Чинники впливу на розвиток сучасної німецької та англійської медіалексики
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2021.03.098Анотація
Анотація. Засоби масової інформації опановують нові віртуальні горизонти з метою надати інформаційний продукт користувачеві. Онлайн-журналістика швидко реагує на геополітичні процеси у сенсі створення нових лексем. Актуальність теми полягає у тому, що у дослідженні йдеться про сьогоденні чинники, які визначають взаємовідношення між мовою і соціумом. Мета дослідження проаналізувати німецьку медіалексику про коронавірус у синхронному аспекті через призму англійської та української мов. Німецька мова продемонструвала поруч з англійською багатство лексичних новоутворень, які пов'язані з коронавірусом. Зокрема з'явилася велика кількість складних слів, першим компонентом яких є Corona. Збільшилося використання відомих, часом забутих або рідко вживаних лексичних одиниць (пандемія, карантин, ізоляція). В умовах пандемії в активний вжиток повертаються слова, що знаходилися на периферії словникового запасу та які набули такого ж самого чи додаткового змісту. В умовах кризи мовець прагне до лаконічності вираження думки. Для досягнення подібного ефекту замість громіздких синтаксичних конструкцій використовується композитна модель словотворення, блендування, абревіація. Лінгвістичні рейтинги фіксують найбільш актуальні слова року, які є соціально-політичним портретом, який представлений за допомогою номінативних лінгвістичних маркерів. Результати дослідження підтвердили важливість впливу ЗМІ на громадську думку, уникнення маніпулювання, виконання безпосередніх функцій ЗМІ. Ще довго існуватиме потреба комплексно дослідити тексти засобів масової інформації: з лінгвістичними механізмами і системою розвитку мови, з одного боку, і з культурною системою дій в міжкультурному просторі – з іншого боку. Необхідно відзначити, що лексика пандемії COVID-19, зважаючи на свою мовну рефлексію, обов'язково знайде відображення в лінгвістичних рейтингах.
Посилання
Kokhanova, L. A., Golovko, S. B., Gorbachova, N. D. (2017). Transformatsiya yazyka sovremennyh ZMI pod vliyaniyem internet [Transformation of modern mass media language under the internet influence]. Vesnik Chuvashskogo universiteta. Filologicheskiye nauki. Yazykoznaniye, 236-247.
Mayer, V. S. (2020). Slovoobrazovatelnoye modelirovaniye markerov sovremennosti (na materiale nemetskogo yazyka) [Wordbuilding design of realia markers (based on German)]. Filologicheskiye nauki. Voprosy teoriyi i praktiki, 195.
Mustayoki, A. (2015). Fenomen aktualnogo slova [Phenomenon of a topical word]. Quaestio Rossica, 121.
Nikolayeva, Ye. V. (2017). "Slova goda" kak lingvokulturnyye kontsepty ["annual words" as linguocultural concepts]. Filologicheskiye nauki. Voprosy teoriyi i praktiki, Issue 10(76), Part 1, 155.
Rheinische Post. Unterricht in Corona-Krise: Schule unter Extrembedingungen in Dinslaken [Digitsal resource]. URL: https://rp-online.de/nrw/ staedte/dinslaken/unterricht-in-corona-krise-schule-unter-extrembedingungen-in-dinslaken_aid-50202347 (reference date: 30.06.2021)
Spiegel. Soziologie über Corona [Digital resource]. URL: https://www.spiegel.de/kultur/ soziologe-ueber-corona-ich-freue-mich-wenn-die-normalen-krisen-wieder-da-sind-a-72abdc71-b2a3-4bdf-9964-c34ff33e24b8 (reference date: 24.06.2021)
URL:https://germania-online.diplo.de/ru-dz-ru/ausbildung/Sprache/ /2342656
URL:https://gijn.org/2020/03/18/sovety-zhurnalistam-osveshchayushchim-covid-19/
URL:https://sfedu.ru/www2/web/press-center/news/62800
URL:https://www.dw.com/ru/kak-nemcy-govorjat-o-koronaviruse/a-55776771
URL:https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/multi-2020-0136/htm
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).