Методика оцінювання якості самостійної пізнавальної діяльності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів у процесі підвищення кваліфікації
Анотація
Показано актуальність розроблення методики оцінювання якості самостійної пізнавальної діяльності вчителів у процесі підвищення кваліфікації. Представлено наступні критерії організованості самостійної пізнавальної діяльності: процесуальний, що дає змогу оцінити інформаційну компетентність вчителя; освітній, спрямований на оцінювання інтенсивності самоосвітньої діяльності вчителя в міжатестаційний період; результативний, що дає змогу оцінити результати методичної і дослідницької діяльності. Розроблена методика оцінювання якості самостійної пізнавальної діяльності вчителів у процесі підвищення кваліфікації інтегрує тест-опитувальник для встановлення рівню інформаційної компетентності вчителя, карту самооцінювання якості самостійної пізнавальної діяльності, а також інструмент обчислення індексу організованості цієї діяльності. Методика передбачає, що якість цієї діяльності оцінюється за чотирма рівнями. Надано якісну характеристику відмінностей між вчителями, які відносяться до типологічних груп, що відповідають вищезазначеним рівням. Для пошуку меж означених рівнів проведено пілотне дослідження на вибірці вчителів, що проходили атестацію в Запорізькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти у 2012 році (n=62). Перспективними напрямками дослідження вважаємо наукове обґрунтування доцільності організації самостійної пізнавальної діяльності вчителів на основі індивідуальних цифрових пристроїв.
Посилання
Кільова Г. Сутність оцінювання педагогічних працівників у загальноосвітніх навчальних закладах. Директор школи, ліцею, гімназії.
№4. С. 66–70.
Клайн П. Справочное руководство по конструированию тестов: введение в психометрическое проектирование. К. : Пан Лтд, 1994. 283 с.
Ковальчук В. І. Теоретичні і методичні засади розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів у післядипломній освіті : дис... докт. пед. наук: 13.00.04 / Класичний приватний університет. Запоріжжя, 2008. 460 c.
Попов О. А. Пример вычисления норм теста. Статистика в педагогике и психологии : сайт. URL: http://psystat.at.ua/Articles/Norm_calculation.doc (Дата обращения: 23.08.2018).
Рєутова В. В. Розвиток інформаційної культури вчителів основ економіки в системі післядипломної освіти : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Класичний приватний університет. Запоріжжя, 213. 226 с.
Худолій А. В. Атестація педагогічних працівників. Завучу: усе для
роботи. 2011. №7-8. С. 11–18.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).