Декілька слів про Юнга, самість і мандалу

Автор(и)

  • T. V. Danylova Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • I. M. Hoian Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.01.071

Анотація

Намагаючись примирити континуальність буття з дискретністю свідомості, сучасні шукачі істини апелюють до східних містичних вчень, які виходять з ідеї єдності всіх речей та сингулярності світу. Для аналітичної психології подолання відчуження людини від світу і самої себе полягає у поверненні до своєї Самості. К. Г. Юнг вважав реінтеграцію особистості необхідною умовою вирішення духовних, соціальних, етичних, політичних проблем, які постали перед людством. Подібний процес є основою для цілісності психіки. Для успішної реінтеграції потрібне центрування, тобто об’єднання з усім існуючим в одне органічне ціле. Спостерігаючи за своїми пацієнтами, психоаналітик зробив висновок, що ідея центрування є архетипною для духовного полюсу несвідомого. Метою його терапії було досягнення Самості в процесі індивідуації, тобто реінтеграції інстинктивного і духовного полюсів психіки. Процес індивідуації схожий на реінтеграційний процес в філософії Йоги, який символізується мандалою, що реінтегрує сприйняття світу, допомагає людині об’єднатися з тотальною космічною реальністю. На думку К. Г. Юнга, мандала – це універсальний психічний образ, символ Самості, глибинної сутності людської душі. К. Г. Юнг вважав, що досягнення Самості є природним процесом, зміст і мета якого з самого початку закладені в особистості. Питання, поставлені великим психоаналітиком, підштовхують нас до пошуку самих себе, золотої середини в собі, своїх вчинках і поглядах. Порятунок людини у сповненому конфліктів сучасному світі полягає у відчутті духовної єдності людства як цілого, що є вищим проявом духовної єдності Всесвіту. Це стає можливим завдяки поверненню до нашої Самості. Метою статті є аналіз юнгіанської концепції Самості в контексті східних релігійно-філософських вчень.

Посилання

Alcaro, A., Carta, S., & Panksepp J. (2017). The Active Core of the Self: Neuro-Archetypical Perspective on the Foundations of Human (and Animal) Subjec-tivity. Frontiers in Psychology, 8, 1424. doi: 10.3389/fpsyg.2017.01424.

https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01424

Barrett W. (1990). Irrational Man: A Study in Existential Philosophy. New York: Anchor Books Editions, 314.

Cairns G. E. (1962). The Philos-ophy and Psychology of the Oriental Manda-la. Philosophy East & West, 11(4), 219-229.

https://doi.org/10.2307/1397024

Danylova T. (2014). Approaching the East: Briefly on Japanese Value Orienta-tions. Research Revolution. International Journal of Social Science & Management, II(8), 4-7.

Danylova T. (2015). The Way to the Self: The Novel "Steppenwolf" Through the Lens of Jungian Process of Individuation. Anthropological Measurements of Philosoph-ical Research, 7, 28-35. https://doi.org/10.15802/ampr2015/4339.

https://doi.org/10.15802/ampr2015/43391

Danylova T. V. (2017). Eastern Mysticism and Timothy Leary: Human Be-yond The Conventional Reality. Anthropolog-ical Measurements of Philosophical Re-search, 11, 135-142. doi 10.15802/ampr.v0i11.105498

https://doi.org/10.15802/ampr.v0i11.105498

Danylova T. V. (2017). Searching for the True Self: The Way of Nondual Wis-dom. Anthropological Measurements of Phil-osophical Research, 12, 7-15. doi 10.15802/ampr.v0i12.119069.

https://doi.org/10.15802/ampr.v0i12.119069

Franz, von M. L. (1964). The process of individuation. In: Jung, C. G. (ed), Man and his Symbols, Anchor Press, 158-229.

Horner I. B., Snellgrove, D. Waley, A. Conze, E. (Eds). (1995). Bud-dhist Texts Through the Ages. Oneworld Publications; New Ed edition, 324.

Ilmiyah L. (2017). James's and Sophie's Individuation Process in Steven Herrick's Black Painted Finernails. Litera Kul-tura, 5(3), 110-117.

Jung, C.G. (1980). The Arche-types and The Collective Unconscious. Read, H., Fordham, M., Adler, G., McGuire, W. (Eds). Bollingen Series XX. The Collected Works of C.G. Jung. Complete Digital Edi-tion. Volume 9, Part 1. Princeton University Press, 589. Retrieved from https://www.jungiananalysts.org.uk/wp-content/uploads/2018/07/C.-G.-Jung-Collected-Works-Volume-9i_-The-Archetypes-of-the-Collective-Unconscious.pdf

Jung, C.G. (1982). The Spirit of Psychology. Spirit and Nature: Papers from the Eranos Yearbooks. Princeton University Press, 498.

Jung, C.G. (2017). Modern Man in Search of a Soul. Baynes, C.F., Dell, W.S. (Trans). Martino Fine Books, 294.

Kishbaugh, G. (2016). Becoming Self: A Jungian Approach to Paradise Lost. Masters Theses. Retrieved from http://scholarworks.gvsu.edu/theses/808

Knapp B. L. (1984). A Jungian Ap-proach to Literature. Southersn Illinois University Press, 424.

Masao A. (1985). The Self in Jung and Zen. The Eastern Buddhist, 18(1), 57-70.

Rowland, S. (2018). Jungian Literary Criticism: The Essential Guide. Routledge, 220.

https://doi.org/10.4324/9781315561752

Smythe, W.E. (2013). The Dialogical Jung: Otherness Within the Self. Behav-ioral Sciences, 3(4), 634-646.

https://doi.org/10.3390/bs3040634

Завантаження

Опубліковано

2020-10-26

Номер

Розділ

Статті