EVOLUTION OF THE COMMUNICATION COMPONENT ROLE IN MARKETING CONCEPTS
Анотація
The stages of the marketing concept evolution are considered. They are: the production concept, the product concept, the selling concept, the marketing concept, the holistic marketing concept, the communication concept. It is determined that the choice of the marketing instruments depends on the main goal and market orientation of the company.
The role of the communication component in this process is investigated. The prerequisites of communication marketing concept formation are set up. This concept defines the communication as the key element of the marketing management. The most important economic prerequisites are: the dominance of the new technological order in the economy, the increase in the scientific-and-technological and cultural level of the society, the widening of the informational exchange system, the creation of the market of information and knowledge, the formation of the global information and communication space.
It is generalized, that the process of new information society formation, where information flows between market participants are dominant, transforms the main objective of the company: changing of the enterprise activity focus from production of goods and commercial efforts to promote them to establishing long-term mutually beneficial relationships with customers, government, partners, and society as well as within the organization and marketing communication is the major factor in the success of this process.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).