Школи-інтернат як осередок соціального виховання дітей В Україні (50-60 ті рр. ХХ ст.)
Анотація
У статті розглядаються суспільні передумови становлення і розвитку шкіл-інтернатів в Україні у 50-ті роки ХХ століття як освітніх установ нового типу. Схарактеризовано особливості організації шкіл-інтернатів в Українській РСР, умови їх функціонування та основні завдання соціального виховання в них дітей. Обґрунтовано методологічне підґрунтя, на якому будується соціально-виховна робота з дітьми, які зростають поза родиною. Висвітлено особливості роботи шкіл-інтернатів як осередку суспільного виховання дітей. Розкрито та проаналізовано суспільно-політичні та соціально-економічні передумови виникнення навчальних закладів нового типу, а також організаційно-методологічні умови ефективності використання в них педагогічних технологій та методів навчально-виховної роботи.
Посилання
Бондар А. Д. Розвиток суспільного виховання в Українській РСР (1917-1967) / А.Д.Бондар. – К. : Вид-во Київського унів-ту, 1968. – 223 с.
Коваль Л. Г. Соціальна педагогіка / Соціальна робота : навч. посіб. / Коваль Л. Г., Звє-рєва І. Д., Хлєбік С. Р. – К. : ІЗМН, 1997. – 390 с.
Наказ Міністерства освіти УРСР № 353 від 28 серпня 1957 року «Про підсумки роботи шкіл Української РСР за 1956-1957 н.р. і завдання шкіл на 1957-1958 н.р.» // Державний архів Миколаївської області (ДАМО). – Ф. Р – 2817. – Оп. – 2. – Спр. 29. (Накази по Міністерству освіти УРСР 2 липня 1957 – 31 грудня 1957). – 32 арк.
Наказ по Міністерства освіти УРСР № 329 від 2 серпня 1957 року «Про виконання по-станови Ради Міністрів Української РСР від 23 липня 1957 року №819 «Про дальше розши-рення мережі шкіл-інтернатів в Українській РСР» // Державний архів Миколаївської області (ДАМО). – Ф. Р – 2817. – Оп. – 2. – Спр. 29. Арк. – 147
Постанова Центрального Комітету КН України і Ради Міністрів Української РСР від 29 червня 1956 року «Про організацію шкіл-інтернатів в Українській РСР» // Державний архів Миколаївської області (ДАМО). – Ф. Р 2817. – Оп. 2. – Спр. 9. – 3 арк.
Постанова Центрального Комітету КН України і Ради Міністрів Української РСР від 23 червня 1959 року № 955 «Про заходи по розвитку шкіл-інтернатів в Українській РСР на 1959-1965 рр.» // Державний архів Миколаївської області (ДАМО). – Ф. Р 2817. – Оп. 2. – Спр. 63. – Арк. 240.
Стенографический отчет ХХ-го съезда КПСС (14-25 февраля 1956 года): Том 1. Ре-жим доступа: http://publ.lib.ru/ARCHIVES/K/KPSS/_KPSS.html#020.
Султанова Н.В. Організаційні засади соціального виховання дітей в інтернатних за-кладах освіти (60-ті рр. ХХ ст.) / / Н.В. Султанова // Педагогічні науки : збірник наукових праць / редкол. Федяєва В. Л. (гол. редактор), Слюсаренко Н.В. (заступник) та ін. – Херсон : Вид. дім «Гельветика», 2017. – Випуск LXXV Том 1. – С. 78-83.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).