COMPETITIVE PROVISION OF PASSENGER TRANSPORT IN CONDITIONS OF UKRAINE
Анотація
The paper offers an analysis and solution to problem about the inconsistency and contradictions of national legislation, market conditions of functioning of the road transport industry.
The solution to this problem will ensure the financial stability of the carrier and services development of bus transportation in general.
The limit of additional types of transportation have the right to debate and can have different forms and character but always main it should leave economic feasibility. While providing the regulatory authority a clear delineation of the types of traffic on certain eligibility criteria and conditions of execution of each kind, the conditions of self-regulation in the formation of a common route network of regular services, as the most commercially attractive. For the sustainable development of such conditions, the desired mobility of the network a message which will allow the carrier to respond quickly to the needs of consumers of services without the consent of the regulator. This option will be subject to the cancellation policy of the state register long-distance route network and the status information for consumers. Subject to regulator these conditions, and eliminating the contradictions between the two entities and the increased commercial interest carriers will get the bus, the economic status of which directly depends on the number of arrivals of buses.
Посилання
Zakon Ukrayiny (2001). "Pro avtomobil'nyy transport" [About road transport] (Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny (VVR), N 22, 105).
Zakon Ukrayiny (2015). "Pro litsenzuvannya vydiv hospodars'koyi diyal'nosti" [About licensing of kinds of economic activities] (Vidomosti Verkhovnoyi Rady (VVR), № 23, 158).
Zakon Ukrayiny (2006). "Pro upravlinnya obyektamy derzhavnoyi vlasnosti" [About management of objects of state ownership] (Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny (VVR), 2006, N 46, 456).
Rehlament (ES) (2009). № 1073/2009 Evropeyskoho parlamenta y Soveta ES ob obshchykh pravylakh dlya dostupa k mezhdunarodnomu rynku avtobusnoho transportnoho soobshchenyya y o vnesenyy yzmenenyy v Rehlament (ES) [Of the European Parliament and of the Council on common rules for access to the international market of bus transport and amending Regulation (EU)] 561/2006**. (novaya redaktsyya) (Strasburh, 21 oktyabrya 2009 hoda).
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny (2008). vid 03.12. 2008 r. № 1081 Vytyah, Pro zatverdzhennya "Poryadku provedennya konkursu z perevezennya pasazhyriv na avtobusnomu marshruti zahal'noho korystuvannya" [The order of carrying out competition on transportation of passengers on bus routes of common use].
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny (1997). vid 18.02.1997 r. № 176 "Pro zatverdzhennya Pravyl nadannya posluh pasazhyrs'koho avtomobil'noho transportu" [About approval of Rules of provision of passenger automobile transport].
Zhurnal "Avtokontynent" (2013). [Avtokontinent], N10 (132), 20.
Zhurnal "Ukravtotrans" (2015). [Ukravtotrans], N11 (28), 15.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).