Дослідження та прогнозування кон’юнктури ринку продукції птахівництва України
Анотація
Успішне функціонування птахівничого підприємства неможливе без належного інформаційного забезпечення. Для прийняття обґрунтованих маркетингових рішень необхідна повна, актуальна й достовірна інформація, яку можна отримати на основі комплексного вивчення маркетингового середовища.
Птахівництво є галуззю, що вирізняється надзвичайно високою динамічністю розвитку і є поза конкуренцією щодо затрат кормів та праці на одиницю продукції. У м’ясному балансі України м’ясо птиці займає значну питому вагу (майже 44,9%). Збільшення поголів’я птиці на сільськогосподарських підприємствах зумовлено недостатньою пропозицією інших видів м’яса – яловичини та свинини і розширенням виробництва за рахунок інвестування в галузь значних коштів приватного капіталу.
Україна займає нині 9-те місце з виробництва м’яса птиці й експортує цю продукцію майже в 30 країн світу – країни СНД, Іран, Сирія, Лівія, Саудівська Аравія та інші.
За розрахунковими даними, упродовж 2016–2018 років прогнозний фонд споживання курячого м’яса населенням України (за незмінного рівня споживання 23,3 кг/особу на рік упродовж цього періоду) з імовірністю 0,98 може зменшитися, порівняно з 2015 р., на 110 тис. т або на 10,7% через прогнозне зниження кількості населення країни протягом цього періоду на 520 тис. осіб або на 1,2%. Прогнозні обсяги виробництва курячого м’яса упродовж 2016–2018 років з імовірністю 0,99 можуть зменшитися на 10 тис. т або на 0,9%.
Встановлено, що упродовж 2016–2018 років загальний прогнозний попит на яйце сільськогосподарської птиці в Україні може зменшитися з 16,99 млрд шт. у 2015 р. (за власного виробництва – 16,92 млрд шт.) до 14,26 млрд шт. у 2018 р. (за власного виробництва – 14,22 млрд шт.) або на 2,73 млрд шт. (на 16,1%) через імовірне подальше зниження купівельної спроможності українців. Згідно з прогнозами аналітиків Асоціації «Союзу птахівників України», імовірне зниження фактичного споживання курячих яєць до 230 шт. у 2018 р. проти фактичних 258 шт. на душу населення у 2015 р.
Враховуючи можливість швидкого насичення внутрішнього ринку, завдяки розвитку потужних птахівничих підприємств, в основі розвитку ринку м’яса птиці має бути експортно-орієнтована стратегія, що забезпечить збалансування попиту й пропозиції на внутрішньому ринку за рахунок експорту до освоєних і нових світових ринків. Задля реалізації цієї стратегії, необхідно створити умови для регулювання обігу продовольства з урахуванням вимог світового ринку. Становлення та ефективне функціонування ринку продукції птахівництва повинно будуватися за схемою, яка передбачає взаємозв’язок вітчизняних товаровиробників, переробних підприємств, споживачів та експортно-імпортні операції.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).