технології інтеграції освітніх ресурсів і сервісів в умовах дистанційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(2).2022.38-46Анотація
Потреба пришвидшеної цифровізації освіти, спричинена карантинними обмеженнями COVID-19 (загальний контекст) та військовими діями на території України (локальний контекст), актуалізує дослідження з проєктування технологічно збагачених систем підтримки дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Матеріали даної статті присвячено визначенню впливу інформаційних технологій доставки контенту та підтримки освітньої комунікації суб’єктів освітнього процесу на ступінь задоволеності студентів реалізацією закладом вищої освіти дистанційного навчання. Подано огляд та здійснено класифікацію різних типів інтеграції освітніх ресурсів і сервісів. Виділено два підходи до інтеграції (активний і пасивний) та три основних типи (інтеграція авторизації, сховищ та ресурсів). Зазначено особливості застосування визначених типів інтеграції для підтримки задоволеності студентів та запропоновано приклади реалізації на прикладі LMS Moodle. Подано результати проведення моніторингу задоволеності представленими технологіями інтеграції освітніх ресурсів і сервісів у межах платформи Moodle під час дистанційного навчання студентів факультету інформаційних технологій НУБіП України. 162 студенти в цілому зазначили високий рівень задоволеності застосуванням інтеграції сторонніх освітніх ресурсів і сервісів – середнє значення становило 2,20 балів при пороговому значенні позитивного ставлення 1,5. Студенти за всіма показниками позитивно оцінили інтеграцію освітніх ресурсів і сервісів в ЕНК, проте найбільший вплив на задоволеність становить, на думку студентів, інтеграція освітніх ресурсів (середнє значення 2,41). Визначено потребу розробки методичних рекомендацій щодо реалізації різних типів інтеграції освітніх ресурсів і сервісів до інституційного середовища закладу освіти.
Посилання
A bibliometric review on latent topics and trends of the empirical MOOC literature (2008–2019) / C. Liu et al. Asia pacific education review. 2021. Vol. 22, no. 3. P. 515–534. URL: https://doi.org/10.1007/s12564-021-09692-y (date of access: 25.06.2022).
Brodkevych V. Onlain navchannia: evoliutsiia moos i lms v epokhu postkovida. novitni zadachi osvitnoi sfery. Informatsiini tekhnolohii ta suspilstvo. 2021. № 1. S. 6–18. URL: https://doi.org/10.32689/maup.it.2021.1.1 (data zvernennia: 22.06.2022)
Weidlich J., Bastiaens T. J. Technology matters – the impact of transactional distance on satisfaction in online distance learning. The international review of research in open and distributed learning. 2018. Vol. 19, no. 3. URL: https://doi.org/10.19173/irrodl.v19i3.3417 (date of access: 12.07.2022).
El Refae G., Kaba A., Eletter S. Distance learning during COVID-19 pandemic: satisfaction, opportunities and challenges as perceived by faculty members and students. Interactive technology and smart education. 2021. Ahead-of-print, ahead-of-print. URL: https://doi.org/10.1108/itse-08-2020-0128 (date of access: 02.06.2022).
Morze N., Kuzminska O., Mazorchuk M. Attitude to the digital learning environment in Ukrainian universities. ICT in Education, Research, and Industrial Applications: Proc. 15th Int. Conf. ICTERI 2019, Volume II: Workshops. Vol. 2393(Kherson, 12-14 June 2019). Kherson, 2019. Pp. 53-67.
Morze N., Glazunova O., Kuzminska O. Pidhotovka menedzheriv z elektronnoho navchannia: kompetentnisnyi pidkhid. Informatsiini tekhnolohii ta zasoby navchannia. 2017. T. 60, № 4. S. 220. URL: https://doi.org/10.33407/itlt.v60i4.1761 (data zvernennia: 02.07.2022).
Mokriiev M. Intehratsiia navchalno-naukovykh pidsystem v yedyne informatsiino-osvitnie seredovyshche (na bazi vidkrytoho prohramnoho zabezpechennia). Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu. 2020. № 8. S. 60–71. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.7 (data zvernennia: 24.06.2022).
Glazunova O.H., Kasatkin D.Yu., Kuzminska O.H., Mokriiev M.V., Blozva A.I., Voloshyna T.V., Saiapina T.P. Intehratsiia navchalnykh resursiv ta servisiv IT kompanii v osvitnie seredovyshche universytetu: kolektyvna monohrafiia. Kyiv. TOV «NVO «Interservis», 2016. 285 s.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).