Моделювання технологій забезпечення громадської підтримки освітніх реформ на основі відкритості суджень
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.068Анотація
Актуальним завданням для України є забезпечення широкої громадської підтримки освітніх реформ. Метою статті є представлення структурної моделі розробки технології забезпечення громадської підтримки реформ у сфері загальної середньої освіти на основі відкритості суджень (open-mindedness). Відкритість суджень визначається як сукупність когнітивних та соціоемоційних умінь особистості, які обумовлюють її спроможність до гнучкого та адаптивного поводження з новою інформацією та/або новим досвідом. На основі теоретичного та емпіричного етапів дослідження запропоновано модель та сценарій застосунку технології формування громадської думки, яка враховує стадіальність процесу її формування – від аналізу інформації через рефлексивні процеси до синтезу. Виокремлено когнітивні (навички критичного мислення, вміння формувати об’ємне бачення проблеми на основі її сутнісних характеристик, структурований виклад позиції) та соціоемоційні (надання зворотного зв’язку, розв’язання конфліктів з орієнтацією на ціль, емоційна грамотність, емпатійне слухання) критерії ефективності.
Посилання
Slyusarevsʹkyy, M. (2016). Hromadsʹka dumka z pytanʹ osvity: preferentsiyi, superechnosti ta perspektyvy zbahachennya. Vseukrayinsʹkyy naukovo-praktychnyy zhurnal «Dyrektor shkoly, litseyu, himnaziyi», 17(4-6), 48-61.
https://doi.org/10.5771/0934-9200-2016-1-48
Frolov, P. D. (2014). Hromadsʹka dumka: kryteriyi ta modeli konsolidatsiyi. Naukovi studiyi iz sotsialʹnoyi ta politychnoyi psykholohiyi, vyp. 34, 234-247.
Chunikhina, S. (2020). Suspilʹne stavlennya do osvitnikh reform: doslidzhennya problemy vidkryto stisudzhenʹ (open-mindedness). Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriya «Psykholohiya», 1(11), 63-70. https://doi.org/10.17721/BSP.2020.1(11).12
https://doi.org/10.17721/BSP.2020.1(11).12
As'ari, A.R., Kurniati, D., Abdullah, A.H., Muksar, M., & Sudirman, S. (2019). Impact of Infusing Truth Seeking and Open-Minded Behaviors on Mathematical Problem-Solving. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 7(4), 1019-1036. DOI: http://dx.doi.org/10.17478/jegys.606031
https://doi.org/10.17478/jegys.606031
Baron, J., Scott, S., Fincher, K., & Emlen Metz, S. (2015). Why does the Cognitive Reflection Test (sometimes) predict utilitarian moral judgment (and other things)? Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 4(3), 265-284. https://doi.org/10.1016/j.jarmac.2014.09.003
https://doi.org/10.1016/j.jarmac.2014.09.003
Doney, J., Wegerif, R. (2017). Measuring Open-Mindedness: An evaluation of the impact of our school dialogue programme on students' openmindedness and attitudes to others. Tony Blair Institute for Global Change. 60. https://institute.global/sites/default/files/inline-files/Measuring%20Open-mindedness_29.06.17.pdf
Hawken, J. (2019). Philosophical discussions with children: an opportunity for experiencing open-mindedness. Childhood & Philosophy, 15, 1-20. doi:10.12957/childphilo.2019.42982
https://doi.org/10.12957/childphilo.2019.42982
Lord, M. (2015). Group learning capacity: The roles of open-mindedness and shared vision. Frontiers in psychology. 6. 150. 10.3389/fpsyg.2015.00150.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.00150
Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. Washington, DC: American Psychological Association.
Shearman, S.M., Levine, T. (2006). Dogmatism Updated: A Scale Revision and Validation. Communication Quarterly, 54(3), 275-291.
https://doi.org/10.1080/01463370600877950
Tjosvold, Dean; Poon, Margaret (1998). Dealing with scarce resources: openminded interaction for resolving budget conflicts. Group & Organization Management. 23 (3).
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).