Моніторинг виховного впливу закладу дошкільної освіти на розвиток дитини

Автор(и)

  • T. I. Кovalchuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • O. S. Kozoriz Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.01.013

Анотація

У статті розглядається один з актуальних аспектів потенціалу виховного впливу на дошкільника. Тема дослідження актуальна і ґрунтується на нових підходах оцінювання якості надання освітніх послуг педагогічними працівниками в закладах дошкільної освіти. Дослідження проведено на базі закладу дошкільної освіти «Яблучко» Києво-Святошинського району і містить теоретичне обґрунтування, характеристику реалізації задуму, результати практичного втілення. Метою статті є моніторинг динаміки особистісних досягнень дітей дошкільного віку, зокрема, старших дошкільників, оцінка відповідності результатів виховної діяльності закладу дошкільної освіти стандартам і нормативним вимогам. Проаналізовано умови для ефективного розв’язання освітніх завдань в закладі дошкільної освіти та розкрито сутність кваліметричного підходу до оцінки розвитку дитини. Проведено моніторинг розвитку дітей старшого дошкільного віку та оцінювання якості надання освітніх послуг в закладі дошкільної освіти «Яблучко» з урахуванням Базового компонента дошкільної освіти. Основними засадами нового Базового компонента дошкілля виступають: визнання самоцінності дошкільного дитинства; збереження дитячої субкультури; створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини; пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення у порівнянні з підготовкою до шкільного життя; повага до дитини, врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника; компетентнісний підхід до розвитку особистості; надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості; формування у дітей уміння узгоджувати особисті інтереси з колективними; формування у дітей основ світогляду. Виявлено оптимальні інноваційні підходи до оцінки якості надання освітніх послуг педагогічними працівниками в найнижчій ланці дошкільної освіти. За допомогою моніторингу відстежено динаміку розвитку особистості дошкільника та встановлено чинники наявних освітніх прогалин. Розроблено подальший план дій задля їх усунення.

Посилання

Bazovii component dochkilnoi osvity (2012). [Basic component of preschool education]. Kyiv: Vydavnytstvo, 4-5.

U chomu riznytsia mizh kompetentnystiu tа kompetentsieiu? [What is the difference between competence and awareness?] URL: https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/28937/

Каrabaieva І. І., Sаvіnоvа N. V. (2016) Моnіtоring yakosty dochkilnoi osvity: kvalimetrytchnii pidkhid dо оtsinky rozvutku dytyny: metodytchni rekomendatsii. [Monitoring the quality of preschool education: a qualitative approach to the assessment of the development of the child. Guidelines]. Kyiv: TOV МCFER-Ukraine», 186.

Коvaltchuk Т. І., Kozoriz О. S. (2018) Diagnostyka sоtsіаlno-pedagogitchnoi roboty v zakladi dochkilnoi osvity «Yabluchko» [Diagnostics of socio-pedagogical work in the preschool education institution «Yabluchko»]. // «Yakist vyshchoi osvity: ukrainska natsionalna systema ta yevropeiski praktyki» proc. inter. conf. Kyiv: CP Комpint, 66-68.

Завантаження

Опубліковано

2020-10-26

Номер

Розділ

Статті