Трактування наукової картини світу у контексті розвитку знань
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.03.093Анотація
Наукова картина світу вступає у постійну взаємодію з пізнавальним досвідом. І зі зміною структури інформаційного простору змінюються моделі поведінки та визначаються приорітети впливу середовища на індивідів. Метою даної роботи є розгляд окремих галузей наукових знань як складової наукової картини світу та визначенні характерних рис наукових досліджень XV-XVI ст. як епохи «злету» думки. У роботі використано описовий метод досліджуваного явища. Завдання дослідження полягає у формуванні достовірних і переконливих знань щодо наукової картини світу заявленого періоду, виявленні ціннісного потенціалу доробку представників різних галузей знань, оскільки неможливо збагнути феномен сучасної науки і встановити перспективи її подальшого розвитку без аналізу та інтерпретації джерел, датованих попередніми століттями. Наукова картина зазначеного періоду свідчить про розлогість думок і масштабність теоретичного і практичного їх втілення (від філософії до мистецтва). Виокремлено найхарактерніші риси наукової картини, які сприяли появі новим напрямам досліджень, нової джерельної бази, на якій вибудовувалось наукове мислення наступних століть.
Посилання
Batkin, L. M. (1978). Ital'yanskie gumanisty: stil' zhizni, stil' myshleniya [Italian Humanists: Style of Life, Style of Thought]. Moscow: Nauka. 199.
Bruno, D. (1949). Dialogi [Dialogues]. Moscow: State Publishing House. 551.
Vakulyk, I. I. (2012). Naukova kartyna svitu XV-XVI ct.: vplyv na formuvannia pedahohichnoi dumky [The Scientific Picture of World in XV-XVI Centuries: Influence on the Formation of Pedagogical Thought]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: pedahohika, psykholohiia, filosofiia [Science Bulletin of the National University of Bioresources and Nature Conservation of Ukraine. Series: Pedagogy, Psychology, Philosophy], 160, 32-40.
Vakulyk, I. I. (2013). Formyrovanye nauchnoy kartyny myra v sovremennom yazykovom prostranstve [Formation of the scientific picture of the world in modern language space]. Linguistic and conceptual pictures of the world, 43, 1, 203-209.
Gorily, A. G. (2001). Istoriia sotsialnoi roboty v Ukraini [History of Social Work in Ukraine]. Ternopil: TANG. 68.
Kolotylo, V. (2015). Spetsyfika spivvidnoshennia svitohliadu i kartyny svitu v dosvidi liudyny [Specificity of the Relationship between the World View and the Picture of the World in the Human Experience]. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P.Drahomanova. Seriia 7. Relihiieznavstvo. Kulturolohiia. Filosofiia [Scientific Chapters of the NPU named after M. P. Dragomanov. Series 7. Religious Studies. Culturology. Philosophy]. Vip. 34 (47). 182-187. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_7_2015_34_26
Comenius, J. A. (1982). Izbrannye pedagogicheskie proizvedeniya [Selected Pedagogical Works]. Moscow: Pedagogica. 2. 354.
Comenius, J. A. (1982). Izbrannye pedagogicheskie proizvedeniya [Selected Pedagogical Works]. Moscow: Pedagogica. 1. 324.
Krivulya, O. M. (2010). Filosofiia [Philosophy]. Kharkiv: KhNU V.N. Karazin. 592.
Kuzansky, N. (1979). Ob uchenom neznanii. Sochineniya [On scholarly ignorance]. 1. Moscow: Thought. 173.
Montaigne, M. (1979). Opyty. V 3-h knigah [Experiments. In 3 books]. Book 1. Moscow: Publishing house of the Academy of Sciences of the USSR. 557.
Piskunov, A. I. (1981). Hrestomatiya po istorii zarubezhnoj pedagogiki [Textbook of the History of Foreign Pedagogy]. Moscow: Prosveshcheniye. 115-119.
Rotterdamsky, E. (2001). Pokhvala hlupoti. Domashni besidy [Praise of stupidity. Domashnii besidi]. Kyiv: Оsnovy. 320.
Enciklopedicheskij slovar' [Encyclopedic Dictionary. Compiled by. F. A. Brockhaus, I. A. Efron]. S.-Petersburg: Brockhaus-Ephron Publishing House, 1890-1907. http://www.vehi.net/brokgauz/
Vakulyk, I. (2018). On the development of the ideas of humanism in the context of european scientific thought. Naukovyi visnyk NUBiP Ukrainy. Seriia: Humanitarni studii [Scientific Journal of NUBIP of Ukraine. Series: Humanitarian Studios]. 295. 35-40. http://journals.nubip.edu.ua/index.php/Gumanitarni/article/view/11942/10301
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).