Змістовий аспект формування у майбутніх ветеринарів професійно-термінологічної компетентності засобами іноземної мови
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.041Анотація
У статті схарактеризовано поняття професійно-термінологічної компетентності майбутніх ветеринарів та окреслено змістовий аспект її формування засобами англійської мови за професійним спрямуванням. Дослідження проведено на основі аналізу методичної літератури, синтезу теоретичних даних, практичного досвіду і вивчення текстових матеріалів і лексичних одиниць навчальних посібників з англійської мові за професійним спрямуванням студентів ОС «Ветеринарія. Розглянуто проблему відбору лексичних одиниць при навчанні англійській мові за професійним спрямуванням майбутніх ветеринарів Проаналізовано принципи відбору мовного матеріалу, прийняті у вітчизняній і зарубіжній практиці. Зроблена спроба відбору лексичних одиниць на основі зарубіжного досвіду навчання англійській мові. В рамках інтеграційного підходу до оволодіння іноземною мовою за професійним спрямуванням виділяються чотири основні категорії лексичних одиниць: обов'язкові контекстні слова (Content Obligatory Vocabulary), сумісні слова (Content Compatible Vocabulary), словосполучення (Collocation), високочастотні слова (High Frequency Words). Відбір лексико-граматичних одиниць відповідно до наведеної класифікації дозволяє ефективно вибудовувати роботу над оволодінням англійської мови за професійним спрямуванням, приділяючи увагу різним категоріям мовного матеріалу в залежності від його місця і значущості в професійній комунікації.
Посилання
Balalayeva, O. Yu., Vakulyk, I. I. (2013). Latynsʹko-ukrayinsʹko-rosiysʹko-anhliysʹkyy slovnyk veterynarno-medychnykh terminiv [Latin-Ukrainian-Russian-English dictionary of veterinary medical terms]. Kyiv: Fitosotsiotsentr. 348 p.
Bezpalenko, A. M., Syrotin, O. S., Hrabovsʹka, T. O. (2007). Anhliysʹka mova. Navchalʹnyy posibnyk dlya studentiv biolohichnykh ta zooveterynarnykh spetsialʹnostey [English language. Textbook for students of biological and zooveterinary specialties]. Kyiv: Vydavnychyy tsentr NUBiP Ukrayiny, 170 p.
Vlasyuk, I. (2012). Formuvannya profesiyno-terminolohichnoyi kompetentnosti maybutnikh ekonomistiv [Formation of professional-terminological competence of future economists]. Pedahohika i psykholohiya profesiynoyi osvity. Naukovo-metodychnyy zhurnal [Pedagogy and psychology of vocational education. Scientific and methodical journal]. Lviv. No. 1. 50-58.
Grabovska, T. O., Rozhkov, Yu. G. (2016). Zoonotic diseases. Guidelines. Rivne: Volyn charms, 96 p.
Luchkina, L. (2002). Formuvannya fakhovoho slovnyka v maybutnikh uchyteliv tekhnichnykh spetsialʹnostey [Formation of a professional dictionary for future teachers of technical specialties]. Naukovi zapysky TDPU im. V. Hnatyuka. Seriya: «Pedahohika». No. 3. 104-105.
Myshak, O. O. (2017). English for Veterinarians: a textbook for the preparation of students of the Bachelor's degree in "Veterinary Medicine". Kyiv: Format, 230.
Syrotin, O. S. (2016). Formuvannya u studentiv ahrobiolohichnykh spetsialʹnostey profesiyno-terminolohichnoyi kompetentnosti zasobamy inozemnoyi movy [Formation of students of agrobiological specialties of professional-terminological competence by means of a foreign language]. Actual problems of pedagogy, psychology and professional education, Vol. 2 ( 2). 59-64.
Timkina, Yu. Yu. (2017). Klassifikatsiya veterinarnoy terminologii v angliyskom yazyke [Classification of veterinary terminology in English]. Filologicheskiye nauki. Voprosy teorii i praktiki [Philological sciences. Questions of theory and practice]. Tambov: Gramota, 6(1), 72, 156-158.
Edward, B. (2015). Black's Veterinary Dictionary. London: Bloomsbury, 514 p.
The British National Corpus, version 3 (BNC XML Edition) (2007). Distributed by Oxford University Computing Services on behalf of the BNC Consortium. URL: http:// www.natcorp.ox.ac.uk/
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).