Моделювання технологій забезпечення громадської підтримки освітніх реформ на основі відкритості суджень

Автор(и)

  • S. L. Chunikhina Інститут соціальної та політичної психології НАПН України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.068

Анотація

Актуальним завданням для України є забезпечення широкої громадської підтримки освітніх реформ. Метою статті є представлення структурної моделі розробки технології забезпечення громадської підтримки реформ у сфері загальної середньої освіти на основі відкритості суджень (open-mindedness). Відкритість суджень визначається як сукупність когнітивних та соціоемоційних умінь особистості, які обумовлюють її спроможність до гнучкого та адаптивного поводження з новою інформацією та/або новим досвідом. На основі теоретичного та емпіричного етапів дослідження запропоновано модель та сценарій застосунку технології формування громадської думки, яка враховує стадіальність процесу її формування – від аналізу інформації через рефлексивні процеси до синтезу. Виокремлено когнітивні (навички критичного мислення, вміння формувати об’ємне бачення проблеми на основі її сутнісних характеристик, структурований виклад позиції) та соціоемоційні (надання зворотного зв’язку, розв’язання конфліктів з орієнтацією на ціль, емоційна грамотність, емпатійне слухання) критерії ефективності.

Посилання

Slyusarevsʹkyy, M. (2016). Hromadsʹka dumka z pytanʹ osvity: preferentsiyi, superechnosti ta perspektyvy zbahachennya. Vseukrayinsʹkyy naukovo-praktychnyy zhurnal «Dyrektor shkoly, litseyu, himnaziyi», 17(4-6), 48-61.

https://doi.org/10.5771/0934-9200-2016-1-48

Frolov, P. D. (2014). Hromadsʹka dumka: kryteriyi ta modeli konsolidatsiyi. Naukovi studiyi iz sotsialʹnoyi ta politychnoyi psykholohiyi, vyp. 34, 234-247.

Chunikhina, S. (2020). Suspilʹne stavlennya do osvitnikh reform: doslidzhennya problemy vidkryto stisudzhenʹ (open-mindedness). Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriya «Psykholohiya», 1(11), 63-70. https://doi.org/10.17721/BSP.2020.1(11).12

https://doi.org/10.17721/BSP.2020.1(11).12

As'ari, A.R., Kurniati, D., Abdullah, A.H., Muksar, M., & Sudirman, S. (2019). Impact of Infusing Truth Seeking and Open-Minded Behaviors on Mathematical Problem-Solving. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 7(4), 1019-1036. DOI: http://dx.doi.org/10.17478/jegys.606031

https://doi.org/10.17478/jegys.606031

Baron, J., Scott, S., Fincher, K., & Emlen Metz, S. (2015). Why does the Cognitive Reflection Test (sometimes) predict utilitarian moral judgment (and other things)? Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 4(3), 265-284. https://doi.org/10.1016/j.jarmac.2014.09.003

https://doi.org/10.1016/j.jarmac.2014.09.003

Doney, J., Wegerif, R. (2017). Measuring Open-Mindedness: An evaluation of the impact of our school dialogue programme on students' openmindedness and attitudes to others. Tony Blair Institute for Global Change. 60. https://institute.global/sites/default/files/inline-files/Measuring%20Open-mindedness_29.06.17.pdf

Hawken, J. (2019). Philosophical discussions with children: an opportunity for experiencing open-mindedness. Childhood & Philosophy, 15, 1-20. doi:10.12957/childphilo.2019.42982

https://doi.org/10.12957/childphilo.2019.42982

Lord, M. (2015). Group learning capacity: The roles of open-mindedness and shared vision. Frontiers in psychology. 6. 150. 10.3389/fpsyg.2015.00150.

https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.00150

Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. Washington, DC: American Psychological Association.

Shearman, S.M., Levine, T. (2006). Dogmatism Updated: A Scale Revision and Validation. Communication Quarterly, 54(3), 275-291.

https://doi.org/10.1080/01463370600877950

Tjosvold, Dean; Poon, Margaret (1998). Dealing with scarce resources: openminded interaction for resolving budget conflicts. Group & Organization Management. 23 (3).

Завантаження

Опубліковано

2021-12-17

Номер

Розділ

Статті