The possible development of the rural - agrotourism in Hungary
DOI:
https://doi.org/10.31548/bioeconomy2020.04.012Ключові слова:
rural – and agrotourism, qualitative developments, sustainable developmentАнотація
As a consequence of the pandemia of coronavirus 19, in 2020-21, there is an increasing demand for the internal tourism, and among the alternative touristic products, the village- and agrotourism gaining higher popularity, as the other rural lifestyle touristic products. Thus, as a result of this fact, the Hungarian Touristic Agency, and The National Union of Rural-and Agrotourism (FATOSZ), togeather with the Government, decided to increase the quality of the touristic products. The aim of the ammendment of the National Strategy of Development of Tourism 2.0, is to establish sustainable, quality, rural tourism, and taking working people in agriculture into tourism. It benefits supplementary income for local people working in agriculture, and thus helps to implement integral rural development.
Within the rural tourism, the agrotourism connected directly to the agricultural production, to the produced products, the realization of them, and running of the accomodation. To implement sustainable tourism, the responsible tourist aim to do the less impact on the environment and culture of the visited countryside.
The caused harm is minimized by a responsible tourist, and interested in active way of life, and get acquanted with the local folk art.Посилання
Buckley, R. C. (2002): Tourism ecolabels. Annals of Tourism Researches. 29. (1)., pp. 183-208.
https://doi.org/10.1016/S0160-7383(01)00035-4
Dashper, K. (2014): Rural Tourism: An International Perspective Hardcover - Unabridged. Cambridge Scholars Publishing. Cambridge.
Dupeyras, A. & MacCallum, N., (2013): Indicators for Measuring Competitiveness in Tourism. https://www.oecd.org/cfe/tourism/Indicators%20for%20Measuring%20Competitiveness%20in%20Tourism.pdf
Gannon, A. (1994): Rural tourism as a factor in rural community economic development for economies in transition. Journal of Sustainable Tourism, Vol. 2, No.1-2. pp. 51-60.
https://doi.org/10.1080/09669589409510683
Hungarian Statistical Office (2021a): http://statinfo.ksh.hu/Statinfo/haDetails.jsp?query=kshquery〈=hu
Hungarian Statistical Office (2021b): https://www.ksh.hu/apps/shop.kiadvany?p_kiadvany_id=1055642&p_temakor_kod=KSH&p_lang=Hu
MacCannell, D. (1973): Staged Authenticity: Arrangements of Social Space in Tourist Settings. The American Journal of Sociology, 79. (3), pp. 589-603.
https://doi.org/10.1086/225585
Molnár, Cs. & Reményik, B., (2017): A falusi turizmus helyzete és fejlesztési lehetőségei. Studia Mundi - Economica, 4(5), pp. 44-59.
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2017.04.05.44-59
Quendler, E., (2019a): Open Agriculture. The position of the farm holiday in Austrian tourism, 4., pp. 697-711.
https://doi.org/10.1515/opag-2019-0069
Quendler, E., (2019b): The position of the farm holiday in Austrian tourism. Open Agriculture, 4. (1) pp. 697-711.
https://doi.org/10.1515/opag-2019-0069
Radlgruber, E., (2013): Urlaub am Bauernhof/ Ferienwohnungen.
Remenyik, B. & Sikó, B. (2017a): Regional Cooperation with NGOS in Tourism. NFA füzetek 1. pp. 11-26.
Remenyik, B. & Sikó, B. (2017b): The Machanism of Civil Organisation in Rural Tourism. NFA füzetek 4. (2) pp. 137-160.
Sasu K, A. & Epuran, G. (2016): An overview of the new trends in rural tourism. Bulletin of the Transilvania University of Braşov Series V: Economic Sciences 9. (58), pp. 34-45.
Smeral, E., 2013. Tourismus 2025: Entwicklungsperspektiven und Strategien für den ländlichen Raum. https://www.wifo.ac.at/jart/prj3/wifo/main.jart?contentid=1454619331110&publikati on_id=47070&detail-view=yes
Statistics Austria (2020): Statcube. https://statcube.at/statistik.at/ext/statcube/jsf/tableView/tableView.xhtml
Streifeneder, T., (2016): Agriculture first: Assessing European policies and scientific typologies to define authentic agritourismand differentiate it from countryside tourism. Tourism Management Perspectives, 20, pp. 251-264.
https://doi.org/10.1016/j.tmp.2016.10.003
Strelli, C. (2013): Warum bieten Landwirte/innen Urlaub am Bio-Bauernhof an. University of Applied Science, Vienna.
WKO, (2018): Tourismus und Freizeitwirtschaft in Zahlen. https://www.wko.at/branchen/tourismus-freizeitwirtschaft/tourismusfreizeitwirtschaft-in-zahlen-2018.pd
EU 2020: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013R1308&from=EN
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).