Етапи та методи формування маркетингової стратегії підприємств на ринку продукції бджільництва
DOI:
https://doi.org/10.31548/bioeconomy2020.04.004Ключові слова:
маркетинг, стратегія, продукти бджільництва, методи, етапиАнотація
У статті досліджено теоретичні засади формування маркетингових стратегій підприємств. Розглянуто основні етапи формування маркетинговоїстратегії підприємства галузі бджільництва, обгрунтвано пріоритетні методи, що варто застосовувати для її формування..
Визначено, що маркетингова стратегія підприємства галузі бджільництва формується з урахуванням внутрішніх і зовнішніх факторів. До внутрiшнiх чинників формування стратегії підприємств галузі бджільництва вiдносяться: органiзацiйна структура; гнучкiсть системи управлiння; система органiзацiя маркетингової діяльності; принципи дiяльностi управлінського персоналу та врахування маркетингових можливостей і цілей у разі прийняття рішень; якiсть i швидкiсть одержання iнформацiї, що має стосунок до маркетингової дiяльностi; формування стимулів для маркетингового персоналу (або тих працівників, що виконують маркетингові функції). Зовнiшнi чинники справляють досить сильний вплив на довгостроковi цiлi маркетингової діяльності i пов’язанi з поточною економiчною полiтикою, ступенем розвитку i тенденцiями розвитку міжнародної торгівлі, структури ринкiв країни, змінами демографічних хараактеристик та споживачих переваг.
Визначено, що вибiр маркетингової стратегії підприємства галузі бджільництва проходить етапи: – аналiз поточного стану підприємства-виробника продукції бджільництва та ринкової дiяльностi підприємств галузі; - аналіз та оцінка ринкового потенціалу; - аналiз можливостей розвитку підприємств галузі бджільництва; - аналіз економічних умов і правового поля; - аналiз тенденцiй у свiтовiй eкономiці у разі орієнтації діяльності на експорт; - вибір і розробка стратегії з орієнтацією на довгостроковий розвиток.
У контексті розробки маркетингової стратегії загальнонаукові методи визначають загальну логіку дослідження й передують спеціальним методам. Спеціальні методи дослідження, що застосовують у процесі формування маркетингових стратегій, умовно можна поділити на матричні, математичні, статистичні, методи прогнозування та експертні методи.Посилання
Arefieva O.V., Korenkov O.V. (2004). Management of potential of development of industrial enterprises: [Monograph]. К.
Blishchuk K. (2016) Modern marketing strategies. Efficiency of public administration. 4 (49). Part 2. 301-308.
Zavalnyuk K.S. (2016) Matrix methods of forming marketing strategies of enterprises. Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series "Economics, Agricultural Management, Business". 249. 174-183.
Zhelnova M.A. (2019) Marketing strategy in new realities: focus on the consumer. Marketing and marketing research. 2. 88–98.
Larina Y.S. (2008). Formation and mechanisms for implementing marketing strategies in the agro-food subcomplex of agriculture. K. Press of Ukraine.
Pisarenko V.V., Bagorka M.O. (2019) Strategic marketing: textbook.
Romanenko O.O. (2013) Typology of methods of formation of marketing strategies of industrial enterprises. Scientific Bulletin of the Academy of Municipal Administration. Economics series. 2013. 2. 101-108.
Modern marketing methods and tools in the activities of agricultural enterprises: [monograph] (2016) For order. Y.S. Larina.
Khomenko O.I. (2015) Types of strategies and tools for forming a strategy for enterprise development. Development management. 3 (181). 131-137.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).