Про специфіку репрезентацій маскулінних образів у телевізійних програмах: чи можлива гендерна рівність?
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.03.066Анотація
Відображення гендерних ролей і стереотипів у масовій культурі має значні та далекосяжні наслідки для суспільства. Сьогодні масова культура виступає одним з основних агентів соціалізації, завдяки чому люди засвоюють норми та цінності. Вона відіграє важливу роль у виробництві та відтворенні ґендерних норм та ґендерних суб’єктів, оскільки суспільно сконструйовані ідеї ґендеру підкріплюються домінуючими в ній наративами. Глибоко вкорінені в традиційній культурі гендерні моделі знаходять своє сучасне вираження в масовій культурі. Підтримка та трансляція телевізійними програмами моделі гегемонної маскулінності та знецінення фемінінності сприяє інтеріоризації цих уявлень споживачами масової культури. Це призводить до негативних наслідків як для самого споживача, так і для всього суспільства, закріплюючи гендерні стереотипи та гендерну нерівність, що є величезною втратою людського потенціалу як для жінок, так і для чоловіків, і заважає створювати власні проєкти майбутнього, формувати ефективні моделі поведінки, які відповідають рівню сучасного розвитку суспільства. Метою статті є дослідження специфіки репрезентацій маскулінних образів в телевізійних програмах.
Посилання
Baertson, LP. (2003). Affectation: "Masculinity" and Mass Culture. MCNair Scholars Journal, 7(1), 4-13.
Bond, B.J. (2014). Sex and sexuality in entertainment media popular with lesbian, gay, and bisexual adolescents. Mass Communication & Society, 17, 98-120. doi: 10.1080/15205436.2013.816739.
https://doi.org/10.1080/15205436.2013.816739
Connell, R. W. (2005). Masculinities. Berkley: University of California Press, 362.
Connell, R.W. & Messerschmidt, J.W. (2005). Hegemonic masculinity: Rethinking the concept. Gender and Society, 19(6), 829-859. doi: 10.1177/0891243205278639.
https://doi.org/10.1177/0891243205278639
Danylova, T. & Kats, L. (2019). "All Animals Are Equal, But Some Animals Are More Equal Than Others": The Negative Impact of Gender Inequality on the Global Economy and Public Health. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 15, 101-110. doi: https://doi.org/10.15802/ampr.v0i15.168842
https://doi.org/10.15802/ampr.v0i15.168842
Danylova T. (2020). The Modern-Day Feminine Beauty Ideal, Mental Health, and Jungian Archetypes. Mental Health: Global Challenges Journal, 3, (1), 38-44. doi: http://doi.org/10.32437/mhgcj.v3i1.99.
https://doi.org/10.32437/mhgcj.v3i1.99
Danylova, T.V. (2021). Goddess Worship and New Spirituality in the Postmodern World: A Brief Overview. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 19, 32-40. doi: https://doi.org/10.15802/ampr.v0i19.235981.
Feasey, R. (2008). Masculinity and popular television. Edinburgh, GBR: Edinburgh University Press, 192.
https://doi.org/10.3366/edinburgh/9780748627974.001.0001
Fisher, D. A., Hill, D. L., Grube, J. W., & Gruber, E. L. (2007). Gay, lesbian, and bisexual content on television. Journal of Homosexuality, 52(3-4), 167-188. doi: 10.1300/J082v52n03_08.
https://doi.org/10.1300/J082v52n03_08
Fiske, J. (2003). Gendered Television: Femininity. In: Dines, G. & Humez, J.M. (Eds.) Gender, Race, and Class in Media: A Text-Reader. Thousand Oaks, Sage Publications, 469-475.
Giaccardi, S., Ward, L. M., Seabrook, R. C., Manago, A., & Lippman, J. (2016). Media and modern manhood: Testing associations between media consumption and young men's acceptance of traditional gender ideologies. Sex Roles: A Journal of research, 75(3-4), 151-163. doi: 10.1007/s11199-016-0588-z.
Giaccardi, S., Ward, L.M., Seabrook, R.C., Manago, A., & Lippman, J. (2017). Media use and men's risk behaviors: Examining the role of masculine ideology. Sex Roles, doi:10.1007/s11199-017- 0754-y.
https://doi.org/10.1007/s11199-017-0754-y
Grauerholz, E. & King, A. (1997). Prime time sexual harassment. Violence against Women, 3, 129-148. doi: 10.1177/1077801297003002003.
https://doi.org/10.1177/1077801297003002003
Kuo, P.X., & Ward, L.M. (2016). Contributions of television use to beliefs about fathers and gendered family roles among first-time expectant parents. Psychology of Men & Masculinity, 17(4), 352-362. http://dx.doi.org/10.1037/men0000033.
https://doi.org/10.1037/men0000033
Lauzen, M.M., Dozier, D.M., & Horan, N. (2008). Constructing gender stereotypes through social roles on primetime television. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 52, 200-214. doi: 10.1080/08838150801991971.
https://doi.org/10.1080/08838150801991971
Levant, R. F. & Richmond, K. (2007). A review of research on masculinity ideologies using the male role norms inventory. The Journal of Men's Studies, 15(2), 130-146. doi: 10.3149/jms.1502.130.
https://doi.org/10.3149/jms.1502.130
MacKinnon, K. (2003). Representing Men: Maleness and Masculinity in the Media. London, Arnold, 144.
Modleski, T. (1991). Feminism without Women: Culture and Criticism in a "Postfeminist" Age. New York, Routledge, 188.
Parrott, S., & Parrott, C.T. (2015). U.S. television's "mean world" for White women: The portrayal of gender and race on fictional crime dramas. Sex Roles, 73(1/2), 70-82. doi: 10.1007/s11199-015- 0505-x.
https://doi.org/10.1007/s11199-015-0505-x
Sari, G. (2019). Gender and Diversity Representations in Mass Media. Information Science Reference, 368.
Scharrer, E. (2005). Hypermasculinity, aggression, and television violence: An experiment. Media Psychology, 7, 353-376. doi: 10.1207/S1532785XMEP0704_3.
https://doi.org/10.1207/S1532785XMEP0704_3
Scharrer, E. (2012). More than ''just the facts''?: Portrayals of masculinity in police and detective programs over time. The Howard Journal of Communications, 23, 88-109. doi: 10.1080/10646175.2012.641882
https://doi.org/10.1080/10646175.2012.641882
Sink, A. & Mastro, D. (2017). Depictions of gender on primetime television: A quantitative content analysis. Mass Communication & Society, 20(1), 3-22. doi: 10.1080/15205436.2016.1212243.
https://doi.org/10.1080/15205436.2016.1212243
Spigel, L. (1992). Make Room for TV: Television and the Family Ideal in Postwar America. Chicago: University of Chicago Press, 236.
https://doi.org/10.7208/chicago/9780226769639.001.0001
Storozhuk, S. & Hoian, I. (2017). Gender Equality as a Modern Phenomenon. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 11, 71-83.
https://doi.org/10.15802/ampr.v0i11.105481
Storozhuk, S. & Hoian, I. (2017). Gender Existence: Correlation Between Equality and Identity. Philosophy & Cosmology, 18, 208-219.
Storozhuk, S., Hoian, I. & Fedyk, O. (2019). Conceptual Modern Gender Policy Challenges. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Series Philosophy, 2, 15-23.
https://doi.org/10.31651/2076-5894-2018-2-15-23
Tereškinas, A. (2005). 'Male' television: genres, powers and pornographisms. Acta Academiae Artium Vilnensis, 37, 231-244.
Tiwari, K. (Ed.). (2019). Gender and Popular Culture. Identity Constructions and representations. Cambridge Scholars Publishing, 164.
Ward, L. M. (2003). Understanding the role of entertainment media in the sexual socialization of American youth: A review of empirical research. Developmental Review, 23, 347-388. doi:10.1016/S0273-2297(03)00013-3.
https://doi.org/10.1016/S0273-2297(03)00013-3
Zimdars, M. (2018). Having it both ways: Two and a Half Men, Entourage, and televising post-feminist masculinity. Feminist Media Studies, 18(2), 278-293. doi: 10.1080/14680777.2017.1308411
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).