Трактування наукової картини світу у контексті розвитку знань

Автор(и)

  • I. I. Vakulyk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.03.093

Анотація

Наукова картина світу вступає у постійну взаємодію з пізнавальним досвідом. І зі зміною структури інформаційного простору змінюються моделі поведінки та визначаються приорітети впливу середовища на індивідів. Метою даної роботи є розгляд окремих галузей наукових знань як складової наукової картини світу та визначенні характерних рис наукових досліджень XV-XVI ст. як епохи «злету» думки. У роботі використано описовий метод досліджуваного явища. Завдання дослідження полягає у формуванні достовірних і переконливих знань щодо наукової картини світу заявленого періоду, виявленні ціннісного потенціалу доробку представників різних галузей знань, оскільки неможливо збагнути феномен сучасної науки і встановити перспективи її подальшого розвитку без аналізу та інтерпретації джерел, датованих попередніми століттями. Наукова картина зазначеного періоду свідчить про розлогість думок і масштабність теоретичного і практичного їх втілення (від філософії до мистецтва). Виокремлено найхарактерніші риси наукової картини, які сприяли появі новим напрямам досліджень, нової джерельної бази, на якій вибудовувалось наукове мислення наступних століть.

 

Посилання

Batkin, L. M. (1978). Ital'yanskie gumanisty: stil' zhizni, stil' myshleniya [Italian Humanists: Style of Life, Style of Thought]. Moscow: Nauka. 199.

Bruno, D. (1949). Dialogi [Dialogues]. Moscow: State Publishing House. 551.

Vakulyk, I. I. (2012). Naukova kartyna svitu XV-XVI ct.: vplyv na formuvannia pedahohichnoi dumky [The Scientific Picture of World in XV-XVI Centuries: Influence on the Formation of Pedagogical Thought]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: pedahohika, psykholohiia, filosofiia [Science Bulletin of the National University of Bioresources and Nature Conservation of Ukraine. Series: Pedagogy, Psychology, Philosophy], 160, 32-40.

Vakulyk, I. I. (2013). Formyrovanye nauchnoy kartyny myra v sovremennom yazykovom prostranstve [Formation of the scientific picture of the world in modern language space]. Linguistic and conceptual pictures of the world, 43, 1, 203-209.

Gorily, A. G. (2001). Istoriia sotsialnoi roboty v Ukraini [History of Social Work in Ukraine]. Ternopil: TANG. 68.

Kolotylo, V. (2015). Spetsyfika spivvidnoshennia svitohliadu i kartyny svitu v dosvidi liudyny [Specificity of the Relationship between the World View and the Picture of the World in the Human Experience]. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P.Drahomanova. Seriia 7. Relihiieznavstvo. Kulturolohiia. Filosofiia [Scientific Chapters of the NPU named after M. P. Dragomanov. Series 7. Religious Studies. Culturology. Philosophy]. Vip. 34 (47). 182-187. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_7_2015_34_26

Comenius, J. A. (1982). Izbrannye pedagogicheskie proizvedeniya [Selected Pedagogical Works]. Moscow: Pedagogica. 2. 354.

Comenius, J. A. (1982). Izbrannye pedagogicheskie proizvedeniya [Selected Pedagogical Works]. Moscow: Pedagogica. 1. 324.

Krivulya, O. M. (2010). Filosofiia [Philosophy]. Kharkiv: KhNU V.N. Karazin. 592.

Kuzansky, N. (1979). Ob uchenom neznanii. Sochineniya [On scholarly ignorance]. 1. Moscow: Thought. 173.

Montaigne, M. (1979). Opyty. V 3-h knigah [Experiments. In 3 books]. Book 1. Moscow: Publishing house of the Academy of Sciences of the USSR. 557.

Piskunov, A. I. (1981). Hrestomatiya po istorii zarubezhnoj pedagogiki [Textbook of the History of Foreign Pedagogy]. Moscow: Prosveshcheniye. 115-119.

Rotterdamsky, E. (2001). Pokhvala hlupoti. Domashni besidy [Praise of stupidity. Domashnii besidi]. Kyiv: Оsnovy. 320.

Enciklopedicheskij slovar' [Encyclopedic Dictionary. Compiled by. F. A. Brockhaus, I. A. Efron]. S.-Petersburg: Brockhaus-Ephron Publishing House, 1890-1907. http://www.vehi.net/brokgauz/

Vakulyk, I. (2018). On the development of the ideas of humanism in the context of european scientific thought. Naukovyi visnyk NUBiP Ukrainy. Seriia: Humanitarni studii [Scientific Journal of NUBIP of Ukraine. Series: Humanitarian Studios]. 295. 35-40. http://journals.nubip.edu.ua/index.php/Gumanitarni/article/view/11942/10301

Завантаження

Номер

Розділ

Статті