Виховання як соціальний інститут: до джерел
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.102Анотація
За останні тридцять років весь навколишній простір СРСР спостерігав, як на зміну панівній гомогенній культурі радянських часів поступово приходила значна кількість співіснуючих культурно-ціннісних світів, етико-психологічних систем, новітніх орієнтацій, у який спосіб відбувалась трансформація старої ідеології. Але соціополітична арена лишалась осторонь, коли йшлося про моральну цноту, закладену у родинному колі, архетипи якої сягають сивої давнини. Метою роботи є презентувати процес виховання як інститут соціального спрямування, витоки якого викарбувані часом – з доби античності. У роботі використано описовий метод досліджуваного явища. Розглянуто виховання як соціальний інститут, у якому задіяні усі члени суспільства. Це процес формування й утвердження особистості під впливом «індикаторів» – самоосвіти, навчання, виховання у родинному колі, засвоєння елементів культури, норм, цінностей та соціальних ролей, які є сутнісними для конкретного суспільства.
Посилання
Balalaieva, E. Yu. (2018). Bioetika v kontekste zhurnalistskogo obrazovaniya [Bioethics in the context of journalism education]. Zhurnalistika - 2018 [Journalism - 2018]. URL: https://elib.bsu.by/bitstream/123456789/209080/1/5-8.pdf
Belukhin, D. A. (1996). Osnovy lichnostno orientirovannoj pedagogiki. Ch.1 [Fundamentals of personality-oriented pedagogy. Part 1]. Moscow; Voronezh.
Bukiy, T. V. (2014). Osoblyvosti realizatsii vykhovnoi funktsii bahatoditnoiu simieiu [Features of the implementation of the educational function of a large family]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia[Scientific notes of NDU named after M. Gogol]. 26-33. URL: zspp_2014_3_6%20(3).pdf
Vakulyk, I. I. (2012). Dukhovno-moralne vykhovannia suchasnoho pokolinnia: vid vytokiv formuvannia svitobachennia do sohodennia [Spiritual and moral education of the modern generation: from the origins of worldview to the present]. Antropolohichni vymiry filosofskykh doslidzhen [Anthropological dimensions of philosophical research]. Dnipropetrovsk. 136-144 .
Vakulyk, I. I. (2012). Spilkuvannia yak ekzystentsiia liudskoho buttia [Communication as an existence of human being]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Filolohichni nauky» [Bulletin of Dnipropetrovsk Alfred Nobel University. Philological Studies], 2 (4), 160-162.
Vygotsky, L. S. (1956). Problema obucheniya i umstvennogo razvitiya v shkolnom vozdaste [The problem of learning and mental development in school pay]. Izbrannye pedagogicheskie issledovaniya [Selected pedagogical research]. Moscow: Pedagogika.
Golovaty, M. F. (2001). Politychna psykholohiia [Political psychology]. Kyiv: MAUP.
Zelinskij, F. F. (1993). Drevnegrecheskaya religiya [Ancient Greek religion]. Kyiv: SINTO. URL: http://psylib.org.ua/books/zelin01/index.htm
Zenkovskij, V. V. (1996). Psihologiya detstva [Psychology of childhood]. Moscow: Akademiya.
Likurg. (1962). Rech protiv Leokrata. Fragmenty. Per. T. V. Prushakevich [Speech against Leocrat. Fragments]. Vestnik drevrnegrecheskoj istorii [Bulletin of ancient Greek history]. № 2. 75-89.
Lukashevych, M. P. (1998). Sotsializatsiia: vykhovni mekhanizmy i tekhnolohii [Socialization: educational mechanisms and technologies]. Kyiv: IZMN, 1998.
Maydanyuk, I. Z., Melnychuk, T. F., Puzyrenko, Yа. V., Vakulyk, I. I., Mysyura, T. M. (2012). Kultura simi ta pobutu [Culture and family life]. Kyiv: NUBiP Ukraine Publishing House, 365.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).