Аналіз застосування основних інструментів комплексу маркетингу на переробному підприємстві
Abstract
Умовою економічного розвитку підприємства є йогоактивна діяльність на ринку. Особливу роль при цьому відіграють змінні
контрольовані чинники (інструменти) маркетингу, сукупність яких
підприємства використовують, щоб викликати бажану відповідну
реакцію з боку цільового ринку. Унаслідок цього, а також швидкого
розвитку сучасного ринку, зростаючої уваги до підвищення якості
товарів, зміни в цінах та спрямованості на споживачів, існує потреба в
постійних дослідженнях комплексу маркетингу, його взаємодії із
зовнішнім середовищем, особливостей використання основних
інструментів маркетингу в діяльності підприємства.
Класичне визначення маркетинг-міксу з «чотирма P»: товар
(product), ціна (price), місце або розподіл (place), просування (promotion),
запропоноване відомим маркетологом Джеромом МакКарті, стало
загальноприйнятим та найчастіше використовується в процесі
управління маркетингом [1].
Для досягнення поставленої мети в роботі використано такі
загальнонаукові методи досліджень, як порівняння, узагальнення та
аналізу. Завдяки проведеному дослідженню, у статті розкрито суть
основних інструментів комплексу маркетингу, при цьому основну увагу
було зосереджено на класичній концепції «4Р».
Аналіз основних інструментів комплексу маркетингу ПАТ
«Житомирський маслозавод» свідчить, що основні елементи комплексу
маркетингу ефективно взаємодіють між собою, із зовнішнім середовищем,
що проявляється: у виробництві широкого, насиченого асортименту продукції належної якості відповідно до стандартів ДСТУ, ІSО, «Органік
Стандарт» та з яскравою впізнаваною упаковкою; встановленні ціни з
використанням основних стратегій ціноутворення, у тому числі з
урахуванням купівельної спроможності споживачів; наявності
опосередкованих каналів розподілу, що дають підприємству змогу
інтенсивно розповсюджувати товари на ринку; в активному просуванні
продукції за допомогою елементів системи маркетингових комунікацій.
Комплекс маркетингу, розроблений для підприємств виробничої,
переробної сфери, сфери торгівлі тощо, постійно трансформується і
еволюціонує, адаптуючись до різних галузей, що активно розвиваються
у сучасних умовах, тому питання аналізу комплексу маркетингу та
його елементів на прикладі конкретних підприємств потребуватиме
подальшого вивчення та дослідження.
Downloads
Issue
Section
Article
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).