Технології проектного навчання у підготовці агента з організації туризму
Abstract
У статті систематизовано матеріал з проблеми технології
навчальних проектів. Визначено сутність понять «технологія».
«педагогічна технологія», «технологія навчання» та наведено
класифікацію проектів. Окреслено основні завдання та вимоги до
організації технології проектів. Висвітлено умови втілення проектів в
педагогічний процес. Розкрито зміст діяльності викладача та учня при
роботі над проектом. Охарактеризовано основні етапи втілення
технології проекту в процес підготовки агента з організації туризму.
Виділено якості особистості, які формуються в процесі використання
технології навчальних проектів. На прикладі предмету «Географія
туризму» розкрито особливості розроблення та реалізації проекту
«Подієвий туризм». Визначено особливості використання цієї
технології у підготовці майбутніх агентів з організації туризму
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).