Тимчасові самокерівні цільові команди як суттєвий самоврядувальний ресурс закладів вищої освіти

Автор(и)

  • S.O. Kubitskiy Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • O.B. Spivakova Clown Lyceum 77 , Clown Lyceum 77

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.021

Анотація

Впровадження демократичних процедур у педагогічний процес закладів вищої освіти актуалізує потребу в активізації процесів самоврядування та автономізації цих закладів. Відповідно, виявляється потреба реалізації синергетичного аспекту керування освітніми закладами на основі тимчасових самокерівних цільових команд, використання яких відповідає кібернетично-синергетичним аспектам керування системами різної природи – від штучних (технічних, технологічних, соціальних) до органічних. Впровадження тимчасових самокерівних цільових команд  відповідає також і загальному принципу ефективного управління соціальними системами, який полягає у тому, що керівний процес постає найбільш рухомим і гнучким елементом системи та виявляє кооперативний ефект взаємодії великого числа елементів системи: оскільки будь-яка достатньо складна система функціонує у контексті взаємодії своїх елементів (що передбачає як їх структурну їєрархізацію, так і взаємну рефлексію та голографічний ефект), то кожен елемент системи, який знаходиться у зв'язку з іншими її елементами, несе в собі з тим або іншим ступенем повноти якісний зміст всіх її складових. Проведений аналіз дозволяє дійти висновків про доцільність та перспективність впровадження у процес керування закладів освіти тимчасових самокерівних цільових команд. Перспективою дослідження може бути проведення педагогічного експерименту у сфері діяльності як окремих підрозділів закладів вищої освіти, так їх і цілісної структури.

Посилання

Anokhyn P.K. (1998) Yzbrannыe trudy: Kybernetyka funktsyonalnykh system [Selected Works: Cybernetics of Functional Sys-tems]. Moskva: Medytsyna. 400 s.

Vsesvitnia deklaratsiia pro vyshchu osvitu dlia KhKhI stolittia: pidkhody i praktychni zakhody [World Declaration on Higher Education for the 21st Century: Approaches and Practical Measures]. Paryzh, 1998. St.17.

Vozniuk O.V. (2012) Synerhetychno-kibernetychnyi pidkhid do upravlinnia osvitnoiu systemoiu rehionu [Synergetic and cybernetic approach to the management of the educational system of the region]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu. Vyp. 61. S. 60-64.

Vozniuk O.V. (2009) Rozvytok vitchyznianoi pedahohichnoi dumky: synerhetychnyi pidkhid [Synergetic and cybernetic approach to the man-agement of the educational system of the region]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka,. 184 s.

Pastovenskyi O.V. (2018) Reliatyvne upravlinnia efektyvnymy osvitnimy systemamy [Reliable man-agement of effective educational sys-tems]. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research. 1(8). P. 72-76.

Sudakov K.V. (1999) Systemnoe postroenye funktsyi cheloveka [System building of human functions]. Moskva: YNF ym. P.K. Anokhyna RAMN. 15 s.

Khartiia universytetiv Ukrainy: akademichni svobody, universytetska avtonomiia ta osvita [Charter of Ukrain-ian Universities: Academic Freedom, University Autonomy and Education] [stvorena na Mizhnar. konf. «Olviiskyi forum-2009» u Yalti 11-15 cherv. 2009 r.]. Osvita Ukrainy. 2009. 10 lypnia. S. 5

Завантаження

Опубліковано

2019-12-01

Номер

Розділ

Статті