Сутність та важливість бенчмаркінгу для стратегічного планування у вищих навчальних закладах
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.061Анотація
Дане дослідження присвячено аналізу сучасної проблематики поняття «сутності та важливості методу бенчмаркінгу для стратегічного планування у вищих навчальних закладах України та світу; бенчмаркінг розглядається як системний процес пошуку найкращих педагогічних та освітніх практик; впровадженню інноваційних рішень, аналізу високоефективних освітніх процедур, які стимулюють зростання продуктивності праці. Для реалізації зазначеної мети було розглянуто метод бенчмаркінгу в еволюційній площині, подано його типологію та розкрито основні етапи впровадження, переваги та недоліки, техніку застосування в закладах освіти. В дослідженні наголошується, що, конкуренція між суб’єктами господарювання у сфері освіти вимагає від університетів постійного вдосконалення їх діяльності у всіх сферах. Провідні університети світу, які асоціюються з високоякісною освітою та науково-дослідною діяльністю та традиційно обіймають лідируючі позиції за міжнародними рейтингами, змушені не втрачати своїх високих конкурентних позицій, а зберегти свої досягнення та результативність та працювати на випередження. У дослідженні також зазначається, що використання методу бенчмаркінгу в конкурентному середовищі між вищими навчальними закладами дозволяє впроваджувати найкращий досвід, стандарти та методи роботи у наданні освітніх послуг, покращувати якість та ефективність, керувати професійним розвитком викладачів, формувати нові концепції освіти та оцінювати професіоналізм керівного складу, але в той же час він має певні обмеження.
Посилання
Kostiuk, М. К. (2016). Aktualnist vprovadzhennia kontseptsii benchmarkinhu na rynku osvitnikh posluh. [The urgency of implementing benchmarking concept in the Ukraine's educational services market]. Traiektoriia nauky: Mizhnarodnyi elektronnyi naukovyi zhurnal [The trajectory of science: International electronic scientific journal]. No 6 (11).
Novikova Ye. N. Benchmarkinh v obrazovanii [Benchmarking in education]. Uchebnoie posobiie dlia prepodavateley, metodistov i rukovoditeley obrazovatelnykh uchrezhdeniy [A textbook for teachers, methodologists and heads of educational institutions]. Rostov-na-Donu. 12 p.
Alstete, J. (2008). Benchmarking in Higher Education: Adapting Best Practices to Improve Quality. ASHE-ERIC Higher Education Report series 95-5.
https://doi.org/10.1002/aehe.3640130811
A Practical Guide: Benchmarking in European Higher Education (2008). European Centre for Strategic Management of Universities (ESMU). URL: http://lllp.iugaza.edu.ps/Files_Uploads/634956737013680415.pdf
Camp, R. C. (1994). Benchmarking: The Search for the Best Practices That Lead to Superior Performance. Milwaukee: ASQC Quality Press.
Cook, S. (1995). Practical Benchmarking. London: Kogan Page.
Dattakumar, R., Jagadeesh, R. (2003). A review of literature on benchmarking. Benchmarking: An International Journal, 10(3). pp. 176-209.
https://doi.org/10.1108/14635770310477744
Epper, R. (1999). Benchmarking to Higher Education: Some Lesson from Experience. Change. November / December, 24-31.
https://doi.org/10.1080/00091389909604230
International Association of Universities and UNESCO Information Centre on Higher Education (2016). International Handbook of Universities 2017. Palgrave Macmillan.
Jackson, N. (2001). Benchmarking in UK Higher Education: an overview. Quality Assurance in Education. Vol. 9. Number 4. pp. 218-235.
https://doi.org/10.1108/09684880110411955
Karlöf, B., Östblom, S. (1995). Benchmarking, A signpost to Excellence in Quality and Productivity (John Wiley and Sons).
Kempner, D. E. (1993). The Pilot Years: The Growth of the NACUBO Benchmarking Project. NACUBO Business Officer, 27(6). pp. 21-31.
Khurrum, S. Bhutta, Faizul, Huq. (1999). Benchmarking ± best practices: an integrated approach. Benchmarking: An International Journal. Vol. 6. No. 3. pp. 254-268. # MCB University Press, 1463-5771.
https://doi.org/10.1108/14635779910289261
Murphy, P. S. (1995). Benchmarking Academic Research Output in Australia. Assessment & Evaluation in Higher Education, 20. pp. 45-57.
https://doi.org/10.1080/0260293950200106
Nazarko, J., Kuzmicz, K. A, Szubzda-Prutis, E. and Urban, J. (2009). The General Concept of Benchmarking and its Application in Higher Education in Europe. Higher Education in Europe, 34. Nos. 3-4. pp. 497-510.
https://doi.org/10.1080/03797720903356677
OECD (2017). Benchmarking higher education system performance: Conceptual framework and data, Enhancing Higher Education System Performance. OECD. Paris. URL:https://www.oecd.org/education/skills-beyondschool/Benchmarking%20Report. pdf
OECD (2013). Commercializing Public Research: New Trends and Strategies, OECD Publishing, Paris.
Thompson, I., Cox, A. (1997). Don"t imitate, innovate. Supply Management, 40-3.
OECD (2007). Higher Education and Regions: Globally Competitive, Locally Engaged, OECD Publishing. Paris. URL: http://dx.doi.org/10.1787/9789264034150-en.
https://doi.org/10.1787/9789264034150-en
Vasilkova, N. (2015). International benchmarking in higher education. University Education, 3. pp. 50-54.
Zairi, M. (1994). Measuring Performance for Business Results. London: Chapman & Hall.
https://doi.org/10.1007/978-94-011-1302-1
Zairi, M., Leonard, P. (1996). Origins of benchmarking and its meaning. In: Practical Benchmarking: The Complete Guide. Springer. Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-011-1284-0_3.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).