Феномен свободи у філософії Давнього Сходу
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.127Анотація
У статті висвітлюється роль та вплив східно-філософських традиційних поглядів на розвиток людини, процес її духовної самореалізації, формування духовних цінностей з погляду сучасної філософії. Проведено філософський аналіз явища індивідуальної свободи в античній філософії, зокрема, класичної індійської йоги. Проаналізовано практичні методи досягнення звільнення свідомості, запропоновані системою йоги. Зазначається, що значення йоги як духовного вчення полягає саме в її ефективному практичному методі самовдосконалення. Усвідомлення універсальної єдності передбачає деперсоналізацію як шлях до визволення та виникнення нового стану свідомості, до якого розкривається справжня реальність - глибока єдність усіх речей. Акцентовано увагу на духовній свободі як базовій концепції соціального філософського пізнання в класичній індійській йозі та східній філософії.
Посилання
Blaho rozumnist mudrosti [Wis-dom Prudence] (1998) Solomon Mudryi, Ekleziast. Pisnia pisen. Prytchi; Epiktet. Besidy. Simferopol: “Renome”. 368 s.
Hehel H. (1974) Nauka lohyky [Science of logic]. Эntsyklopedyia fylos. nauk: V 3 t. M.:Mysl. T.1. 452 s.
Klasychna yoha («Ioha-sutry» Patandzhali i «Viasa-bkhashia») [Classi-cal Yoga (Patanjali Yoga Sutras)]. M.: «Nauka», HRVL, 1992.
Kravchenko A.H. (2018) Formuvannia mentalnykh rys natsii pid vplyvom sotsialno-ekonomichnykh ta politychnykh chynnykiv [Formation of mental traits under the influence of socio-economic and political factors]. Naukovyi visnyk NUBiP Ukrainy. – Seriia «Humanitarni studii». Vyp.295. S. 154-164.
Kultenko V.P. (2018) Feno-men pravosvidomosti u filosofskii tradytsii [The phenomenon of justice in the philo-sophical tradition]. Naukovyi visnyk NU-BiP Ukrainy. Seriia «Humanitarni studii». Vyp.295. S. 18-25.
Cavytska I.M. (2018) Etychni aspekty svobody yak zvilnenoi svidomosti [Ethical Aspects of Freedom as a Freed Consciousness]. Naukovyi visnyk NUBiP Ukrainy. Seriia «Humanitarni studii». Vyp.295. S. 13-18.
Suprun A.H. (2018) Mistse osvity sered priorytetiv staloho rozvytku [Place of education environment for sus-tainable development priorities]. Naukovyi visnyk NUBiP Ukrainy. Seriia «Humanitarni studii». Vyp.295. S. 171-175.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).