйомних машин за рахунок зменшення тривалості перехідних ділянок пуску і збільшення швидкості підйому. Зменшення коливань елементів вантажопідйомних машин призводить до значного підвищення їх надійності.

Author Biographies

  • І. М. Сівак, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine
    кандидат технічних наук
  • Ю. В. Човнюк, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine
    кандидат технічних наук
  • М. Г. Діктерук, Київський національний університет будівництва і архітектури
    кандидат технічних наук

References

Ловейкин В. С. Расчёты оптимальных режимов движения механизмов строительных машин. Киев. УМК ВО. 1990. 166 с.

Ловейкін В. С. Аналіз оптимальних режимів руху піднімальних машин. Вібрації в техніці та технологіях. 2004. №2 (34). С. 1—5.

Ловейкін В. С. Мінімізація динамічних навантажень в пружних елементах вантажопідйомних машин. Гірничі, будівельні, дорожні і меліоративні машини. Київ. КНУБА. 1998. Вип. 52. С. 63—68.

Keith A. Hekman, William E. Singhouse. A feedback control system for suppressing crane oscillations with on – off motors. International journal of control, automation and systems. 2007. № 3. Р. 223—233.

Published

2017-10-30

Issue

Section

Статті