Менеджер освіт: характеристика управлінської компетентності
Анотація
У статті представлено характеристику управлінської компетентності менеджера освіти. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури, що висвітлює різноманітні аспекти проблеми дослідження, зокрема теоретичні засади компетентнісної парадигми в освіті, проблеми формування професійної компетентності, управлінської компетентності керівних кадрів, методичні основи формування професійної компетентності керівника освітнього закладу. Представлено методи, використані у дослідженні (аналіз і синтез, індукція та дедукція, логічний метод, метод систематизації та узагальнення). Виявлено особливості управлінської компетентності сучасного менеджера освіти, що охоплюють знання, вміння і навички, психологічні характеристики, особистісні якості, здатність вирішувати тактичні і стратегічні професійні завдання, прогнозувати розвиток освітньої установи. Визначено перспективи подальших досліджень.Посилання
Полякова Г. К. Інновації в управлінні ЗНЗ. URL: http://edu-post-diploma.kharkov.ua/index. php?option= com_smf&Itemid= 99999999&topic=44.5;wap2. (дата звернення: 02.08.2018).
Cooke F. L. HRM, Work and Employment in China. The USA: New York, Routledge, the Taylor & Francis Group, 2005. 237 p.
Войтович О. П. Теоретичні і методичні засади формування технологічної компетентності майбутніх екологів у процесі фахової підготовки: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04, 13.00.02 / Нац. пед. універ. ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2018. 457 с.
Сорочан, Т. М. (2005). Розвиток професіоналізму управлінської діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Луганський нац. пед. універ. Ім. Тараса Шевченка. Луганськ, 2005. 39 с.
Луценко А. В. Сучасні підходи до підвищення кваліфікації керівників закладу загальної середньої освіти. Актуальні проблеми освітнього процесу в контексті європейського вибору України: збірник матеріалів всеукр. круглого столу (Київ, 17 квіт. 2018 р.). Київ: КНУБА, 2018. 186–191.
Троєльнікова Л. О. Сучасний стан менеджменту професійної діяльності керівних кадрів. URL: http://www.knukim.edu.ua/articles_troyelnikova.htm. (дата звернення: 14.08.2018).
Сухарніков Ю. В. Сутнісні розбіжності «діяльнісного» і «компетентнісного» підходів до стандартизації освіти України у контексті Болонських рекомендацій. Педагогіка і психологія. 2009. № 2. С. 3242.
Кравченко Г. Ю. Розвиток управлінської компетентності кадрового резерву керівника загальноосвітнього навчального закладу в умовах післядипломної педагогічної освіти. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2011. Вип. 14. С. 230235.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).