Готовність майбутнього вчителя початкової школи до професійного самовизначення
Анотація
Професійне самовизначення особистості є складним та тривалим процесом пошуку та реалізації себе в професії. З’ясовано головну мету професійного самовизначення. Мета статті – розкрити основні поняття готовності до професійного самовизначення майбутніх учителів початкової школи в сучасній психолого-педагогічній науці. Визначено наступні підходи до розгляду поняття готовності: функціонально-психологічний, особистісний, діяльнісний. Базуючись на визначених дослідниками компонентах готовності, можна припустити, що у структурі професійного самовизначення майбутнього вчилеля початкової школи присутні мотиваційний, когнітивний та діяльнісний компоненти. Самовизначення – це багатомірний процес, який можна розглядати з різних точок зору: як серію задач, які суспільство ставить перед особистістю, що формується, і які власне особистість має вирішити за певний період часу; як процес поетапного прийняття рішень, за допомогою яких індивід формує баланс між своїми бажаннями та нахилами, з однієї сторони, і потребами суспільства – з іншої; як процес формування індивідуального стилю життя, частиною якого є професійна діяльність. Сформульовано ряд завдань професійного самовизначення майбутнього вчилеля початкової школи.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).