Основи сформованості професійної етики майбутніх соціальних працівників в унівеситетах
Анотація
Розвитку сучасної вищої освіти в Україні сьогодні притаманне формування нових стандартів, системотворчим фактором яких виступає професійна компетентність майбутнього фахівця. Водночас соціальна робота належить до тих рідкісних видів професійної діяльності, де часто не професійні знання і навички, а особистісні якості фахівця багато в чому визначають успішність і ефективність роботи. Тому в процесі навчання соціального працівника відбувається не тільки пізнання ним основ і тонкощів професії, а й виховання його як особистості, формування духовно-моральних якостей, які майбутній фахівець виявить в роботі з людьми. Метою дослідження виступає теоретичний аналіз питання сформованості основ професійної етики майбутніх соціальних працівників в університетах у сучасних наукових дослідженнях. Результатом сформованості професійної етики майбутніх соціальних працівників бачиться готовність до продуктивної самостійної й відповідальної дії, завдяки якій студент має можливість продемонструвати власні знання, уміння, моральну культуру, що проявляється в моральній взаємодії та діяльності, тобто йдеться про досягнення рівня професійно-етичної компетентності. Зроблений аналіз спонукає до формування концепції формування професійної етики майбутніх соціальних працівників в університетах.Посилання
Беспалько В. П. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного про-цесса подготовки специалистов / В. П. Беспалько, Ю. Г. Татур. – М.: Высш. шк., 1989. – 144 с.
Болдова А. А. Формування професійної етики майбутніх працівників податкової служ-би в навчально-виховному процесі : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Болдова Антоніна Ан-дріївна; Київський ун-т ім. Бориса Грінченка. – К., 2009. – 236 с.
Васянович Г.П. Вибрані твори : у 7 т. / Г. Васянович – Т.3 : Педагогічна етика : навч. посіб. – Львів : Норма, 2015. – 420 с.
Галагузова Ю. Н. Социальная педагогика. / Галагузова Ю. Н., Сорвачева Г. В., Шти-нова Г. Н. – М. : Владос, 2008. – 447 с.
Державний галузевий стандарт спеціальності «Соціальна робота». – К., 2016. – 20 с.
Діуліна В. В. Соціально-педагогічні умови формування морально-етичної культури майбутнього керівника у сфері управлінської діяльності : дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 / Діуліна Віра В’ячеславівна; Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Х., 2003. – 187 c.
Каленський А. А. Система розвитку професійно-педагогічної етики у майбутніх викладачів спеціальних дисциплін вищих навчальних закладів аграрної та природоохоронної галузей : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Андрій Анатолійович Каленський; Інститут проф..-тех. Освіти НАПН України. – К., 2016. – 498 с.
Карпенко О. Г. Професійне становлення соціального працівника / О. Г. Карпенко. – К. : ДЦССМ, 2004. − 164 с.
Колісник-Гуменюк Ю. Концептуальні основи формування професійно-етичної культури майбутніх медиків / Ю. Колісник-Гуменюк // Педагогіка і психологія професійної освіти : наук.-метод. журнал. – 2011. – № 5. – С. 23–32.
Кривошеєва О. І. Формування професійної етики майстрів виробничого навчання в професійно-технічних навчальних закладах : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Кривошеєва Оксана Іванівна; Вінницький держ. пед. ун-т ім. Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2007. – 260 с.
Лапузіна О. М. Формування професійної етики у майбутніх інженерів на основі ситуаційного навчання : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Лапузіна Олена Миколаївна; Вінницький держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2006. – 248 с.
Маралов В. Г. Основы самопознания и саморазвития : учеб. пособ. для студ. сред. пед. учеб. завед. / Владимир Георгиевич Маралов. – М. : Академия, 2002. – 256 с.
Марченко С. Я. Професійна етика соціального педагога : навч.-метод. посіб. / Марченко С. Я., Краснова Н. П., Харченко Л. П. – Луганськ, 2009. – 563 с.
Міщик Л. І. Соціальна педагогіка : навч. посіб. / Л. І. Міщик. – К. : ІЗМН, 1997. – 139 с.
Михнюк М. І. Теоретичні і методичні основи розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Михнюк Марія Іванівна. – Київ, 2016. – 652 с.
Хоружа Л. Л. Теоретичні засади формування етичної компетентності майбутніх учи-телів початкових класів : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Хоружа Людмила Леонідівна ; Ін-т педагогіки НАПН України. – К., 2004. – 412 с.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).