Виховання як соціальний інститут: до джерел

Автор(и)

  • І. І. Vakulyk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.102

Анотація

За останні тридцять років весь навколишній простір СРСР спостерігав, як на зміну панівній гомогенній культурі радянських часів поступово  приходила значна кількість співіснуючих культурно-ціннісних світів, етико-психологічних систем, новітніх орієнтацій, у який спосіб  відбувалась  трансформація старої ідеології.  Але соціополітична арена лишалась осторонь, коли йшлося про моральну цноту, закладену у родинному колі, архетипи якої сягають сивої давнини. Метою роботи є презентувати процес виховання як інститут соціального спрямування, витоки якого викарбувані часом – з доби античності. У роботі використано описовий метод досліджуваного явища. Розглянуто виховання як соціальний інститут, у якому задіяні усі члени суспільства. Це процес формування й утвердження особистості під впливом «індикаторів» – самоосвіти, навчання, виховання у родинному колі, засвоєння елементів культури, норм, цінностей та соціальних ролей, які є сутнісними для конкретного суспільства.

Посилання

Balalaieva, E. Yu. (2018). Bioetika v kontekste zhurnalistskogo obrazovaniya [Bioethics in the context of journalism education]. Zhurnalistika - 2018 [Journalism - 2018]. URL: https://elib.bsu.by/bitstream/123456789/209080/1/5-8.pdf

Belukhin, D. A. (1996). Osnovy lichnostno orientirovannoj pedagogiki. Ch.1 [Fundamentals of personality-oriented pedagogy. Part 1]. Moscow; Voronezh.

Bukiy, T. V. (2014). Osoblyvosti realizatsii vykhovnoi funktsii bahatoditnoiu simieiu [Features of the implementation of the educational function of a large family]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia[Scientific notes of NDU named after M. Gogol]. 26-33. URL: zspp_2014_3_6%20(3).pdf

Vakulyk, I. I. (2012). Dukhovno-moralne vykhovannia suchasnoho pokolinnia: vid vytokiv formuvannia svitobachennia do sohodennia [Spiritual and moral education of the modern generation: from the origins of worldview to the present]. Antropolohichni vymiry filosofskykh doslidzhen [Anthropological dimensions of philosophical research]. Dnipropetrovsk. 136-144 .

Vakulyk, I. I. (2012). Spilkuvannia yak ekzystentsiia liudskoho buttia [Communication as an existence of human being]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Filolohichni nauky» [Bulletin of Dnipropetrovsk Alfred Nobel University. Philological Studies], 2 (4), 160-162.

Vygotsky, L. S. (1956). Problema obucheniya i umstvennogo razvitiya v shkolnom vozdaste [The problem of learning and mental development in school pay]. Izbrannye pedagogicheskie issledovaniya [Selected pedagogical research]. Moscow: Pedagogika.

Golovaty, M. F. (2001). Politychna psykholohiia [Political psychology]. Kyiv: MAUP.

Zelinskij, F. F. (1993). Drevnegrecheskaya religiya [Ancient Greek religion]. Kyiv: SINTO. URL: http://psylib.org.ua/books/zelin01/index.htm

Zenkovskij, V. V. (1996). Psihologiya detstva [Psychology of childhood]. Moscow: Akademiya.

Likurg. (1962). Rech protiv Leokrata. Fragmenty. Per. T. V. Prushakevich [Speech against Leocrat. Fragments]. Vestnik drevrnegrecheskoj istorii [Bulletin of ancient Greek history]. № 2. 75-89.

Lukashevych, M. P. (1998). Sotsializatsiia: vykhovni mekhanizmy i tekhnolohii [Socialization: educational mechanisms and technologies]. Kyiv: IZMN, 1998.

Maydanyuk, I. Z., Melnychuk, T. F., Puzyrenko, Yа. V., Vakulyk, I. I., Mysyura, T. M. (2012). Kultura simi ta pobutu [Culture and family life]. Kyiv: NUBiP Ukraine Publishing House, 365.

Завантаження

Опубліковано

2021-12-17

Номер

Розділ

Статті