Стиль мисленнєвої діяльності сучасної студентської молоді як науково-практична проблема

Автор(и)

  • І. О. Ivanova Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • І. А. Martyniuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.03.032

Анотація

У статті обґрунтовані вихідні положення наукового дослідження стилю мисленнєвої діяльності сучасної студентської молоді. Стиль мислення розглядається як система інтелектуальних стратегій, прийомів, навичок та операцій особистості, що використовується нею в мисленнєвій діяльності. Зауважується зв’язок стилю мислення із когнітивним стилем як способом сприймання та обробки інформації. Зазначається, що ефективність учбової діяльності студентів значною мірою залежить від того, наскільки добре поєднується методика викладання із домінуючими стильовими характеристиками їх мисленнєвої діяльності. Звертається увага на кліповість як характерну особливість стилю мислення сучасної студентської молоді. Зауважується, що схильність до відтворення різнорідних об’єктів, без зв’язних елементів між ними, які характеризуються нелогічністю, різнорідністю і високою швидкістю переключення між фрагментами інформації, веде до ускладнень формування бажаної якості мислення студентів – критичності як здатності до оцінки достовірності, точності чи цінності чогось, здатності шукати і віднаходити причини й альтернативні точки зору, сприймати ситуацію в цілому чи змінити свою позицію на підґрунті фактів та аргументів. Зазначається, що для оптимізації навчального процесу у ЗВО необхідно підбирати такі методи викладання, які б забезпечували ефективність мисленнєвого процесу студентів.

Посилання

Bronnikova L. M. (2016) Razvitie kriticheskogo myshleniya studentov v processe izucheniya matematicheskih disciplin. Sovremennye naukoemkie tekhnologii. № 3–1. S. 101–105.

Zhardetska L. L. (2007) Kohnityvni styli yak chynnyk profesiinoho stanovlennia maibutnikh psykholohiv: avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: 19.00.07. Prykarp. nats. un-t im. V. Stefanyka. Ivano-Frankivsk. 20 s.

Lytvynova M. B., Shtanko A. D., Tendytnуi Yu. H. (2016) Rabota s klypovуm mуshlenyem studentov v obrazovatelnom prostranstve Ukraynу. Zb. nauk. prats. Vyp. LXXIV. Tom 1. S. 136–140.

Naprasna O. B. (2004) Indyvidualno-psykholohichni osoblyvosti kohnityvno-stylovykh kharakterystyk navchalnoi diialnosti studentiv: avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: 19.00.01. Kyiv. nats. un-t im. Tarasa Shevchenka. Kyiv. 20 s.

Platonov YU. P. (2007) Pyat' osnovnyh stilej myshleniya lyudej: prakticheskoe rukovodstvo. URL: http://www.elitarium.ru/myshlenie-stil-pragmatik-sintezator-idealist-realist-analitik-povedenie-obshchenie-rukovoditel/ (Data zvernennya 22.08.2021 r.).

Plotnikova N. F. (2015) Formirovanie kriticheskogo myshleniya studentov vuza v usloviyah komandnoj formy organizacii obucheniya: monografiya. Kazan': Izd-vo Kazan. un-ta. 84 s.

Polevoj S. A., Pavlova V. V. (2017) Osobennosti obucheniya studentov s klipovym myshleniem. Otkrytoe obrazovanie. T. 21. № 2. S. 56–67.

Popova M. (2019) Znachushchist kohnityvnykh styliv dlia riznykh sfer profesiinoi diialnosti. Problemy suchasnoi psykholohii: zb. nauk. prats. № 46. S. 308–326.

Romanovska L. I. (2005) Kohnityvnyi styl osobystosti yak chynnyk protsesu rozuminnia tekstu: avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: 19.00.01. In-t psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy. Kyiv. 21 s.

Savchyn M. V., Vasylenko L. P. (2017) Vikova psykholohiia: navch. posib . 3-tie vyd., pererobl., dopov. Kyiv: Akademiia. 366 s.

Tashlanova N. D. (2019) Razvitie kriticheskogo myshleniya studentov v vuzah. Problemy sovremennoj nauki i obrazovaniya. URL: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:0TP-Xqm35vMJ:https://cyberleninka.ru/article/n/razvitie-kriticheskogo-myshleniya-studentov-v-vuzah+&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=ua (Data zvernennya: 23.08.2021 r.).

Holodnaya M. A. (2004) Kognitivnye stili: O prirode individual'nogo uma. 2-e izd., pererab. I dop. SPb.: Piter. 384 s.

El'bek'yan K. S., Pazhitneva E. V., Makarova E. V., Murav'eva A. B. (2017) Osobennosti klipovogo myshleniya sovremennogo studenta. Mezhdunarodnyj zhurnal prikladnyh i fundamental'nyh issledovanij. №4 (chast' 1). S. 289–292.

Ann-Loise De Boer, Theo JD Bothma (2003). Thinking style and their role in teaching and learning. URL: https://www.researchgate.net/publication/252400208_Thinking_styles_and_their_role_in_teaching_and_learning. (Data zvernennya: 23.08.2021 r.).

Завантаження

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Статті