Лідерство старшокласників як вимога часу
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.01.050Анотація
В статті представлено теоретичний аналіз феномену лідерства в різних галузях наукового знання. Підкреслено, що лідерство є результатом активної діяльності лідера як члена групи. Охарактеризовано вікові особливості становлення лідерства в шкільному середовищі. На основі аналізу лідерських якостей та психологічних особливостей старшокласників змістом їх лідерства визначено взаємозв’язок схильності до лідерства з комунікативно-організаційним та мотиваційним компонентами моделі лідерських якостей. Представлено результати дослідження змісту лідерства у сучасних випускників загальноосвітніх шкіл. Емпірично перевірено та визначено зв’язки схильності до лідерства з рівнем розвитку лідерських якостей (комунікативних здібностей та мотивації досягнення успіху) учнів 10-го та 11-го класів.
Посилання
Alfimov D. V. (2010) Zmist fenomenu «lidersjki jakosti osobystosti» [Content of the phenome-non of «leadership qualities of personali-ty»]. Pedaghoghika formuvannja tvorchoji osobystosti u vyshhij i zaghaljnoosvitnij shkolakh, vol. 11 (64), pp. 44-51.
Busel V. T. (Eds.) (2002) Velykyj tlumachnyj slovnyk suchasnoji ukrajinsjkoji movy [A great explanatory dictionary of modern Ukrainian]. K., Irpinj: VTF «Perun» (in Ukrainian).
Kurycja A.I. (2010) Junistj jak spryjatlyvyj period dlja rozvytku lidersjkykh jakostej [Youth as a favorable period for the development of leadership qualities]. Problemy suchasnoji psykhologhiji. vol. 8, pp.565-573.
Moroz V. P. Teorettyko-metodologhichni osnovy doslidzhennja liderstva chleniv studentsjkogho samovrjaduvannja [Theoretical and methodological foundations of the study of student self-government leadership] Retrieved from: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN28/10.pdf (accessed: 06.03.2020).
Oliinyk O.O. (2014) Socialjna psykhologhija: Navch. Posib [Social Psychology: Educ. tool]. K.: TOV «LivPrynt» (in Ukrainian).
Pavljuk O.D. 2018Metodyka doslidzhennja lidersjkykh jakostej uchniv zakladiv profesijno-tekhnichnoji osvity [Methods of research of leadership quali-ties of students of vocational education institutions]. Teorija i praktyka suchasnoji psykhologhiji, no. 4, pp. 142-147.
Petrovsky A. V., Yaroshev-sky M. G. (1990) Psihologicheskij slovar [2-e izd.]. [Psychological dictionary]. Mos-cow: Politizdat (in Russian)
Kuzjminsjkogho A. I. (Eds.) (2002) Slovnyk-dovidnyk pedaghoghichnykh i psykhologhichnykh terminiv [Dictionary-directory of pedagog-ical and psychological terms]. Cherkasy: Vyd-vo ChDU im. B. Khmeljnycjkogho (in Ukrainian).
Sljusarenko O. O. (2016) Ponjattja «lider» i «liderstvo» v suchasnij naukovij literaturi [The concept of "lead-er" and "leadership" in modern scientific literature]. Naukovyj visnyk uzhghorodsjkogho universytetu. Serija: «Pedaghoghika. Socialjna robota», Vol. 2 (39), pp. 244-246.
Sushyk N. (2013) Teoretychni osnovy formuvannja lidersjkykh jakostej uchnivsjkoji molodi [Theoretical bases of formation of leader-ship qualities of student youth]. Naukovyj visnyk Skhidnojevropejsjkogho nacionaljnogho universytetu imeni Lesi Ukrajinky. Teorija vykhovannja, no. 7. pp. 110-115.
Dubrovinoj I. V. (Eds.) (1989) Formirovanie lichnosti starsheklassnika [The formation of the personality of a high school student]. Moscow: Press (in Russian).
Chto takoe liderstvo?: sociolog. slov [What is leadership?: soci-ologist. words]. Retrieved from:http://www.onlinedics.ru/slovar/soc/l/liderstvo.html (accessed::06.03.2020).
Instrukcija-shhodo-roboty-z-SPD-Lider-1.pdf1[Instructions-For-Work-With-SPD-Leader-1.pdf],pp.27. Retrieved from: https://dovidnykmpz.info/psycho/systema-psykholohichnoi-diahnostyky/ (accessed:: 06.03.2020).
Jakushko N.O. (2018) Teoretychni zasady doslidzhennja liderstva u vitchyznjanij ta zarubizhnij upravlinsjkij nauci [Theoretical principles of the study of leadership in domestic and foreign management science] Derzhava ta reghiony. Serija: Derzhavne upravlinnja, no. 1(61), pp. 25-30.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).