Стиль мисленнєвої діяльності сучасної студентської молоді як науково-практична проблема
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.03.032Анотація
У статті обґрунтовані вихідні положення наукового дослідження стилю мисленнєвої діяльності сучасної студентської молоді. Стиль мислення розглядається як система інтелектуальних стратегій, прийомів, навичок та операцій особистості, що використовується нею в мисленнєвій діяльності. Зауважується зв’язок стилю мислення із когнітивним стилем як способом сприймання та обробки інформації. Зазначається, що ефективність учбової діяльності студентів значною мірою залежить від того, наскільки добре поєднується методика викладання із домінуючими стильовими характеристиками їх мисленнєвої діяльності. Звертається увага на кліповість як характерну особливість стилю мислення сучасної студентської молоді. Зауважується, що схильність до відтворення різнорідних об’єктів, без зв’язних елементів між ними, які характеризуються нелогічністю, різнорідністю і високою швидкістю переключення між фрагментами інформації, веде до ускладнень формування бажаної якості мислення студентів – критичності як здатності до оцінки достовірності, точності чи цінності чогось, здатності шукати і віднаходити причини й альтернативні точки зору, сприймати ситуацію в цілому чи змінити свою позицію на підґрунті фактів та аргументів. Зазначається, що для оптимізації навчального процесу у ЗВО необхідно підбирати такі методи викладання, які б забезпечували ефективність мисленнєвого процесу студентів.
Посилання
Bronnikova L. M. (2016) Razvitie kriticheskogo myshleniya studentov v processe izucheniya matematicheskih disciplin. Sovremennye naukoemkie tekhnologii. № 3–1. S. 101–105.
Zhardetska L. L. (2007) Kohnityvni styli yak chynnyk profesiinoho stanovlennia maibutnikh psykholohiv: avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: 19.00.07. Prykarp. nats. un-t im. V. Stefanyka. Ivano-Frankivsk. 20 s.
Lytvynova M. B., Shtanko A. D., Tendytnуi Yu. H. (2016) Rabota s klypovуm mуshlenyem studentov v obrazovatelnom prostranstve Ukraynу. Zb. nauk. prats. Vyp. LXXIV. Tom 1. S. 136–140.
Naprasna O. B. (2004) Indyvidualno-psykholohichni osoblyvosti kohnityvno-stylovykh kharakterystyk navchalnoi diialnosti studentiv: avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: 19.00.01. Kyiv. nats. un-t im. Tarasa Shevchenka. Kyiv. 20 s.
Platonov YU. P. (2007) Pyat' osnovnyh stilej myshleniya lyudej: prakticheskoe rukovodstvo. URL: http://www.elitarium.ru/myshlenie-stil-pragmatik-sintezator-idealist-realist-analitik-povedenie-obshchenie-rukovoditel/ (Data zvernennya 22.08.2021 r.).
Plotnikova N. F. (2015) Formirovanie kriticheskogo myshleniya studentov vuza v usloviyah komandnoj formy organizacii obucheniya: monografiya. Kazan': Izd-vo Kazan. un-ta. 84 s.
Polevoj S. A., Pavlova V. V. (2017) Osobennosti obucheniya studentov s klipovym myshleniem. Otkrytoe obrazovanie. T. 21. № 2. S. 56–67.
Popova M. (2019) Znachushchist kohnityvnykh styliv dlia riznykh sfer profesiinoi diialnosti. Problemy suchasnoi psykholohii: zb. nauk. prats. № 46. S. 308–326.
Romanovska L. I. (2005) Kohnityvnyi styl osobystosti yak chynnyk protsesu rozuminnia tekstu: avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: 19.00.01. In-t psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy. Kyiv. 21 s.
Savchyn M. V., Vasylenko L. P. (2017) Vikova psykholohiia: navch. posib . 3-tie vyd., pererobl., dopov. Kyiv: Akademiia. 366 s.
Tashlanova N. D. (2019) Razvitie kriticheskogo myshleniya studentov v vuzah. Problemy sovremennoj nauki i obrazovaniya. URL: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:0TP-Xqm35vMJ:https://cyberleninka.ru/article/n/razvitie-kriticheskogo-myshleniya-studentov-v-vuzah+&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=ua (Data zvernennya: 23.08.2021 r.).
Holodnaya M. A. (2004) Kognitivnye stili: O prirode individual'nogo uma. 2-e izd., pererab. I dop. SPb.: Piter. 384 s.
El'bek'yan K. S., Pazhitneva E. V., Makarova E. V., Murav'eva A. B. (2017) Osobennosti klipovogo myshleniya sovremennogo studenta. Mezhdunarodnyj zhurnal prikladnyh i fundamental'nyh issledovanij. №4 (chast' 1). S. 289–292.
Ann-Loise De Boer, Theo JD Bothma (2003). Thinking style and their role in teaching and learning. URL: https://www.researchgate.net/publication/252400208_Thinking_styles_and_their_role_in_teaching_and_learning. (Data zvernennya: 23.08.2021 r.).
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).