Масова культура, соціальні мережі та подружня гармонія
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.095Анотація
Специфіка сучасного повсякденного життя проявляється у взаємодії масової культури з новими медіа-формами. Подібна взаємодія спричиняє багато соціальних та культурних проблем, однією з яких є благополуччя подружніх стосунків. Метою статті є дослідження потенційного впливу діджитального простору і соціальних мереж на подружні стосунки. Соціальні медіа пропонують різноманітний досвід для кожного користувача. Дослідники зауважують, що цей досвід значною мірою дає позитивні результати, що пояснює феномен зростання використання соціальних мереж у всьому світі. Проте, використання соціальних мереж має свої суттєві недоліки і може загрожувати подружній гармонії. Чинниками небезпеки є інформація, яка може викликати підозру та невпевненість у партнерах; надмірний контроль за партерами в соціальних мережах, що руйнує почуття автономності та конфіденційності; надмірний час перебування у мережах та нав’язливі ознаки їх використання; розкриття конфіденційної інформації; недостатній контроль своєї конфіденційності; онлайн-адюльтери, що можуть спричинити розлучення; почуття нікчемності та невдоволення, що часто виникає в результаті порівняння справжньої реальності з онлайн-реальністю акторів комунікаційного процесу і призводить до фрустрації та депресії.
Посилання
Baker, D.A., & Algorta, G.P. (2016). The Relationship Between Online Social Networking And Depression; A Systematic Review of Quantitative Studies. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 19(11), https://doi.org/10.1089/cyber.2016.0206.
https://doi.org/10.1089/cyber.2016.0206
Beer, D. (2013). Popular Culture and New Media: The Politics of Circulation. Palgrave MacMillan, 198.
https://doi.org/10.1057/9781137270061
Chennamaneni, A., Taneja, A. (2015). Communication Privacy Management and Self-Disclosure on Social Media - A Case of Facebook. In: Twenty-first Americas Conference on Information Systems. Puerto Rico, 1-11.
Clayton, R. B., Nagurney, A., & Smith, J. R. (2013). Cheating, breakup, and divorce: Is Facebook use to blame? Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(10), 717-720. doi:10.1089/cyber.2012.0424.
https://doi.org/10.1089/cyber.2012.0424
Dainton, M. (2013). Relationship maintenance on Facebook: Development of a measure, relationship to general maintenance, and relationship satisfaction. College Student Journal, 47(1), 113-121.
https://doi.org/10.1037/t71907-000
Danylova T.V. (2012). The Problem of Human Identity in Postmodern Worldview. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 2, 16-22.
https://doi.org/10.15802/ampr2012/7833
Danylova, T. (2019). Moving Beyond The "Nature - Nurture" Dichotomy: A Holistic Approach to Mental Health. Research Revolution. International Journal of Social Science & Management, VII(6-7), 1-5.
Danylova, T., & Kats, L. (2019). "All Animals Are Equal, But Some Animals Are More Equal Than Others": The Negative Impact of Gender Inequality on the Global Economy and Public Health. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 15, 101-110. doi: https://doi.org/10.15802/ampr.v0i15.168842
https://doi.org/10.15802/ampr.v0i15.168842
Danylova T. (2020). The Modern-Day Feminine Beauty Ideal, Mental Health, and Jungian Archetypes. Mental Health: Global Challenges Journal, 3(1), 38-44. http://doi.org/10.32437/mhgcj.v3i1.99
https://doi.org/10.32437/mhgcj.v3i1.99
Effects of Social Media Use (and Misuse) on Marriages & Relationships. (2021). McKinley Irvin. Family Law. Retrieved from https://www.mckinleyirvin.com/resources/digital-divorce-a-guide-for-social-media-digital/how-social-media-affects-marriage/.
Elphinston, R. A., & Noller, P. (2011). Time to face it! Facebook intrusion and the implications for romantic jealousy and relationship satisfaction. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(11), 631-635. https://doi.org/10.1089/cyber.2010.0318.
https://doi.org/10.1089/cyber.2010.0318
Pan, J. (2012). How Social Media Helps Romantic Relationships Thrive. Mashable. Retrieved from https://mashable.com/archive/new-social-media-love-rules#oqsKlzDUdgqw.
Pempek, T. A., Yermolayeva, Y. A., & Calvert, S. L. (2009). College students' social networking experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology, 30, 227-238. doi:10.1016/j.appdev.2008.12.010.
https://doi.org/10.1016/j.appdev.2008.12.010
Seidman, G. (2015). How Facebook Affects our Relationships. Psychology Today. Retrieved from https://www.psychologytoday.com/intl/blog/close-encounters/201505/how-facebook-affects-our-relationships.
Smith, B.L. (2011). Are Internet affairs different? Monitor on Psychology, 42(3), P. 48.
Storozhuk, S. & Hoian, I. (2016). The Impact of Virtual reality On Self-Actualization of Teenagers: Anthropological Dimension. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 9, 17-28.
https://doi.org/10.15802/ampr2016/72119
Storozhuk, S. & Hoian, I. (2017). Gender Equality as a Modern Phenomenon. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 11, 71-83.
https://doi.org/10.15802/ampr.v0i11.105481
Storozhuk, S. & Hoian, I. (2017). Gender Existence: Correlation Between Equality and Identity. Philosophy & Cosmology, 18, 208-219.
Storozhuk, S., Hoian, I. & Fedyk, O. (2019). Conceptual Modern Gender Policy Challenges. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Series Philosophy, 2, 15-23.
https://doi.org/10.31651/2076-5894-2018-2-15-23
Subrahmanyam, K., Reich, S. M., Waechter, N., & Espinoza, G. (2008). Online and offline social networks: Use of social networking sites by emerging adults. Journal of Applied Developmental Psychology, 29, 420-433. doi:10.1016/j.appdev.2008.07.003.
https://doi.org/10.1016/j.appdev.2008.07.003
The Dangers of Social Media on Marriage and Family. (2017). Northcentral University. Retrieved from https://www.ncu.edu/blog/dangers-social-media-marriage-and-family.
Tusinski Berg, K. (2021). Lessons in Media Ethics: Popular Culture, Religion and Digital Media. Journal of Media Ethics, 36(3), 180-183.
https://doi.org/10.1080/23736992.2021.1940772
Tuzel, S., & Hobbs, R. (2017). The Use of Social Media and Popular Culture to Advance Cross-Cultural Understanding. Comunicar, XXV(51), 63-72.
https://doi.org/10.3916/C51-2017-06
Understanding Media and Culture: An Introduction to Mass Communication. (2016). University of Minnesota, 736.
Wang, Z., Tchernev, J. M., & Solloway, T. (2012). A dynamic longitudinal examination of social media use, needs, and gratifications among college students. Computers in Human Behavior, 28, 1829-1839. doi:10.1016/j.chb.2012.05.001.
https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.05.001
Weigel, D.J. (2008). A dyadic assessment of how couples indicate their commitment to each other. Personal Relationships, 15, 17-39.
https://doi.org/10.1111/j.1475-6811.2007.00182.x
Why Are We Influenced By Pop Culture? (2021). Children's Museum. Indianapolis. Retrieved from https://www.childrensmuseum.org/blog/why-are-we-influenced-pop-culture.
Widiantari, M., Pawito, Utari, P., & Nurhaemi, I.D.A. (2019). Social Media Effect on Divorce. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 339. 1st Annual International Conference on Social Sciences and Humanities (AICOSH 2019),160-165.
https://doi.org/10.2991/aicosh-19.2019.34
Yuliarti, M.S., Anggreni, L.S., & Utari, P. (2018). Privacy and Social Media: Conceptual Review on Private Turbulence in Communication Privacy Management of Social Media. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 260, 199-202.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).