Командне лідерство та його особистісні передумови у студентській групі
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.01.042Анотація
У статті проаналізоване теоретико-методологічне підґрунтя дослідження проблеми командного лідерства у студентському середовищі: значення формування команди у студентському середовищі, сутність поняття «лідерство», психологічні складові ефективного командного лідерства. Командне лідерство розглядається як здатність лідера здобувати авторитет у своїх одногрупників і цим самим отримати першочергове право на прийняття групових рішень, а також визнавати сильні сторони інших та делегувати функції управління задачею іншим. Також командне лідерство розглядається як процес виокремлення авторитетних особистостей у групі та сприяння ними розвитку лідерських якостей інших членів групи, що приводить до виникнення злагодженої командної роботи. Зазначається, що ефективність командного лідерства може зумовлюватись тактикою впливу лідера на групу, його типовими діями, внутрішніми психологічними особливостями, здатністю актуалізувати потрібні риси у конкретній ситуації. Внутрішніми психологічними особливостями студентів, що обумовлюють командний стиль лідерства, автори вважають: гнучкість, оригінальність, критичність мислення, орієнтованість на вирішення проблеми у складних ситуаціях; прагнення співпраці, дипломатичність, уміння управляти конфліктами та вирішувати їх, організаторські здібності, комунікабельність; прагнення до саморозвитку і самовдосконалення. Висвітлена сутність емпіричного дослідження психологічних складових ефективного командного лідерства у студентському середовищі.Посилання
Drach І. І. (2015). Ko-mandnyi menedgment yak umova real-izaciyi kompetentnisnogo upravlinnia pidgotovkoyu maibutnih fahivciv // Scien-tific Journal "ScienceRise", №6/5(11). S. 8-12. (in Ukraine)
Zinkevych-Yevstignieyeva Т. D., Frolova D. Ф., Gra-benko Т. M. (2004). Teoriya i practika ko-mandoobrazovaniya: Sovremennaya tehnologiya sozdaniya komand. SPb.: Rech. 304 s. (in Russian)
Кuznetcova G. D., Мanihin V. V., Оgnev А. S. (2008). Liderstvo i komandoobrazovaniye: konspect lekciy. М.: МGGU im. М. А. Sholohova. 96 s. (in Russian)
Маrtyniuk І. А. (2018). Psychologichni osoblyvosti lideriv, neobhidnyh obyednanym terytorialnym gromadam Ukrayiny // Psyhologichnyi chasopys. Тоm 4, № 8. S. 100-114. (in Ukraine)
Sergeyeva L. M., Коndrati-yeva V. P., Hromey М. Ya. (2015). Liderstvo. Іvano-frankivsk: Lileya-NV. 296 s. (in Ukraine)
Shavkun І. G. Коmandnyi menedgment: aksiologichnyi vymir (2010) // Gumanistychnyi visnyk ZDІА, vyp. 42. S. 218-226. (in Ukraine)
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).