Технологія діалогової взаємодії як засіб виховання полікультурності майбутніх викладачів іноземних мов
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(3).2022.103-111Анотація
Метою роботи є підкреслення важливості освітніх технологій, пов’язаних з діалоговою взаємодією за комунікативним підходом у методиці викладання і вивчення іноземних мов для формування та культивування полікультурності серед студентів магістратури, які в майбутньому стануть викладачами таких іноземних мов. Поняття і технологія діалогічної взаємодії трактується як різновид гуманітарно-орієнтованих технологій і засіб соціальної організації та взаємодії людини з навколишнім світом. Таке розуміння дає змогу народам як представникам етносів, з одного боку, та окремим індивідам , з іншого, висловлювати своє особисте ставлення до навколишнього світу та регулювати характер таких відносин зі світом, будь то взаємодія людини з природою, технікою, інформацією, людьми чи самим собою. Загальновідомою ідеєю є факт вивчення кількох іноземних мов одночасно, що є запорукою успішної кар’єри кваліфікованого спеціаліста, який завжди користується попитом на ринку праці, оскільки здатний ефективно працювати за фахом на рівні світових стандартів. У ході дослідження виявлено та перевірено, що сьогодні на етапі оволодіння іноземною(ими) мовою(ами) необхідно приділяти особливу увагу процесам виховання та культивування полі-/мультикультуралізму у роботі з магістрантами, які готуються стати майбутніми викладачами іноземних мов, оскільки виховання полікультурності сприяє вихованню толерантності до інших мов і культур, поваги та гідності, а в особливому фокусі реалізується як цілеспрямована систематична діяльність, що виконує цілу низку функцій. Висновки підкреслюють, що власне такі функції, як культурно-порівняльна, ціннісно-формувальна та соціально-інтегративна, спрямовані на досягнення професійного розвитку та соціокультурних навичок магістрантів, які стануть викладачами іноземної мови. Наприкінці, технологія діалогічної взаємодії постає як сукупність форм, засобів і прийомів, що забезпечується поєднанням мовної та культурної практики з іншими видами діяльності. Передбачається, що такі види діяльності включають кожну і варіюються від інформаційної, пізнавальної, ціннісної до художньо-естетичної діяльності.
Посилання
Amelina, S.M., Tarasenko, R.O., & Azaryan, A.A. (2019). Information and technology case as an indicator of information competence level of the translator. CEUR Workshop Proceedings 2433, 266–278. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper17.pdf
Androsovych, K.A., Rudyk, Ya. M., Melnyk, M.Yu., Kovalova, O.A., & Yakymova, I.O. (2021). Psychological Guidance of the Socialisation Process of Gifted Students Using Information and Communications Technology Means. Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment 9 (2), 236-246. https://doi.org/10.6000/2292-2598.2021.09.02.11.
Caruana, S., Pace, M. (2021). Italian nationals in Maltese schools: a case of 'so near but yet so far'? Review of Educational Research, 15(2), 145-164. https://www.researchgate.net/publication/356460088
Chaika, O., Chahrak, N., Zhumbei, M., Apelt, H., Kopchak, L., & Litvinova, A. (2021). Pedagogical framework for poly / multicultural education of foreign language students seeking a degree in teaching. International Journal of Health Sciences, 5(3), 605-616. https://doi.org/10.53730/ijhs.v5n3.2618.
Chaika, O., Polishchuk, O., Honcharuk, L., Hutyriak, O., & Kolodina, L. (2022). Poly- / Multicultural Education of Future Foreign Language Teachers in a Crosscultural Multilingual Environment. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 122-128. http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120126/papers/A_21.pdf
Chaika, O., Savytska, I., Sharmanova, N., Zakrenytska, L. (2021). Poly- and/or multiculturality of future teachers in foreign language instruction: methodological facet. WISDOM, 4(20), 126-138. https://doi.org/10.24234/wisdom.v20i4.583.
Charte européenne du plurilinguisme (2005). Paris. OEP. 9 p.
Dyman, T. M., Bonkovskyy, O. A., Vovkohon, A. H. (2017). Yevropeyskyy prostir vyshchoyi osvity ta Bolonskyy protses [European space of higher education and the Bologna process]. Odesa.
Gillies, R.M. (2016). Dialogic interactions in thecooperative classroom. International Journal ofEducational Research, Volume 76, pp. 178–189. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2015.02.009
Haidukova, L.F. (2008). Formuvannia profesiyno-oriyentovanoyi kompetentsiyi v dialohichnomu movlenni u maybutnikh uchyteliv anhliyskoyi movy [Formation of professionally oriented competence in dialogic speech by future English teachers]: avtoref. dys. kand. ped. nauk: spets. 13.00.02. Kyiv.
Krimpas, P.G. (2021). It's all Greek to me: Missed Greek Loanwords in Albanian. Open Journal for Studies in Linguistics, 4(1), 23-34. DOI: 10.32591/coas.ojsl.0401.03023k
Mysechko, O. Ye. (2005). Rozvytok kulturolohichnoho komponenta v zmisti profesiynoyi pidhotovky maybutnʹoho vchytelya inozemnoyi movy [Development of culturological component in the content of professional training of future foreign language teachers]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. Ivana Franka, Vol. 24, s. 97-101.
Myshak, O. (2019). English Neologisms of Biotechnology Sphere. Cogito Multidisciplinary research Journal, 11 (2), 198-210. https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85074583062&origin=resultslist&sort=plf-f.
Nikitina, N.P. (2014). Kulturoznavcha sotsializatsiya movnoyi osvity [Cultural socialization of language education]. Science and Education: A New Dimension. Pedagogy and Psychology, II (16), Issue 33. Retrieved from: www.seanewdim.com
Ozadovska, L. V. (2001). Paradyhma dialohichnosti v suchasnomu myslenni [Paradigm of dialogicity in modern thinking]. Kyiv.
Pace, M. (2021). Language Learning and VocationalEducation and Training. Conference Proceedings:Innovation in Language Learning, 14th Edition, pp. 233–239. https://www.researchgate.net/publication/356459874
Piekhota, O.M. et al. (2001). Osvitni tekhnolohiyi [Educational technologies]. Kyiv.
Safonova, V.V. (1996). Izucheniye yazykov mezhdunarodnogo obshcheniya v kontekste dialoga kultur i tsivilizatsiy [Studying the languages of international communication in the context of the dialogue of cultures and civilizations]. Voronezh.
Shevchenko, H. P. (2004). Dukhovnist i tsinnosti zhyttya [Spirituality and values of life]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiya, teoriya i praktyka [Spirituality of personality: methodology, theory and practice]. Luhansʹk: Vyd-vo Skhidnoukr. nats. un-tu im. V. Dalya.
Siaska, N.V. (2015). Navchannia inozemnoyi movy maybutnikh uchyteliv u konteksti dialohu kultur ta oriyentatsiyeyu na mizhkulturnu komunikatsiyu [Teaching a foreign language to future teachers in the context of intercultural dialogue and focus on intercultural communication]. Visnyk Natsionalnoyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny. Seriya: Pedahohika, Vol. 4. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2015_4_17
Sidash, N., Roganova, M., Domina, V., Victorova, L.,Roganov, M., Miroshnichenko, V. (2020). PedagogicalConsciousness Formation of Future University Educatorsin the Process of Teaching English. Universal Journal ofEducational Research, 8(4), pp. 1202 – 1211. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.080410
Sysoyeva, S.O. (ed.) (2001). Pedahohichni tekhnolohiyi u neperervniy profesiyniy osviti [Pedagogical technologies in continuous professional education]. Kyiv.
Tadeyeva, M. (2009). Bilinhvizm v movniy osviti yevropeyskykh krayin: dosyahnennya i problem [Bilingualism in the language education of European countries: achievements and problems]. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatyuka. Pedahohika, 1, 111-115. Ternopil.
Tarnopolskyy, O.B. (2006). Metodyka navchannya inshomovnoyi movlennyevoyi diyalnosti u vyshchomu movnomu zakladi osvity [Methods of teaching foreign language speech in higher language education]. Kyiv.
Vrikki, M., Kershner, R., Calcagni, E., Hennessy, S.,Lee, L., Estrada, N., Hernбndez, F., and Ahmed, F. (2018).The teacher scheme for educational dialogue analysis (T-SEDA): developing a research-based observation tool forsupporting teacher inquiry into pupils’ participation inclassroom dialogue, International Journal of Research& Method in Education, 42 (2), pp. 185–203. DOI: https://doi.org/10.1080/1743727X.2018.1467890
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).