АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ТЕХНІКИ В УМОВАХ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ
Abstract
Досвід викладацької діяльності і результати досліджень свідчать, що певна градація навчального матеріалу щодо будови і роботи машин за трудністю його вивчення існує об'єктивно, незалежно від методики викладання і від рівня підготовки студентів, тобто в самій конструкції механізмів і машин закладено певні труднощі вивчення їх. Рівень цих труднощів має виявлятися через певні дидактичні умови, які є зв'язуючою ланкою між конструкцією машин і пізнавальною діяльністю студентів під час вивчення її.
Пізнавальна діяльність безпосередньо чи опосередковано пов'язана з чуттєвим сприйманням машинних конструкцій. Отже, й дидактичні умови, які характеризують об'єктивні особливості будови і дії вузлів та механізмів, повинні визначати вплив на чуттєве сприймання об'єкта, що вивчається.
Через вплив на чуттєве сприймання дидактичні умови повинні вказувати на рівень складності для пізнавальної діяльності студентів під час вивчення машин.
У статті наведені підходи вчених, щодо використання наочності в навчанні та дидактичні умови, які розкривають взаємозв’язок об’єктивної реальності, в даному випадку машинної техніки, і суб'єктивного процесу пізнавальної діяльності студентів під час вивчення цієї об'єктивної реальності.
References
Архангельский С. ?. Лекции по теории обучения в высшей школе. Москва. Высшая школа. 1974. 384 с.
Брик Л. ?. Пути активизации на уроках учащихся сельских профессионально-
технических училищ. Обмен опытом работы. Москва. Высшая школа. 1976. 88 с.
Дьомін А. І. Розвиток пізнавальної діяльності учнів. Київ. Вища школа. 1976.
с.
Дьомін О. А. Наочність як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності
студентів аграрного вузу: дис. канд. пед. наук. 13.00.04. Київ. 1997. 191 с.
Евдокимов В. ?. Наглядность и эффективность обучения: учебное пособие.
Харьков. ХГП?. 1988. 86 с.
Евдокимов В. ?., Зильберштейн А. ?., Федоренко ?. Т. ?спользование средств наглядности при проблемном обучении (методические рекомендации учителям школ). Харьков. ХГП?. 1975. 27 с.
Кабанова-Меллер Е. Н. Психология формирования знаний и навыков у школьников. Проблема приемов умственной деятельности. Москва. ?зд-во АПН РСФСР. 1962. 376 с.
Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики. Москва. МГУ. 1981. 584 с.
Общая психология: учебник для студентов пед. ин-тов / Под ред. А. В. Петровского. 3-е изд. Москва. Просвещение. 1986. 463 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. Москва. Педагогика. 1989. Т. 2. 328 с.
Семиченко В. А. Основы педагогического мастерства. Москва. Просвещение. 1989. 324 с.
Славин А. В. Наглядный образ в структуре познания. Москва. Политиздат. 1971. 271 с.
Смирнов А. А. Проблемы психологии памяти. Москва. Просвещение. 1966. 423 с.
Фридман Л. М. Наглядность и моделирование в обучении. Москва. Знание. 1984. 80 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).