Сучасні тенденції початкової школи Німеччини та їх вплив на освітні реформ в Україні
Анотація
У статті розкрито досвід реформування початкової освіти східних земель Німеччини 90-х років ХХ століття, проаналізовано головні тенденції розвитку освітніх реформ, що безпосередньо стосуються змісту початкової освіти України: доступність одержання початкової освіти, можливість використання здобутків дошкільної освіти, створення сприятливого освітнього середовища, якісний зміст і сучасні підручники, повноцінна реалізація ідей особистісно зорієнтованої освіти, сформованість ключових компетентностей, технологізація методики, моніторинг як засіб управління якістю, особистісна і професійна підготовка вчителя, ефективна комбінація урочної та позаурочної діяльності учнів.Посилання
Lehrpläne der bayerischen Grundschule [Електронний ресурс] // LehrplanPLUS - Fachprofile. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://www.lehrplanplus.bayern.de/schulart/grundschule/inhalt/fachprofile.
Ministerium für Bildung, Jugend und Sport. Thüringer Schulordnung [Електронний ресурс] / Ministerium für Bildung, Jugend und Sport // Erfurt. – 1994. – Режим доступу до ресурсу: http://apps.thueringen.de/de/publikationen/pic/pubdownload1245.pdf.
Schulgesetz für den Freistaat Sachsen in der Fassung der Bekanntmachung. // (SächsGVBl. S. 298 , SächsGVBl. S. 142). – С. 105.
Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung (ISB). Lehrplanplus [Електронний ресурс] / Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung (ISB). – 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://www.lehrplanplus.bayern.de
Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу до ресурсу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/.
Закон "Про освіту Тюрингії" № 221-1від 13.09.2016 р.: прийнятий Конференцією міністрів культури та освіти 13 вер. 2016 р. – Тюрингія: GVBl. 2016. – 437с. – (Серія видань "Офіційний документ"). http://landesrecht.thueringen.de/jportal/?quelle=jlink&query=HSchulG+TH&psml=bsthueprod.psml&max=true&aiz=true
Концепція нової української школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/Новини%202016/12/05/konczepcziya.pdf.
Ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1 – 4 класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/19-08-16.pdf.
Лист МОН України 09.08.2017 №1/9-436 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018» [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/ru/about-ministry/normative/6119-.
Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-09-6pdf.pdf.
Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи [Електронний ресурс] // Додаток 1 до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-2-08-і.pdf.
Проект Закону України «Про освіту» [Електронний ресурс] / МОН. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/gromadske-obgovorennya-zakonoproektu-%C2%ABpro-osvitu%C2%BB.html.
Сисоєва С. О. Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика : навч. посіб. / С. О. Сисєва, Т. Є. Кристобчук; Київський університет імені Б. Д. Грінченка. – Рівне: Овід, 2012. - 352 с.
Стан розвитку освіти й культури в сучасній ФРН : навч. посіб. / уклад.: О.В. Дмитренко. – Полтава : ПНПУ імені В.Г. Короленка, 2013. – 83 с.
Шинкарук В.Д. Основні напрями модернізації структури вищої освіти України. / В.Д. Шинкарук // Науково-практичне видання «Вища школа» Вип. 5 – 2007. – С. 3-16.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).