Сутність та важливість бенчмаркінгу для стратегічного планування у вищих навчальних закладах

Автор(и)

  • S. B. Khrystiuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.061

Анотація

Дане дослідження присвячено аналізу сучасної проблематики поняття «сутності та важливості методу  бенчмаркінгу для стратегічного планування у вищих навчальних закладах України та світу; бенчмаркінг розглядається як системний процес пошуку найкращих педагогічних та освітніх практик; впровадженню інноваційних рішень, аналізу високоефективних освітніх процедур, які стимулюють зростання продуктивності праці. Для реалізації зазначеної мети було розглянуто метод бенчмаркінгу в еволюційній площині, подано його типологію та розкрито основні етапи впровадження, переваги та недоліки, техніку застосування в закладах освіти. В дослідженні наголошується, що, конкуренція між суб’єктами господарювання у сфері освіти вимагає від університетів постійного вдосконалення їх діяльності у всіх сферах. Провідні університети світу, які асоціюються з високоякісною освітою та науково-дослідною діяльністю та традиційно обіймають лідируючі позиції за  міжнародними рейтингами, змушені не втрачати своїх високих конкурентних позицій, а зберегти свої досягнення та результативність та працювати на випередження. У дослідженні також зазначається, що використання методу бенчмаркінгу в конкурентному середовищі між вищими навчальними закладами дозволяє впроваджувати найкращий досвід, стандарти та методи роботи у наданні освітніх послуг, покращувати якість та ефективність, керувати професійним розвитком викладачів, формувати нові концепції освіти та оцінювати професіоналізм керівного складу, але в той же час він має певні обмеження.

Посилання

Kostiuk, М. К. (2016). Aktualnist vprovadzhennia kontseptsii benchmarkinhu na rynku osvitnikh posluh. [The urgency of implementing benchmarking concept in the Ukraine's educational services market]. Traiektoriia nauky: Mizhnarodnyi elektronnyi naukovyi zhurnal [The trajectory of science: International electronic scientific journal]. No 6 (11).

Novikova Ye. N. Benchmarkinh v obrazovanii [Benchmarking in education]. Uchebnoie posobiie dlia prepodavateley, metodistov i rukovoditeley obrazovatelnykh uchrezhdeniy [A textbook for teachers, methodologists and heads of educational institutions]. Rostov-na-Donu. 12 p.

Alstete, J. (2008). Benchmarking in Higher Education: Adapting Best Practices to Improve Quality. ASHE-ERIC Higher Education Report series 95-5.

https://doi.org/10.1002/aehe.3640130811

A Practical Guide: Benchmarking in European Higher Education (2008). European Centre for Strategic Management of Universities (ESMU). URL: http://lllp.iugaza.edu.ps/Files_Uploads/634956737013680415.pdf

Camp, R. C. (1994). Benchmarking: The Search for the Best Practices That Lead to Superior Performance. Milwaukee: ASQC Quality Press.

Cook, S. (1995). Practical Benchmarking. London: Kogan Page.

Dattakumar, R., Jagadeesh, R. (2003). A review of literature on benchmarking. Benchmarking: An International Journal, 10(3). pp. 176-209.

https://doi.org/10.1108/14635770310477744

Epper, R. (1999). Benchmarking to Higher Education: Some Lesson from Experience. Change. November / December, 24-31.

https://doi.org/10.1080/00091389909604230

International Association of Universities and UNESCO Information Centre on Higher Education (2016). International Handbook of Universities 2017. Palgrave Macmillan.

Jackson, N. (2001). Benchmarking in UK Higher Education: an overview. Quality Assurance in Education. Vol. 9. Number 4. pp. 218-235.

https://doi.org/10.1108/09684880110411955

Karlöf, B., Östblom, S. (1995). Benchmarking, A signpost to Excellence in Quality and Productivity (John Wiley and Sons).

Kempner, D. E. (1993). The Pilot Years: The Growth of the NACUBO Benchmarking Project. NACUBO Business Officer, 27(6). pp. 21-31.

Khurrum, S. Bhutta, Faizul, Huq. (1999). Benchmarking ± best practices: an integrated approach. Benchmarking: An International Journal. Vol. 6. No. 3. pp. 254-268. # MCB University Press, 1463-5771.

https://doi.org/10.1108/14635779910289261

Murphy, P. S. (1995). Benchmarking Academic Research Output in Australia. Assessment & Evaluation in Higher Education, 20. pp. 45-57.

https://doi.org/10.1080/0260293950200106

Nazarko, J., Kuzmicz, K. A, Szubzda-Prutis, E. and Urban, J. (2009). The General Concept of Benchmarking and its Application in Higher Education in Europe. Higher Education in Europe, 34. Nos. 3-4. pp. 497-510.

https://doi.org/10.1080/03797720903356677

OECD (2017). Benchmarking higher education system performance: Conceptual framework and data, Enhancing Higher Education System Performance. OECD. Paris. URL:https://www.oecd.org/education/skills-beyondschool/Benchmarking%20Report. pdf

OECD (2013). Commercializing Public Research: New Trends and Strategies, OECD Publishing, Paris.

Thompson, I., Cox, A. (1997). Don"t imitate, innovate. Supply Management, 40-3.

OECD (2007). Higher Education and Regions: Globally Competitive, Locally Engaged, OECD Publishing. Paris. URL: http://dx.doi.org/10.1787/9789264034150-en.

https://doi.org/10.1787/9789264034150-en

Vasilkova, N. (2015). International benchmarking in higher education. University Education, 3. pp. 50-54.

Zairi, M. (1994). Measuring Performance for Business Results. London: Chapman & Hall.

https://doi.org/10.1007/978-94-011-1302-1

Zairi, M., Leonard, P. (1996). Origins of benchmarking and its meaning. In: Practical Benchmarking: The Complete Guide. Springer. Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-011-1284-0_3.

Завантаження

Опубліковано

2021-12-17

Номер

Розділ

Статті