ПРОФЕСІЙНИЙ САМОРОЗВИТОК ПЕДАГОГА ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА КАТЕГОРІЯ
Анотація
Метою дослідження є розкриття на основі теоретичного аналізу літератури з проблеми дослідження сутності професійного саморозвитку майбутнього педагога як психолого-педагогічної категорії. Отримані результати засвідчують, що процес професійного саморозвитку особистості у філософії розглядають як духовно-практичне перетворення з метою повноти індивідуального самовдосконалення. Філософський аспект аналізу саморозвитку пов’язаний з пізнанням його фундаментальних онтологічних характеристик, з’ясуванням закономірностей саморозвитку. У психології процес саморозвитку особистості трактують як необхідну умову самореалізації особистості, як елемент психологічної реальності, спрямований на осягнення місця й функції саморозвитку в цілісному процесі життєдіяльності. У педагогічних дослідженнях саморозвиток особистості аналізують з урахуванням активного впливу соціального середовища, трактуючи його як прагнення людини збагатити свої індивідуальні якості за допомогою тих видів діяльності, які сприяють їх формуванню чи вдосконаленню. Педагогічні дослідження спрямовані на пошук можливостей впливу на спонукання особистості до саморозвитку, ознайомлення її з засобами саморозвитку. Теоретичний аналіз філософських, психологічних, педагогічних, акмеологічних досліджень з проблеми особистості, її розвитку та самовдосконалення дозволили визначити саморозвиток особистості як цілеспрямовану, систематичну, високоорганізовану й творчу діяльність, процес планомірної творчої зміни особистістю власних якостей і особливостей для найбільш успішного досягнення своїх життєвих цілей і більш ефективного виконання свого людського, соціального призначення.Посилання
Ахметов А. М. Стимулирование мотивации физического самосовершенствова-ния студента – будущего учителя : автореф. дисс. … канд. пед. наук / Айдар Мухаметлаесович Ахметов. – Ульяновск, 2004. – С. 11-12.
Бондаренко Л. А. Формування готовності майбутнього вчителя музики до про-фесійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Лариса Анатоліївна Бондаренко. – Київ, 2014. – 235 с.
Змеёв С. ?. Компетенции и компетентности преподавателя высшей школы XXI в. / С. ?. Змеёв // Педагогика : научно-теоретический журнал. 2012. – № 5. – С. 69-74.
Книга національної освіти України [Електронний ресурс] / Акад. пед наук Украї-ни; за ред. В. Г. Кременя. – К., 2009 (1) http://refdb.ru/look/1238872-p6.html – Назва з екрану.
Кужельний А. В. Формування готовності до професійного саморозвитку майбу-тнього вчителя технологій : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Андрій Володимиро-вич Кужельний; ДВНЗ «Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди». – Пе-реяслав-Хмельницький, 2014. – 20 с.
Кузікова С. Б. Психологія саморозвитку : навч. посіб. / С. Б. Кузікова ; Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. – Суми : МакДен, 2011. – 149 с.
Митина Л. М. Психология развития конкурентоспособной личности / Лариса Максимовна Митина. – М. : МПС?; Воронеж : «МОДЕК», 2002. – 400 с.
Семиченко В. А. Проблема особистісного розвитку і саморозвитку у в контексті неперервної професійної освіти / В. А. Семиченко // Педагогіка і психологія. 2010. – № 2. – С. 46-57.
Сергеев Н. К. Непрерывное педагогическое образование: концепции и техно-логии учебно-педагогических комплексов (вопросы теории) : монография / Н. К. Сергеев // – СПб.– Волгоград : Перемена, 1997. – 166 с.
Топчій Г. С. Ігрові педагогічні технології як умова професійного саморозвитку майбутнього вчителя : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Ганна Сергіївна Топчій; – Харків : Б.в., 2011. – 20 с.
Хрипун В. І. Професійний саморозвиток педагогічного працівника дошкільного навчального закладу у схемах і таблицях / В. І. Хрипун. – Черкаси : вид-во ЧОІПОПП, 2012. – 25 с.
Чудина Е. Е. Профессионально-личностное саморазвитие будущего учителя в вузе / Е. Е. Чудина. ?звестия Волгоградского государственного технического университета. – Вып. 9 (112). – Том 13. 2013. – С. 155-159.
European Qualifications Framework for Lifelong Learning. – European Commission. Education and Culture. 2008. – P. 12-54.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).