Теоретичні засади застосування інноваційних педагогічних технологій у професійній підготовці інженерів-механіків
Анотація
У статті з᾿ясовуються теоретичні засади розроблення та застосування інноваційних педагогічних технологій у професійній підготовці інженерів з механізації сільського господарства, уточнюється дефініція феноменуяк цілеспрямована організація навчального процесу, що відображає науково обгрунтований проект логічно структурованої системи педагогічної взаємодії для гарантованого досягнення запланованих результатів на основі алгоритмізованого, системно-послідовного впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Конкретизуються характерні ознаки(інноваційність; концептуальність; системність; дидактичне цілепокладання; оптимальність; корегувальність; відтворюваність і гарантованість результатів)та принципи реалізації інноваційної педагогічної технології (цілісності; варіативно-особистісної організації навчання; професійної спрямованості; інформаційної підтримки технологічності навчання). При проектуванні та відборіінноваційної педагогічної технології запропоновано враховувати такі фактори: цілі, завдання оволодіння навчальною дисципліною (модулем, темою); характер, послідовність оволодіння дисциплінами освітньої програми; рівень методичної компетентності викладача; рівень навчально-пізнавальної діяльності студентів; зовнішні умови (часові, виробничі, економічні тощо); трудомісткість навчального процесу, ергономічні вимоги; ступінь складності змісту технологічного навчання. Вказано, що ефективність інноваційного навчання має визначатися не тільки на етапі оцінювання результатів впровадження нової технології, а й на етапах її проектування та функціонування.
Посилання
Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : метод. посіб. [для студентів ма-гістратури] / C. С. Вітвицька. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
Гурье Л.?. ?нтегративные основы инновационного образовательного процесса в высшей профессиональной школе: монография / Л.?.Гурье, А.А.Кирсанов, В.В.Кондратьев, ?.Э.Ярмакеев; под редакцией В.В.Кондратьева. – М.: В?Н?Т?, 2006. – 288 с.
Дёмин А.?. Дидактические основы развития познавательной деятельности уча-щихся средней общеобразовательной и специальной школы (на материалах обучения тех-ническому труду и сельскохозяйственной технике): Автореф. дис… д-ра пед. наук: 13.00.01. / НИ ТО и ПО АПН СССР. – М., 1990. – 36 с.
Кузьмина, E. E. Маркетинг образовательных услуг : учебник и практикум для академического бакалавриата / Е. Е. Кузьмина. — М. : ?здательство Юрайт, 2014. — 330 с.
Левитес Д. Г. Автодидактика. Теория и практика конструирования собственных технологий обучения / Д. Г. Левитес. – М. : ?здательство московского психолого-социального института; Воронеж : ?здательство НПО «МОДЭК», 2003. – 320 с.
Лузан П.Г. Наукові основи організації педагогічного процесу в аграрному вищому навчальному закладі: Монографія / П.Г. Лузан. – К.: Міленіум, 2015. – 330 с.
Педагогічні технології у неперервній професійній освіті : [монографія] / [С. О. Сисоєва, А. М. Алексюк, В. М. Воловик та ін.] ; за ред. С. О. Сисоєвої. – К. : Віпол, 2001. – 502 с.
Романова Г. М. Підготовка викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій : монографія / Г. М. Романова. – К. : КНЕУ, 2009. – 252 с.
Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе: Учебное пособие для вузов / Д.В. Чернилевский. – М.: ЮН?Т?-ДАНА, 2002. – 437 с.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).