Менеджер освіт: характеристика управлінської компетентності

Автор(и)

  • N. V. Mukan
  • M. V. Havryliuk
  • I. H. Ivasyk

Анотація

У статті представлено характеристику управлінської компетентності менеджера освіти. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури, що висвітлює різноманітні аспекти проблеми дослідження, зокрема теоретичні засади компетентнісної парадигми в освіті, проблеми формування професійної компетентності, управлінської компетентності керівних кадрів, методичні основи формування професійної компетентності керівника освітнього закладу. Представлено методи, використані у дослідженні (аналіз і синтез, індукція та дедукція, логічний метод, метод систематизації та узагальнення). Виявлено особливості управлінської компетентності сучасного менеджера освіти, що охоплюють знання, вміння і навички, психологічні характеристики, особистісні якості, здатність вирішувати тактичні і стратегічні професійні завдання, прогнозувати розвиток освітньої установи. Визначено перспективи подальших досліджень. 

Посилання

Полякова Г. К. Інновації в управлінні ЗНЗ. URL: http://edu-post-diploma.kharkov.ua/index. php?option= com_smf&Itemid= 99999999&topic=44.5;wap2. (дата звернення: 02.08.2018).

Cooke F. L. HRM, Work and Employment in China. The USA: New York, Routledge, the Taylor & Francis Group, 2005. 237 p.

Войтович О. П. Теоретичні і методичні засади формування технологічної компетентності майбутніх екологів у процесі фахової підготовки: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04, 13.00.02 / Нац. пед. універ. ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2018. 457 с.

Сорочан, Т. М. (2005). Розвиток професіоналізму управлінської діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Луганський нац. пед. універ. Ім. Тараса Шевченка. Луганськ, 2005. 39 с.

Луценко А. В. Сучасні підходи до підвищення кваліфікації керівників закладу загальної середньої освіти. Актуальні проблеми освітнього процесу в контексті європейського вибору України: збірник матеріалів всеукр. круглого столу (Київ, 17 квіт. 2018 р.). Київ: КНУБА, 2018. 186–191.

Троєльнікова Л. О. Сучасний стан менеджменту професійної діяльності керівних кадрів. URL: http://www.knukim.edu.ua/articles_troyelnikova.htm. (дата звернення: 14.08.2018).

Сухарніков Ю. В. Сутнісні розбіжності «діяльнісного» і «компетентнісного» підходів до стандартизації освіти України у контексті Болонських рекомендацій. Педагогіка і психологія. 2009. № 2. С. 3242.

Кравченко Г. Ю. Розвиток управлінської компетентності кадрового резерву керівника загальноосвітнього навчального закладу в умовах післядипломної педагогічної освіти. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2011. Вип. 14. С. 230235.

Завантаження

Опубліковано

2019-01-02