Масова культура, соціальні мережі та подружня гармонія

Автор(и)

  • G. P. Bezhnar Київський національний університет імені Тараса Шевченка image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.095

Анотація

Специфіка сучасного повсякденного життя проявляється у взаємодії масової культури з новими медіа-формами. Подібна взаємодія спричиняє багато соціальних та культурних проблем, однією з яких є благополуччя подружніх стосунків. Метою статті є дослідження потенційного впливу діджитального простору і соціальних мереж на подружні стосунки. Соціальні медіа пропонують різноманітний досвід для кожного користувача. Дослідники зауважують, що цей досвід значною мірою дає позитивні результати, що пояснює феномен зростання використання соціальних мереж у всьому світі. Проте, використання соціальних мереж має свої суттєві недоліки і може загрожувати подружній гармонії. Чинниками небезпеки є інформація, яка може викликати підозру та невпевненість у партнерах; надмірний контроль за партерами в соціальних мережах, що руйнує почуття автономності та конфіденційності; надмірний час перебування у мережах та нав’язливі ознаки їх використання; розкриття конфіденційної інформації; недостатній контроль своєї конфіденційності; онлайн-адюльтери, що можуть спричинити розлучення; почуття нікчемності та невдоволення, що часто виникає в результаті порівняння справжньої реальності з онлайн-реальністю акторів комунікаційного процесу і призводить до фрустрації та депресії.

Посилання

Baker, D.A., & Algorta, G.P. (2016). The Relationship Between Online Social Networking And Depression; A Systematic Review of Quantitative Studies. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 19(11), https://doi.org/10.1089/cyber.2016.0206.

https://doi.org/10.1089/cyber.2016.0206

Beer, D. (2013). Popular Culture and New Media: The Politics of Circulation. Palgrave MacMillan, 198.

https://doi.org/10.1057/9781137270061

Chennamaneni, A., Taneja, A. (2015). Communication Privacy Management and Self-Disclosure on Social Media - A Case of Facebook. In: Twenty-first Americas Conference on Information Systems. Puerto Rico, 1-11.

Clayton, R. B., Nagurney, A., & Smith, J. R. (2013). Cheating, breakup, and divorce: Is Facebook use to blame? Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(10), 717-720. doi:10.1089/cyber.2012.0424.

https://doi.org/10.1089/cyber.2012.0424

Dainton, M. (2013). Relationship maintenance on Facebook: Development of a measure, relationship to general maintenance, and relationship satisfaction. College Student Journal, 47(1), 113-121.

https://doi.org/10.1037/t71907-000

Danylova T.V. (2012). The Problem of Human Identity in Postmodern Worldview. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 2, 16-22.

https://doi.org/10.15802/ampr2012/7833

Danylova, T. (2019). Moving Beyond The "Nature - Nurture" Dichotomy: A Holistic Approach to Mental Health. Research Revolution. International Journal of Social Science & Management, VII(6-7), 1-5.

Danylova, T., & Kats, L. (2019). "All Animals Are Equal, But Some Animals Are More Equal Than Others": The Negative Impact of Gender Inequality on the Global Economy and Public Health. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 15, 101-110. doi: https://doi.org/10.15802/ampr.v0i15.168842

https://doi.org/10.15802/ampr.v0i15.168842

Danylova T. (2020). The Modern-Day Feminine Beauty Ideal, Mental Health, and Jungian Archetypes. Mental Health: Global Challenges Journal, 3(1), 38-44. http://doi.org/10.32437/mhgcj.v3i1.99

https://doi.org/10.32437/mhgcj.v3i1.99

Effects of Social Media Use (and Misuse) on Marriages & Relationships. (2021). McKinley Irvin. Family Law. Retrieved from https://www.mckinleyirvin.com/resources/digital-divorce-a-guide-for-social-media-digital/how-social-media-affects-marriage/.

Elphinston, R. A., & Noller, P. (2011). Time to face it! Facebook intrusion and the implications for romantic jealousy and relationship satisfaction. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(11), 631-635. https://doi.org/10.1089/cyber.2010.0318.

https://doi.org/10.1089/cyber.2010.0318

Pan, J. (2012). How Social Media Helps Romantic Relationships Thrive. Mashable. Retrieved from https://mashable.com/archive/new-social-media-love-rules#oqsKlzDUdgqw.

Pempek, T. A., Yermolayeva, Y. A., & Calvert, S. L. (2009). College students' social networking experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology, 30, 227-238. doi:10.1016/j.appdev.2008.12.010.

https://doi.org/10.1016/j.appdev.2008.12.010

Seidman, G. (2015). How Facebook Affects our Relationships. Psychology Today. Retrieved from https://www.psychologytoday.com/intl/blog/close-encounters/201505/how-facebook-affects-our-relationships.

Smith, B.L. (2011). Are Internet affairs different? Monitor on Psychology, 42(3), P. 48.

Storozhuk, S. & Hoian, I. (2016). The Impact of Virtual reality On Self-Actualization of Teenagers: Anthropological Dimension. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 9, 17-28.

https://doi.org/10.15802/ampr2016/72119

Storozhuk, S. & Hoian, I. (2017). Gender Equality as a Modern Phenomenon. Anthropological Measurements of Philosophical Research, 11, 71-83.

https://doi.org/10.15802/ampr.v0i11.105481

Storozhuk, S. & Hoian, I. (2017). Gender Existence: Correlation Between Equality and Identity. Philosophy & Cosmology, 18, 208-219.

Storozhuk, S., Hoian, I. & Fedyk, O. (2019). Conceptual Modern Gender Policy Challenges. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Series Philosophy, 2, 15-23.

https://doi.org/10.31651/2076-5894-2018-2-15-23

Subrahmanyam, K., Reich, S. M., Waechter, N., & Espinoza, G. (2008). Online and offline social networks: Use of social networking sites by emerging adults. Journal of Applied Developmental Psychology, 29, 420-433. doi:10.1016/j.appdev.2008.07.003.

https://doi.org/10.1016/j.appdev.2008.07.003

The Dangers of Social Media on Marriage and Family. (2017). Northcentral University. Retrieved from https://www.ncu.edu/blog/dangers-social-media-marriage-and-family.

Tusinski Berg, K. (2021). Lessons in Media Ethics: Popular Culture, Religion and Digital Media. Journal of Media Ethics, 36(3), 180-183.

https://doi.org/10.1080/23736992.2021.1940772

Tuzel, S., & Hobbs, R. (2017). The Use of Social Media and Popular Culture to Advance Cross-Cultural Understanding. Comunicar, XXV(51), 63-72.

https://doi.org/10.3916/C51-2017-06

Understanding Media and Culture: An Introduction to Mass Communication. (2016). University of Minnesota, 736.

Wang, Z., Tchernev, J. M., & Solloway, T. (2012). A dynamic longitudinal examination of social media use, needs, and gratifications among college students. Computers in Human Behavior, 28, 1829-1839. doi:10.1016/j.chb.2012.05.001.

https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.05.001

Weigel, D.J. (2008). A dyadic assessment of how couples indicate their commitment to each other. Personal Relationships, 15, 17-39.

https://doi.org/10.1111/j.1475-6811.2007.00182.x

Why Are We Influenced By Pop Culture? (2021). Children's Museum. Indianapolis. Retrieved from https://www.childrensmuseum.org/blog/why-are-we-influenced-pop-culture.

Widiantari, M., Pawito, Utari, P., & Nurhaemi, I.D.A. (2019). Social Media Effect on Divorce. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 339. 1st Annual International Conference on Social Sciences and Humanities (AICOSH 2019),160-165.

https://doi.org/10.2991/aicosh-19.2019.34

Yuliarti, M.S., Anggreni, L.S., & Utari, P. (2018). Privacy and Social Media: Conceptual Review on Private Turbulence in Communication Privacy Management of Social Media. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 260, 199-202.

https://doi.org/10.2991/icomacs-18.2018.49

Завантаження

Опубліковано

2021-12-17

Номер

Розділ

Статті