Про специфіку репрезентацій маскулінних образів у телевізійних програмах: чи можлива гендерна рівність?

Автор(и)

  • G. P. Bezhnar Київський національний університет імені Тараса Шевченка image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.03.066

Анотація

Відображення гендерних ролей і стереотипів у масовій культурі має значні та далекосяжні наслідки для суспільства. Сьогодні масова культура виступає одним з основних агентів соціалізації, завдяки чому люди засвоюють норми та цінності. Вона відіграє важливу роль у виробництві та відтворенні ґендерних норм та ґендерних суб’єктів, оскільки суспільно сконструйовані ідеї ґендеру підкріплюються домінуючими в ній наративами. Глибоко вкорінені в традиційній культурі гендерні моделі знаходять своє сучасне вираження в масовій культурі. Підтримка та трансляція телевізійними програмами моделі гегемонної маскулінності та знецінення фемінінності сприяє інтеріоризації цих уявлень споживачами масової культури. Це призводить до негативних наслідків як для самого споживача, так і для всього суспільства, закріплюючи гендерні стереотипи та гендерну нерівність, що є величезною втратою людського потенціалу як для жінок, так і для чоловіків, і заважає створювати власні проєкти майбутнього, формувати ефективні моделі поведінки, які відповідають рівню сучасного розвитку суспільства. Метою статті є дослідження специфіки репрезентацій маскулінних образів в телевізійних програмах.

Посилання

Baertson, LP. (2003). Affectation: "Masculinity" and Mass Culture. MCNair Scholars Journal, 7(1), 4-13.

Bond, B.J. (2014). Sex and sexuality in entertainment media popular with lesbian, gay, and bisexual adolescents. Mass Communication & Society, 17, 98-120. doi: 10.1080/15205436.2013.816739.

https://doi.org/10.1080/15205436.2013.816739

Connell, R. W. (2005). Masculinities. Berkley: University of California Press, 362.

Connell, R.W. & Messerschmidt, J.W. (2005). Hegemonic masculinity: Rethinking the concept. Gender and Society, 19(6), 829-859. doi: 10.1177/0891243205278639.

https://doi.org/10.1177/0891243205278639

Danylova, T. & Kats, L. (2019). "All Animals Are Equal, But Some Animals Are More Equal Than Others": The Negative Impact of Gender Inequality on the Global Economy and Public Health. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 15, 101-110. doi: https://doi.org/10.15802/ampr.v0i15.168842

https://doi.org/10.15802/ampr.v0i15.168842

Danylova T. (2020). The Modern-Day Feminine Beauty Ideal, Mental Health, and Jungian Archetypes. Mental Health: Global Challenges Journal, 3, (1), 38-44. doi: http://doi.org/10.32437/mhgcj.v3i1.99.

https://doi.org/10.32437/mhgcj.v3i1.99

Danylova, T.V. (2021). Goddess Worship and New Spirituality in the Postmodern World: A Brief Overview. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 19, 32-40. doi: https://doi.org/10.15802/ampr.v0i19.235981.

Feasey, R. (2008). Masculinity and popular television. Edinburgh, GBR: Edinburgh University Press, 192.

https://doi.org/10.3366/edinburgh/9780748627974.001.0001

Fisher, D. A., Hill, D. L., Grube, J. W., & Gruber, E. L. (2007). Gay, lesbian, and bisexual content on television. Journal of Homosexuality, 52(3-4), 167-188. doi: 10.1300/J082v52n03_08.

https://doi.org/10.1300/J082v52n03_08

Fiske, J. (2003). Gendered Television: Femininity. In: Dines, G. & Humez, J.M. (Eds.) Gender, Race, and Class in Media: A Text-Reader. Thousand Oaks, Sage Publications, 469-475.

Giaccardi, S., Ward, L. M., Seabrook, R. C., Manago, A., & Lippman, J. (2016). Media and modern manhood: Testing associations between media consumption and young men's acceptance of traditional gender ideologies. Sex Roles: A Journal of research, 75(3-4), 151-163. doi: 10.1007/s11199-016-0588-z.

Giaccardi, S., Ward, L.M., Seabrook, R.C., Manago, A., & Lippman, J. (2017). Media use and men's risk behaviors: Examining the role of masculine ideology. Sex Roles, doi:10.1007/s11199-017- 0754-y.

https://doi.org/10.1007/s11199-017-0754-y

Grauerholz, E. & King, A. (1997). Prime time sexual harassment. Violence against Women, 3, 129-148. doi: 10.1177/1077801297003002003.

https://doi.org/10.1177/1077801297003002003

Kuo, P.X., & Ward, L.M. (2016). Contributions of television use to beliefs about fathers and gendered family roles among first-time expectant parents. Psychology of Men & Masculinity, 17(4), 352-362. http://dx.doi.org/10.1037/men0000033.

https://doi.org/10.1037/men0000033

Lauzen, M.M., Dozier, D.M., & Horan, N. (2008). Constructing gender stereotypes through social roles on primetime television. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 52, 200-214. doi: 10.1080/08838150801991971.

https://doi.org/10.1080/08838150801991971

Levant, R. F. & Richmond, K. (2007). A review of research on masculinity ideologies using the male role norms inventory. The Journal of Men's Studies, 15(2), 130-146. doi: 10.3149/jms.1502.130.

https://doi.org/10.3149/jms.1502.130

MacKinnon, K. (2003). Representing Men: Maleness and Masculinity in the Media. London, Arnold, 144.

Modleski, T. (1991). Feminism without Women: Culture and Criticism in a "Postfeminist" Age. New York, Routledge, 188.

Parrott, S., & Parrott, C.T. (2015). U.S. television's "mean world" for White women: The portrayal of gender and race on fictional crime dramas. Sex Roles, 73(1/2), 70-82. doi: 10.1007/s11199-015- 0505-x.

https://doi.org/10.1007/s11199-015-0505-x

Sari, G. (2019). Gender and Diversity Representations in Mass Media. Information Science Reference, 368.

Scharrer, E. (2005). Hypermasculinity, aggression, and television violence: An experiment. Media Psychology, 7, 353-376. doi: 10.1207/S1532785XMEP0704_3.

https://doi.org/10.1207/S1532785XMEP0704_3

Scharrer, E. (2012). More than ''just the facts''?: Portrayals of masculinity in police and detective programs over time. The Howard Journal of Communications, 23, 88-109. doi: 10.1080/10646175.2012.641882

https://doi.org/10.1080/10646175.2012.641882

Sink, A. & Mastro, D. (2017). Depictions of gender on primetime television: A quantitative content analysis. Mass Communication & Society, 20(1), 3-22. doi: 10.1080/15205436.2016.1212243.

https://doi.org/10.1080/15205436.2016.1212243

Spigel, L. (1992). Make Room for TV: Television and the Family Ideal in Postwar America. Chicago: University of Chicago Press, 236.

https://doi.org/10.7208/chicago/9780226769639.001.0001

Storozhuk, S. & Hoian, I. (2017). Gender Equality as a Modern Phenomenon. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 11, 71-83.

https://doi.org/10.15802/ampr.v0i11.105481

Storozhuk, S. & Hoian, I. (2017). Gender Existence: Correlation Between Equality and Identity. Philosophy & Cosmology, 18, 208-219.

Storozhuk, S., Hoian, I. & Fedyk, O. (2019). Conceptual Modern Gender Policy Challenges. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Series Philosophy, 2, 15-23.

https://doi.org/10.31651/2076-5894-2018-2-15-23

Tereškinas, A. (2005). 'Male' television: genres, powers and pornographisms. Acta Academiae Artium Vilnensis, 37, 231-244.

Tiwari, K. (Ed.). (2019). Gender and Popular Culture. Identity Constructions and representations. Cambridge Scholars Publishing, 164.

Ward, L. M. (2003). Understanding the role of entertainment media in the sexual socialization of American youth: A review of empirical research. Developmental Review, 23, 347-388. doi:10.1016/S0273-2297(03)00013-3.

https://doi.org/10.1016/S0273-2297(03)00013-3

Zimdars, M. (2018). Having it both ways: Two and a Half Men, Entourage, and televising post-feminist masculinity. Feminist Media Studies, 18(2), 278-293. doi: 10.1080/14680777.2017.1308411

https://doi.org/10.1080/14680777.2017.1308411

Завантаження

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Статті