Надання освітніх послуг та підвищення академічної мобільності студентів Національного університету біоресурсів і природокористування України в умовах війни
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(1).2023.149-160Анотація
Стаття присвячена проблемам надання освіти в умовах збройних конфліктів, а саме організації навчання та розвитку механізмів захисту освіти в умовах надзвичайних ситуацій та бойових дій. У статті також приділено особливу увагу підвищенню академічної мобільності студентів закладів вищої освіти України в цілому та Національного університету біоресурсів і природокористування України зокрема, які були змушені залишити місце постійного проживання в державі. Зроблено висновок, що для продовження навчання в умовах війни існує декілька форматів, які освітяни можуть розглядати відповідно до ситуації в тому чи іншому регіоні. Безперервність освіти означає її забезпечення в інший спосіб; це означає, що студенти матимуть доступ до процесу навчання, незважаючи на переривання традиційного процесу навчання. Альтернативними методами навчання можуть бути неформальна освіта, інтенсифікація навчальних занять, організація тимчасових місць для навчання. Важливим є використання методів дистанційного навчання. Автори наголошують, що саме безперервність освіти має вирішальне значення для підтримки політичного, соціально-економічного, культурного та наукового життя суспільства, особливо в умовах війни. Для української освітньої системи цей виклик став своєрідним стимулом, який відкрив нові можливості, каталізатором давно назрілих модернізаційних змін в освіті. Проведене дослідження не вичерпує всіх викликів, з якими доводиться стикатися освіті в умовах війни. Питання безперервності освіти на всіх рівнях в умовах воєнного часу потребує подальших досліджень, зокрема розробки та впровадження спеціальних курсів підготовки керівників, викладачів, науково-педагогічних працівників, науковців для забезпечення неперервності освіти в умовах воєнного часу. Не менш важливими залишаються допомога жертвам збройних конфліктів (зокрема дітям), розвиток психолого-педагогічних практик, психосоціальної підтримки та психосоціальних методів, спрямованих на підтримку учнів.Посилання
Akresh, R. et al. (2016). Zmina klimatu, konflikty ta dity. [Climate change, conflict, and children.] Technical report, Households in Conflict Network Working Paper.
Alfano, M. and Görlach, J.-S. (2019). Teroryzm, osvita ta pravyla spryiniattia: dokazy napadiv Al-Shabab u Kenii. [Terrorism, education, and the role of perceptions: Evidence from al-Shabaab attacks in Kenya.] Technical re-port, Households in Conflict Network Working Paper.
Byram M., Dervin F. (2008). Studentska, kadrova ta akademichna mobilnist u vyshchykh navchalnykh zakladakh. [Students, Staff and Academic Mobility in Higher Education.]
Byram, M. & Feng, A. (eds.) 2006.Zhyttia ta navchannia za kordonom. Povtornyi poshuk i praktyka. [Living and Studying Abroad. Re-search and Practice.] Clevedon: Multilingual Matters.
David M. Hoffman (2009). Zmina modelei akademichnoi mobilnosti ta mizhnarodna mihratsiia. Shcho oznachatyme akademichna mobilnist u 21 stolitti? [Changing academic mobility patterns and international migration. What will academ-ic mobility mean in the 21st century?] Journal of studies in international educa-tion volume 13 № 3 P. 347-364.
Glasgow, J. N., & Baer, A. L. (2011). Zhyttia poza mezhamy strazhdan: dity-soldaty afrykanskykh viin. [Lives beyond suffer-ing: The child soldiers of African Wars.] English Journal, 100(6), 68-77.
Kachmarchyk, S. H., Khrys-tiuk, S. B., & Shanaieva-Tsymbal, L. O. (2019). Vykorystannia tekhnolohii zmishanoho navchannia u formuvanni inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv z mizhnarodnykh vidnosyn. [Using Blended Learning Technol-ogy in Foreign Language Communicative Competence Forming of Future Interna-tional Relations Specialists.] Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 11(4), 84-99. https://doi.org/10.18662/rrem/159.
Kesternich, I., Siflinger, B., Smith, J. P., and Winter, J. K. (2014). Naslidky Druhoi svitovoi viiny dlia ekonomiky ta zdorovia v Yevropi. [The effects of World War II on economic and health outcomes across Europe.] Review of Economics and Statistics, 96(1), 103-118.
Leon, G. (2012). Hromadianskyi konflikt i nakopychennia liudskoho kapitalu dovhostrokovi naslidky politychnoho nasylstva v Peru. [Civil con-flict and human capital accumulation the long-term effects of political violence in Peru.] Journal of Human Resources, 47(4), 991-1022.
López, H., & Wodon, Q. (2005). Ekonomichni naslidky zbroinoho konfliktu v Ruandi. [The economic impact of armed conflict in Rwanda.] Journal of African Economies, 14(4), 586-602. http://dx.doi.org/10.1093/jae/eji021.
Massad, S. G., Nieto, F. J., Palta, M., Smith, M., Clark, R., & Thabet, A. A. (2012). Stan kharchuvannia palestynskykh doshkilniat u sektori Haza: perekhresne doslidzhennia. [Nutritional status of Palestinian preschoolers in the Gaza Strip: A cross-sectional study.] BMC Public Health, 11, 12-27. http://dx.doi. org/10.1186/1471-2458-12-27.
Minou, T. (2006). Mozhlyvi modeli kreatyvnoi terapii ditei, yaki postrazhdaly vid viiny ta zbroinykh konfliktiv. [The pos-sible models of creative therapies for the child victims of war and armed conflict.] Asia Pacific Education Review, 7(2), 229-235. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1007/BF03031546.
Namen, O., Prem, M., and Vargas, J. F. (2020). Myrnyi dyvidend liudskoho kapitalu. [The human capital peace dividend.] Technical report, Households in Conflict Network Working Paper.
Parlow, A. (2011). Osvita ta zbroinyi konflikt: povstannia v Kashmiri v devianostykh rokakh. [Educa-tion and armed conflict: The Kashmir in-surgency in the nineties.] Retrieved from https://mpra.ub.uni-muenchen.de/38010/.
Pedersen, J., Sommer-felt, T. (2007). Vyvchennia ditei u zbroinykh konfliktakh: vyrobnytstvo danykh, sotsialni pokaznyky ta analiz. [Studying children in armed conflict: Data production, social indicators and analysis.] Social Indicators Research, 84(3), 251-269. http://dx.doi.org/10.1007/s11205-007-9117-3.
Rieder, M., Choonara, I. (2012). Zbroinyi konflikt i zdorovia ditei. [Armed conflict and child health.] Archives of Disease in Childhood, 97(1), 59-62. http://dx.doi.org/10.1136/adc.2009.178186.
Safe Schools Declaration (PDF). Ministerstvo zakordonnykh sprav Norvehii. [Norwegian Ministry of Foreign Af-fairs.] 2015-05-29. Retrieved from https://ssd.protectingeducation.org/.
Shemyakina, O. (2011). Vplyv zbroinoho konfliktu na nakopychennia shkilnoi osvity: rezultaty z Tadzhykystanu. [The effect of armed conflict on accumulation of schooling: Results from Tajikistan.] Journal of Development Economics, 95(2), 186-200.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).