Робота з жертвами булінгу: психологічні поради
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(3).2022.136-141Анотація
Булінг вкрaй негaтивно впливaє на соціaлізацію жертви. Тому нами презентовано програму-тренінг щодо профілактики булінгу. Це своєрідна система розбивки занять на блоки, у яких згруповано вправи та описано методику їх проведення, зазначено мету і завдання, які підпорядковані очікуваному спільному результату, а саме знизити рівень агресивності; набути навичок самоконтролю; навчитись регулювати власні емоційні стани; не просто бути учасником комунікації, а сформувати навички конструктивних рішень. Мета дослідження – ознайомитись із укладеним комплексом вправ, які допоможуть знизити рівень булінгу як явища у соціумі. У роботі використано описовий метод подачі інформації – демонструємо, у який спосіб варто використовувати ті чи інші завдання, акцентуємо на найменших «тонкощах» вправ, пропонуємо використання різних методик. Результати дослідження. Програма включає 12 занять, кожне тривалістю фізичну годину. Відтак загальна кількість відведеного часу – 12 годин. Ми пропонуємо проводити такі заняття раз на тиждень, невеличкими групами до 12 осіб. У програмі використано діагностичні методики, медитації, ігри, малювання, релаксаційні вправи, міні-лекції. Блок 1 – це етап знайомства, коли учасники тренінгу отримують настанови від тренера, дізнаються, наскільки важливий процес спілкування. Блок 2 – як досягти стресостійкості. Оскільки симптоматика схильності до стресів надзвичайно строката, ми вчимо формувати позитивне мислення, відчувати власну значущість, удосконалюватись, знаходити стимули для саморозвитку. Блок 3 спрямований на подолання булінгу у колективах, актуалізує знання з тем синдрому емоційного вигоряння, емоційних проблем у житті, вивчення потреб і відповідності до них наших ресурсів, а також емоційного здоров’я.
Посилання
Alekseenko, T. F. (2012) The phenomena of mobbing and bullying in the relations of the group and the individual. The way of education. № 2. 12- 16.
Bukina (2019). Fighting bullying: the experience of Norway. Materials of the public organization "Educational marker". June. Access mode: http://osvmarker.com.ua/novini-osviti/2353/.
Vakulyk, I. I. (2022) Education as a social institution: to the sources. Humanitarian studies: pedagogy, psychology, philosophy. 2022. 28-38.
Vakulyk, I. I. (2012) Spiritual and moral education of the modern generation: from the origins of worldview formation to the present. Anthropological dimensions of philosophical research. Dnipropetrovsk. 136-144.
Vakulyk, I. I. (2012) Communication as the existence of human existence. Bulletin of the Alfred Nobel Dnipropetrovsk University. Series "Philological Sciences". № 2 (4). 160-162.
Velenko, A. (2019) Countering bullying. A series of practical classes for teenagers. Psychologist. № 1. 60-73.
Danko, G. (2016) How to deal with mobbing and bullying. Labour protection. № 4. 18-20.
Lutsenko, O. L. (2013) «Bullying in an adult way»: psychological characteristics of victims of bullying in the pedagogical environment. Practical psychology and social work. № 11. 43-49.
Myronenko, G. V. (2015) Time of virtual life: monograph. Kyiv: Imex-Ltd, 2015. 134.
Myroniuk, T. V., Zaporozhets, A. K. (2019) Improving measures to counter bullying in Ukraine. Scientific Bulletin of the National Academy of Internal Affairs. № 3. 21-28. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvknuvs_2019_3_5.
Naydenova, L. A. (2014) Cyberbowling or virtual aggression. Ways to recognize and protect the child. Kyiv: Editors of general pedagogical newspapers. 96.
Panok, V. G. (2017) Applied psychology. Theoretical problems: monograph. Kyiv: Nika-Center. 188.
Pletka, O., Chaplinskaya Y. (2017) Intensive work with trauma: Psychotherapeutic methods. Kyiv: Talcom. 232.
Pletka, O., Chaplinskaya, Y. (2016) Professional of the social sphere: how to take care of yourself: methodological manual. Kyiv: University «Ukraine». 114.
Ponomarenko, O. D. (2016) «Tolerate cannot be acted upon» – where do we put the comma? Again about bullying. Pedagogical workshop. № 11. 42-43.
Psychological assistance in personal development: a collection of author's programs (2022). Part 2. Emphasis. O. Samoiliuk. Poltava: PANO named after M.V. Ostrogradsky, 2022. 253. Access mode: http://surl.li/dffyo.
Taran, L. A. (2022) Correctional and developmental program «Psychocorrection of aggressive behavior of a child of 6-7 years». Psychological assistance in personality development: a collection of author's programs. Poltava: PANO named after M.V. Ostrogradsky, 2022. 25.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).