Конкретизації ідей гуманізації освіти як основи формування гуманістичної спрямованості особистості майбутнього фахівця
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.02.004Анотація
Вирішенню проблеми формування гуманістичної спрямованості особистості майбутнього фахівця і досягнення ним відповідного високого професіоналізму сприяє процес гуманізації системи освіти. У цьому зв’язку виникає потреба в конкретизації ряду ідей гуманізації освіти як основи формування гуманістичної спрямованості особистості майбутнього фахівця, що і зроблено у статті. З’ясовано причини забезпечення формування гуманістичної спрямованості майбутнього фахівця, розкрито можливості розвитку гуманістичної спрямованості майбутніх фахівців. Виявлено різні підходи до розуміння сутності гуманізації: як гуманітарної підготовки і оволодіння гуманітарними знаннями, як розширення гуманітарних знань, як стимулювання прагнень студентів до гуманітарних знань. З’ясовано, що структура гуманістичної спрямованості майбутнього фахівця включає в себе такі компоненти: доброзичливість; емпатійне розуміння; комунікативність; толерантність; професійний оптимізм. Формування гуманістичної спрямованості неможливе без застосування конкретних принципів цього процесу: принцип індивідуального підходу до особистості студента, активної самостійної діяльності студента, рефлексивного бачення професійної діяльності та принцип діяльнісного підходу.Посилання
Myshak O. O. (2016) Humanizatsiya profesiynoyi pidhotovky yak osnova formuvannya huma-nistychnoyi spryamovanosti may-butnikh fakhivtsiv-ahrarnykiv [Huma-nization of vocational training as a basis for the formation of humanistic orientation of future specialists-agrarians]. Visnyk Dnipropetrovsʹkoho universytetu imeni Alʹfreda Nobelya. Pedahohichni nauky. Seriya «Pedahohika i psykholohiya». Vypusk 1(11). 277-280.
Uchytelʹ Inna. (2015) Rozvytok humanistychnoyi sprya-movanosti maybutnʹoho pedahoha profesiynoho navchannya [Deve-lopment of the humanistic orientation of the future teacher of vocational education]. Naukovi zapysky. Seriya: «Problemy metodyky fizyko-matematychnoyi i tekhnolohichnoyi osvity». Vypusk 9 (III). 70-73.
Minyaylova A. V. (2010) Humanistychne vykhovannya studentiv u navchalʹno-vykhovnomu protsesi tekhnichnykh universytetiv [Humanistic education of students in the educational process of technical universities. Mykolayiv, 25.
Bekh I. D. (1997) Dukhovni tsinnosti v rozvytku osobystosti [Spiritual values in the development of personality]. Pedahohika i psykholohiya. Vypusk 1. 124-129.
Opolʹsʹka M. V. (2009) Formuvannya humanistychnoyi spryamovanosti maybutnikh mened-zheriv-ekonomistiv u protsesi profesiynoyi pidhotovky [Formation of the humanist orientation of future managers-economists in the process of professional training]. Kyyiv, 26.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).