Цифровий маркетинг і брендинг вищої освіти в Україні та країнах Європи
DOI:
https://doi.org/10.31548/economics14(3).2023.073Ключові слова:
цифровий маркетинг і реклама, брендинг, соціальні мережі, освітня аналітика, ЗВО, ефективність.Анотація
У статті обґрунтовано актуальність цифрових комунікацій на даному етапі розвитку людського суспільства загалом і вищої освіти, зокрема. Зосереджено увагу на такому інструменті залучення й утримання клієнтів у довгостроковій перспективі як брендинг. Відповідно, мета публікації полягає у вивченні значення та результатів практичного використання цифрового маркетингу та брендингу у розвитку сегменту вищої освіти в Україні та країнах Європи. Автором наголошено, що пріоритетного значення в умовах сьогодення набуває онлайн присутність ЗВО в медіа середовищі, що особливо актуально за неконтрольованих мультикриз сучасності, таких як Covid-19 і військова агресія рф, розпочата проти України в 2022 році. Для досягнення поставленої мети були використані загальнонаукові методи: статистичний і розрахунково-математичний, за допомогою яких сформовано всю необхідну вихідну інформацію для цифрової та освітньої аналітики; теоретичний – для розробки концептуальної схеми цифрового маркетингу і брендингу вищої освіти на основі інтеграційного підходу; аналізу – для оцінки присутності вітчизняних і іноземних ЗВО у соціальних мережах, які виступають одним із каналів цифрових маркетингових комунікацій; графічний метод із метою розробки концептуальної схеми інтеграції цифрового маркетингу і брендингу ЗВО. Основними результатами дослідження, що представляють наукову новизну стали: ідентифікація популярності каналів маркетингових комунікацій вітчизняних і іноземних ЗВО; визначення ролі інфлюєнсерів у цифровому маркетингу та брендингу, позиціонуванні та просуванні ЗВО на ринку освітніх послуг; обґрунтування основних метрик оцінки ефективності цифрових маркетингових комунікацій і брендингу ЗВО. Практична значимість отриманих результатів полягає у можливості їх запровадження ЗВО на сучасному етапі розвитку вищої освіти в Україні.
Посилання
Vseukrainska reklamna koalitsiia. Ofitsiinyi sait [All-Ukrainian advertising coalition. Official site]. Retrieved from https://vrk.org.ua/
Zhehus, O.V. (2018). Formuvannia stratehii marketynhu v sotsialnykh merezhakh zakladu vyshchoi osvity [Formation of a marketing strategy in social networks of a higher education institution]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, 2, 58‒75. Retrieved fromhttps://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/37
Zanora, V.O. (2018). Internet ta tsyfrovyi marketynh: teoretychni osnovy [Internet and digital marketing: theoretical foundations]. Prychornomorski ekonomichni studii, 36, 117‒120.
Illiashenko, S.M. (2011). Suchasni tendentsii zastosuvannia Internet-tekhnolohii u marketynhu [Modern trends in the use of Internet technologies in marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii, 2, 4, 64–74.
Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka. Ofitsiinyi veb-sait [Kyiv National University named after Taras Shevchenko. Official website]. Retrieved from https://knu.ua/ua/
Krosmedia: kontent, tekhnolohii, perspektyvy [Crossmedia: content, technologies, perspectives]: kolektyvna monohr. / za zah. red. V.E. Shevchenko. (2017). Kyiv: Kafedra multymediinykh tekhnolohii i media dyzainu Instytutu zhurnalistyky Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka, 234.
Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka. Ofitsiinyi veb-sait [Lviv Ivan Franko National University. Official website]. Retrieved fromhttps://lnu.edu.ua/
Miroshnyk, M.V., Striuk, L.O., Kopytsa, D.O. (2020). Tsyfrovyi marketynh yak seredovyshche interaktyvnykh tekhnolohii digital reklamy [Digital marketing as an environment of interactive digital advertising technologies]. BIZNESINFORM, 5, 503‒510. Retrieved from https://business-inform.net/export_pdf/business-inform-2020-5_0-pages-503_510.pdf
Mushka, D.V., Bondarenko, V.M., Popadynets, N.M. (2021). Sutnist ta evoliutsiia digital-marketynhu [The essence and evolution of digital marketing]. Rehionalna ekonomika, 2, 200‒205. Retrieved from http://re.gov.ua/re202102/re202102_200
Natsionalnyi tekhnichnyi universytet Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut imeni Ihoria Sikorskoho». Ofitsiinyi veb-sait [National Technical University of Ukraine «Ikhory Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute». Official website]. Retrieved from https://kpi.ua/
Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika» [Lviv Polytechnic National University]. Ofitsiinyi veb-sait. Retrieved from https://lpnu.ua/
Natsionalnyi universytet «Kyievo-Mohylianska akademiia» [National University 2Kyiv-Mohyla Academy»]. Ofitsiinyi veb-sait. Retrieved from https://www.ukma.edu.ua/
Oklander, M.A., Romanenko, O.O. (2017). Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid Internet-marketynhu [Specific differences between digital marketing and Internet marketing]. Ekonomichnyi visnyk NTUU «KPI», 3, 62–371.
Onyshchenko O.S., Horovyi V.M., Popyk V.I. ta in. (2013). Sotsialni merezhi yak chynnyk rozvytku hromadianskoho suspilstva : [monohrafiia] [Social networks as a factor in the development of civil society: [monograph]. NAN Ukrainy, Nats. b-ka Ukrainy im. V.I. Vernadskoho. K., 220.
Romanyshyn, S.B., Hreskiv, I.R. (2015). Osoblyvosti marketynhovoi diialnosti v sotsialnykh merezhakh [Peculiarities of marketing activities in social networks]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku, 819, 183–188.
Sokhatska, O., Oleksyn, T. (2012). Monetyzatsiia sotsialnykh media u hlobalnomu informatsiinomu prostori [Monetization of social media in the global information space]. Zhurnal yevropeiskoi ekonomiky, 11, 1, 104-114.
Statystychnyi shchorichnyk Ukrainy [Statistical yearbook of Ukraine]. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Holovne upravlinnia statystyky v m. Kyievi. Retrieved from https://kyiv.ukrstat.gov.ua/
Kharkivskyi natsionalnyi universytet imeni V.N. Karazina [Kharkiv National University named after V.N. Karazin]. Ofitsiinyi veb-sait. Retrieved from https://karazin.ua/
Amalancei, I., Cîrtiță-Buzoianu, C., Mares, G. (2021). University branding: using social media tools in higher education marketing. Conference: 15th International Technology, Education and Development Conference INTED2021 Proceedings, 1458‒1464. URL: https://10.21125/inted.2021.0334
Bendik Bygstad, B., Ovrelid, E., Ludvigsen, S., Dæhlen, M. (2022). From dual digitalization to digital learning space: Exploring the digital transformation of higher education. Computers & Education, 182, 104463 2022. DOI: 10.1016/j.compedu.2022.104463
Casanoves-Boix, J., Küster-Boluda, I., & Vila-López, N. (2022). Educational branding in private Spanish universities: building brands that the public fall in love with. Journal of Management and Business Education, 3(2), 145‒163. DOI: 10.35564/jmbe.2020.0010
Chukin, I., Lisun, Y., Gerasymchuk, N. (2022). Trends of the advertising and communication market of Ukraine and promotion of the brand of the advertising agency in social media. Humanities and Social Sciences, 29, 3, 17-34. URL: https://journals.prz.edu.pl/hss/article/view/639
Clark, P., Chapleo, C., Suomi, K. (2019). Branding higher education: an exploration of the role of internal branding on middle management in a university rebrand. Tertiary Education and Management, 26 (6), 131–149. DOI:10.1007/s11233-019-09054-9
Definitions of Digital Marketing, Internet Marketing & Online Marketing. URL: https://fremont.edu
Digital Overview. URL: https://datareportal.com/reports
ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology, Switzerland. URL: https://ethz.ch/en.html
German Federal Statistical Office. URL: https://www-genesis.destatis.de/
Harbi, A., Mohammed Maqsood, Ali. (2022). Adoption of Digital Marketing in Educational Institutions: A Critical Literature Review. Computers & Education, 22, 4. DOI: 10.22937/IJCSNS.2022.22.4.55
Imperial College London, UK. URL: https://www.imperial.ac.uk/
International Higher Education Report: Student Trends in 2020. URL: https://www.educations.com
Lisun, Y. (2020). Analysis of the social media marketing: business environment and modern trends in Poland and Ukraine. Modern Management Review, 27 (4). DOI: 10.7862/rz.2020.mmr.28
London's global university (UCL). UK URL: https://www.ucl.ac.uk/
POL-on register. URL: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/
Peruta, A., Shields, A.B. (2016). Social media in higher education: understanding how colleges and universities use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1): 1–13. DOI: 10.1080/08841241.2016.1212451
Przepiorka, A., Blachnio, A., Sullman, M., Gorbaniuk, O., Nicolson Siu, Y-F, Hill, T., Font-Mayolas, S., Gras, M-E., Kagialis, A., Lisun, Y., Maité, D-P, Manrique-Millones, D., Nikiforou, M., Evtina, G.S., Taylor, J.E., Tekes, B., Šeibokaitė, L., Wundersitz, L. (2021). Facebook intrusion as a mediator between positive capital and general distress: A cross-cultural study. Frontiers in Psychiatry, section Public Mental Health, 12. DOI: 10.3389/fpsyt.2021.667536
Higher education and its finances in 2018. (2019). Central Statistical Office Statistics Poland, 320. URL: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/
Higher education and its finances in 2019. (2020). Central Statistical Office of Statistics Poland, 279. URL: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/
Higher education and its finances in 2020. (2021). Central Statistical Office of Statistics Poland, 215. URL: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/
Higher education and its financing in 2021. (2022). Central Statistical Office of Statistics Poland, 63. URL: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/
University of Cambridge, UK. URL: https://www.cam.ac.uk/
University of Oxford, UK.URL: https://www.ox.ac.uk/
Woodall, T., Hiller, A., Resnick, S. (2014). Making Sense of Higher Education: Students as Consumers and the Value of the University Experience. Studies in Higher Education, 39(1), 48–67. DOI: 10.1080/03075079.2011.648373
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ukАвтори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).