Onceptual framework of foreign languages diversification in Ukraine
Анотація
The paper presents the concept of the notion "diversification"; the process of foreign languages education diversification in Ukraine has been proven theoretically, the structure, purposes and principles of the Ukrainian foreign language education have been determined. Diversification is one of the ways straight forwarded at higher education system reform in Ukraine. As a contemporary educational paradigm, it is a model which is focused at the individuality, and at forming relevant competences; characterizes increasing level of flexibility of the educational system, its ability to fast adjustment. Diversification has become the main perspective in the sphere of foreign language education, and is implemented through the multilevel approach in foreign language education, multifaceted linguistic policy; flexibility of foreign language curricula and syllabus design; amplification of foreign languages nomenclature, strategies in examining of teaching foreign languages mode; the quantity of the elements of foreign communicative competence. The concept of foreign languages education diversification lies in its multilingualism and multicultural sphere. The content of the foreign language education in Ukraine is determined by its purpose, tasks and results of the foreign language training; foreign communicative competence elements complying with the languages nomenclature. Pedagogical issue of the foreign language diversification has not been completely studied in the aspect of theory and virtually it has not been researched in the matter of the educational mode to provide this process; there is no particular way to define its essence and approaches to the solution of the issue, which preconditions the rationale of the scientific research.
Посилання
Galskova, N. (2008) Teoria obuchenia inostrannym iazykam. Lingvometodika i metodika: ucheb. posobie dlia ped. vuzov [Theory of foreign languages teaching. Language education and methodology: manual for pedagogical institutions]. М.: Academy, 136.
Kharchenko, L. (2014) Prepodavatel sovremennoho vuza: kompetentestnaia model: monohrafiia [Lecturer of the contemporary university: competency model: mono-graph]. Мoscow, Direct-Media, 217.
Komarova, J. (2015) Axiolohicheskie orientiry sovremennoi sistemy inoi-azychnoho obrazovaniia [Axiological hallmarks of the contemporary system of foreign languages education], International academic periodical "Innovative science", 8/2015, 102–103.
Lysenko, M. (2013) Іnnovatsijna paradyhma vyshchoji osvity Ukrajiny za umovy perehodu do informatsijnoho suspilstva [Innovative paradigm of the higher educa-tion in Ukraine under the condition of the transformation to the information society: author’s abstract to get a scientific degree PhD in Philosophy: qualification 09.00.10 "Education Philosophy"]. К.: NTU of Ukraine "KPI", 19. Multilingual Europe: tendencies in politics and multilingualism practice in Europe / British Council. К.: Lenvit, 2012. – 168.
Serheyeva, L. (2014) Dyversyfikatsiia profesijnoji osvity u konteksti instytut-sijnoho rozvytku profesijno-tekhnichnoho zakladu [Professional education diversification in the institutional development context of the professional and technical educational establishment]. Electronic journal "Theory and Methods of educational management". 1 (14). umo.edu.ua.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).