Тимчасові самокерівні цільові команди як суттєвий самоврядувальний ресурс закладів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.021Анотація
Впровадження демократичних процедур у педагогічний процес закладів вищої освіти актуалізує потребу в активізації процесів самоврядування та автономізації цих закладів. Відповідно, виявляється потреба реалізації синергетичного аспекту керування освітніми закладами на основі тимчасових самокерівних цільових команд, використання яких відповідає кібернетично-синергетичним аспектам керування системами різної природи – від штучних (технічних, технологічних, соціальних) до органічних. Впровадження тимчасових самокерівних цільових команд відповідає також і загальному принципу ефективного управління соціальними системами, який полягає у тому, що керівний процес постає найбільш рухомим і гнучким елементом системи та виявляє кооперативний ефект взаємодії великого числа елементів системи: оскільки будь-яка достатньо складна система функціонує у контексті взаємодії своїх елементів (що передбачає як їх структурну їєрархізацію, так і взаємну рефлексію та голографічний ефект), то кожен елемент системи, який знаходиться у зв'язку з іншими її елементами, несе в собі з тим або іншим ступенем повноти якісний зміст всіх її складових. Проведений аналіз дозволяє дійти висновків про доцільність та перспективність впровадження у процес керування закладів освіти тимчасових самокерівних цільових команд. Перспективою дослідження може бути проведення педагогічного експерименту у сфері діяльності як окремих підрозділів закладів вищої освіти, так їх і цілісної структури.
Посилання
Anokhyn P.K. (1998) Yzbrannыe trudy: Kybernetyka funktsyonalnykh system [Selected Works: Cybernetics of Functional Sys-tems]. Moskva: Medytsyna. 400 s.
Vsesvitnia deklaratsiia pro vyshchu osvitu dlia KhKhI stolittia: pidkhody i praktychni zakhody [World Declaration on Higher Education for the 21st Century: Approaches and Practical Measures]. Paryzh, 1998. St.17.
Vozniuk O.V. (2012) Synerhetychno-kibernetychnyi pidkhid do upravlinnia osvitnoiu systemoiu rehionu [Synergetic and cybernetic approach to the management of the educational system of the region]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu. Vyp. 61. S. 60-64.
Vozniuk O.V. (2009) Rozvytok vitchyznianoi pedahohichnoi dumky: synerhetychnyi pidkhid [Synergetic and cybernetic approach to the man-agement of the educational system of the region]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka,. 184 s.
Pastovenskyi O.V. (2018) Reliatyvne upravlinnia efektyvnymy osvitnimy systemamy [Reliable man-agement of effective educational sys-tems]. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research. 1(8). P. 72-76.
Sudakov K.V. (1999) Systemnoe postroenye funktsyi cheloveka [System building of human functions]. Moskva: YNF ym. P.K. Anokhyna RAMN. 15 s.
Khartiia universytetiv Ukrainy: akademichni svobody, universytetska avtonomiia ta osvita [Charter of Ukrain-ian Universities: Academic Freedom, University Autonomy and Education] [stvorena na Mizhnar. konf. «Olviiskyi forum-2009» u Yalti 11-15 cherv. 2009 r.]. Osvita Ukrainy. 2009. 10 lypnia. S. 5
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).