Cultivating Polyculturalism in Higher Education: Reflective Approach
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2021.04.026Abstract
Анотація. У статті розглянуто напрямки вивчення формування полі-/ мультикультурної особистості майбутнього вчителя, який готовий забезпечити висококласне викладання іноземних мов, фахових мов у тому числі, та підвищити навчально-ціннісний компонент у сфері вищої освіти. Застосування рефлексивного підходу як елемента методології навчального процесу супроводжується також аксіологічним, культурологічним, комунікативним та екологічним підходами для формування високо-культурних та мовленнєвих цінностей майбутнього учителя іноземних мов у полі- / мультикультурному середовищі. Створення, сприяння або культивування полі / мультикультуралізму у вищій школі для вчителів іноземних мов нерозривно пов'язане з процесами розуміння, усвідомлення та формування власних особистих цінностей щодо знань та культури свого народу й того, мова якого навчається / викладається, особистої діяльності у побуті, особливо з процесами рефлексії. У цьому плані на перше місце виходить рефлексивне мислення. Як формування, так і розвиток такого рефлексивного мислення стають важливими завданнями на всіх рівнях (вищої) освіти загалом та у процесі навчання та засвоєння іноземних мов, зокрема. У той же час важливо відзначити, що рефлексивне мислення лежить в основі застосування коучинг-орієнтованих технологій як пулу високоефективних інструментів для досягнення поставлених цілей тренера (класний керівник, наставник, керівник, викладач іноземної мови, тренер з мови або експерт) та студента у полі- / мультикультурному просторі. Рефлексія може використовуватися у полікультурному / мультикультурному середовищі вчителями іноземних мов, у тому числі викладачами фахових мов, як на початку знайомства з новим матеріалом (перший етап уроку), так і в середині – для закріплення усвідомленого та виведення результатів у план дій в майбутньому, а також наприкінці роботи зі студентами для виважених результатів і розуміння, як діяти далі в подібних і інших ситуаціях.References
Alekseyev, N.G. (2002). Proyektirovaniye usloviy razvitiya refleksivnogo myshleniya [Designing conditions for the development of reflective thinking]: avtoref. dis. d-ra ped. nauk: 19.00.13. Moscow.
Davydov, V.V. (1996). Teoriya deyatel'nosti i sotsial'naya praktika [Activity theory and social practice]. Voprosy filosofii [Philosophy matters], №5, 53-62.
Khachatryan, L. (2019). On the relationship between thinking and world language modeling: Based on old Armenian language materials. WISDOM, 12(1), 6-15. https://doi.org/10.24234/wisdom.v12i1.237
https://doi.org/10.24234/wisdom.v12i1.237
Kitayama, S., Markus, H. R. & Kurokawa, M. (2000). Culture, emotion, and well-being: Good feelings in Japan and the United States. Cognition and Emotion, 14(1), 93-124.
https://doi.org/10.1080/026999300379003
Kelesi, M. (1996). Osoblyvosti refleksiyi yak formy samopiznannya osobystosti [Peculiarities of reflection as a form of self-knowledge of personality]: avtoref. dys. kand. psykhol. nauk : spets. 19.00.07. Kyyiv.
Kondratets, I. (2013). Rol motyvatsiyno-tsilovoho etapu tekhnolohiyi formuvannya refleksyvnoyi kultury v systemi profesiynoho samorozvytku pedahohiv [The role of the motivational-target stage of the technology of formation of reflective culture in the system of professional self-development of teachers]. Pedahohika vyshchoyi ta serednioyi shkoly [Pedagogy of higher and secondary schools]: zb. nauk. pr. Kryvyy Rih, vol. 38, 386-390.
Korthagen, F.A.J., Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., & Wubbels, T. (2001). Linking Practice and Theory. The Pedagogy of Realistic Teacher Education. Routledge.
https://doi.org/10.4324/9781410600523
Luchyk, A. (2016). Dynamika movnoyi normy i problemy kodyfikatsiyi [Dynamics of language norm and codification problem]. Magisterium (mov), 62 (12), 51-55.
McCrea, R. R. (2001). Trait Psychology and Culture. In Journal of Personality, 69 (6).
https://doi.org/10.1111/1467-6494.696166
Mikhaylova, S. V. (1991). Kommunikativnyye i refleksivnyye komponenty i ikh sootnosheniye v strukture sposobnostey [Communicative and reflexive components and their ratio in the structure of abilities]: avtoref. diss. kand. psikhol. nauk : spets. 19.00.07. Leningrad.
Newton, J., Yates, E., Shearn, S., & Nowitzki, W. (2010). Intercultural Communicative Language Teaching: Implications for Effective Teaching and Learning. In Report to the Ministry of Education, New Zealand. http://www.educationcounts.govt.nz/publications/curriculum/76637/introduction
Peng, K. & Nisbett, R. E. (1999). Culture, dialectics, and reasoning about contradiction. American Psychologist, 54(9), 741-754.
https://doi.org/10.1037/0003-066X.54.9.741
Razina, T.V. (2002). Osobennosti refleksii na razlichnykh urovnyakh pedagogicheskogo myshleniya [Features of reflection at different levels of pedagogical thinking]: avtoref. diss. kand. psikhol. nauk : spets. 19.00.07. Yaroslavl.
Rossokhin, A.V. (2009). Psikhologiya refleksii izmenennykh sostoyaniy soznaniya [Psychology of reflexion of altered states of consciousness]: avtoref. diss. dokt. psikhol. nauk: 19.00.01. Moscow.
Shchedrovitskiy, G.P. (1995). Izbrannyye trudy [Selected Works]. Moscow.
Shynkaruk, V. (2002). Katehoriyi modusu i dyktumu u strukturi rechennya: Monohrafiya [Categories of mode and dictum in the sentence structure]. Chernivtsi: Ruta.
Voitiuk, D.K. (2004).Vliyaniye refleksii na formirovaniye psikhologicheskoy gotovnosti lichnosti k professional'noy deyatel'nosti [Influence of reflection on the formation of psychological readiness of the individual for professional activity]: avtoref. diss. kand. psikhol. nauk : spets. 19.00.01. Novosibirsk.sk.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).